"mayra jaga diri baik-baik tau!, Izeara mintak maaf tak dapat datang sebab dia ada masalah tadi katanya" ucap aria sambil memeluk sepupunya itu dengan erat.
Mayra hanya mengangguk dan membalas pelukkan itu tak kalah erat "Aku harap nanti aku balik sini kau dah ada isi lagi"
"Eh tak boleh cukup anak sorang dah buat sakit kepala"potong sunghoon sambil melototkan matanya kearah mayra, membuatkan mayra tertawa dan melepaskan pelukkan.
"Cakap jelah kau tu tak nak bersaing dengan anak sendiri kan? Nanti bini kau ni kena rembat dengan anak sendiri je sampai tak ada masa dengan kau"kata mayra sambil mencuil bahu aria sekilas.
"Eh jangan sentuh bini aku kau shush"
"Eh awak ni nak kena dengan saya ke?"aria memandang tajam ke suaminya, sunghoon dengan cepat menggeleng.
"Aunty mayra"
Mayra terus memandang ke bawah melihat kearah budak lelaki yang memegang tangan aria itu dengan air yang sudah bertakung memandang ke arahnya, mayra menaikkan tangan kanannya dan mengelus kepala anaknya aria itu dengan lembut.
"Leehan jangan nangis"pujuk mayra, leehan menggelengkan kepalanya laju.
"Nak ikut aunty mayra hiks"leehan melepaskan tangan dari ibunya terus memeluk pinggang mayra, dia meneggelamkan mukanya di perut mayra, tangisannya yang semakin kuat itu membuatkan hati mayra sayu, dia pun hanya mengelus badan dan rambut anak itu.
Aria yang melihat itu terikut menangis sekali, dia faham anaknya bergitu menyayangi mayra.
"Aunty janji nanti aunty balik sini bawakkan banyak jajan untuk leehan"
"Hiks b-betul ni? Aunty tak lama kan kat sana?" Tanyanya dengan susah payah, mayra melepaskan pelukkan itu dia mengusap pipi leehan yang basah air mata itu dengan perlahan dia pun mengangguk.
"Iya aunty janji"
"Leehan sayang aunty mayra"
"Aunty pun sayang leehan"jawab mayra dengan senyuman manisnya.
"Mayra"
Mayra pun menoleh memandang seseorang yang berada di sebelah sunghoon, lelaki itu mendekati mayra dan menyerahkan bunga rose kearahnya.
"Heeseung? Maaf saya tak perasan pun awak ikut"
"Tidak mengapa, oh i-ini ehem bunga untuk awak, harap awak selalu mengingati saya kat sini"ujar heeseung dengan muka yang sudah merah, mayra menantap bunga itu beberapa saat sebelum mengambil bunga itu.
"T-terima kasih, tapi awak tak perlu bagi semua ni"
"Untuk awak pulau yang seluas lautan itu pun saya sanggup belikkan untuk bidadari cantik macam awak ni"jawab heeseung sambil tersenyum manis, sunghoon mendengarkan itu membuat suara nak muntah.
"Aku tahulah dia janda sekarang tapi tolonglah dah kena reject tu dahlah woy kau tak rasa malu ke?"ujar sunghoon membuatkan heeseung terus memandangnya tajam.
"Alah mana tahu mayra balik nanti terus terima cinta aku, berharap selagi boleh takpe kan?"
"Eh dahlah aku tumbok sekor-sekor kang"segah aria dan menjeling heeseung dengan suaminya tajam.
"Tak nak tumbok tapi nak kiss, ha kat sini"tunjuk heeseung di pipinya membuatkan sunghoon terus menolak lelaki itu dengan geram.
"EH DIA TU BINI AKU TAHU!"
Mayra melihat itu menggelengkan kepalanya dia pun memeluk seorang demi seorang yang ikut menghantarnya di sini.
"Ada apa-apa bagitahu aku, esok aku menyusul datang sana, nanti kat sana ada orang aku dah arahkan bawak kau"ujar taeil membuatkan mayra memgangguk.
YOU ARE READING
SORRY MYLOVE - (Jay)
ActionDisahkan mandul, dibenci oleh mak mertua, kata-kata cinta dari sang suami hanyalah tipu belaka... just read if you want know