↳ ❝ My first moment with you ❞
Matthew
"Hari ini aku sangat semangat Nak pergi sekolah ! Tengok lah betapa segaknya diriku . Tampan ! Menambah semangat ! "
Aku bercakap sendiri di depan cermin mak Aku . Tali leher sudah pun diikat kemas pada leher Aku yang seksi ni . Tinggal pakai vest , semuanya lengkap . Kenapa Aku pakai vest ? Aku merupakan pengawas sekolah . Tahu tak biro disiplin ? Aku lah yang bertanggungjawab di bahagian tu . Aku Kan berdisiplin .
Mungkin ramai yang ingin Tahu tentang semangat sekolah Aku Hari ni . Sabar .
"Matthew ! Ibu rajin Hari ni , ibu masak kari ayam untuk kamu . Kongsi dengan kawan tau"
"Okay ! Harum Wangi , cantik berseri , Hari ni Aku Nak Makan Kari ~"
Semangat hari ni memang lain macam . Tidak apa , ini lah tanggungjawab sebagai Seorang pelajar !!
Yeonmin
Pukul 6.59 . Maksudnya seminit lagi pagar sekolah akan tutup . Dikira Masih awal lah ni . Awal sangat . Masa itu Emas .
" tak boleh "
Kecil besar kecil besar je Aku pandang security guard sekolah Ni .
" seminit lagi je pon , bang . Lepaskan lah saya kali ni "
" Dah Kata tak bo-"Apa lagi yang Kita tunggu-tunggu ? Kita langgar je Bos ! Aku ni angkat gajah pun rasa angkat semut apatah lagi nak langgar security guard low quality ni .
" EH TEPI SIKIT TEPI SIKIT . AKU NI DAH LAMBAT . "
yang tiba - tiba semua pelajar ramai kat kaki lima ni dah kenapa ? apa kes ni . Nak juga sibuk .
" SANALAH . ORANG NAK TENGOK PUN TAKLEH . CUBA HORMAT SIKIT AKU YANG PEREMPUAN"
Susah betul Nak tilik apa yang terjadi kat depan tu . Bau ketiak mashiam para pelajar kat sini semakin otak Ku tak bisa interpret .
Sedang Aku langgar-langgar orang kat sini , Ada Pula natang yang Pijak kasut Aku .
kepala Aku laju pusing 90° , nak tengok makhluk mana yang Pijak kasut Aku .
"OI BEDUL . MAIN PIJAK PIJAK KASUT NI SUKA AKU KE "
"Hah ? Awak cakap dengan saya ke ?"Aku ternganga dengan wajah yang comel ini. Tapi selalunya kalau Aku puji comel orang tu jauh lebih Tua Daripada Aku .
"Habis tu Kau ingat Aku cakap dengan siapa "
"Tak tahu- ADUH "tanpa mendengar ayat penuh makhluk ni , Aku pijak balik kasut dia dan Sambung busybody dengan kes pagi ini.
10 dia bagi , 50 Aku Balas !"oi , dah kenapa diorang tu"
"gaduh "
"Cuba cakap gaduh sebab apa . Aku ni kalau dengar orang cakap separuh Jalan memang Aku pijak pakai Lori"
"eh-- uh , gaduh sebab perempuan"Aku tak berminat dengan drama Astro Ria ni . Ingatkan Ada kes curi ke bunuh ke . Generasi sekarang kalau gaduh mesti Pasal Cinta . Monyet kat hutan bukan seekor .
Aku balik semula ke kelas dan duduk kat tempat Aku . Aku keluarkan buku dan BOOM . buku Aku hempas atas meja biar semua tahu Aku semangat nak belajar .
"Hoit yujin . Cuba Kau ambil file kosong dalam locker Aku "
Inilah assistant Aku , Han Yujin . Lelaki tinggi tapi smol . Aku ambil dia Jadi assistant . Haah , memang Aku ambil yang good looking je .
Yujin pergi ke meja Aku dan bagi Aku file kosong .
"Ha makaseh "
"SELAMAT PAGI , CIKGU KIM"
"Semua boleh duduk . Semalam cikgu dah inform bahawa esok Akan Ada Hari Sukan . Sila pakai baju Sukan dan seluar Sukan Serta kasut yang sesuai dengan Acara yang kamu ambil"Cikgu Kim Jiwoong Ni fikir kami nak pakai baju kurung untuk Hari Sukan esok ke
"Amboi Yeonmin . Kalau ye pon kau excited nak lompat jauh esok , jangan kangkang besar macam tu. "
"Eh biorlah ! Kisah asal"Susah duduk sebelah orang slay , sikit tak perfect semua Salah . Nasib Zhanghao . Ya aku memang pandang fizik , jangan tipu diri sendiri Kata tak pandang fizik .
3 Jam duduk kat atas kerusi Ni , rasa nak garu je punggung ni . Akhirnya loceng rehat berbunyi . Aku lah orang pertama keluar pergi kantin .
" SIAPA HALANG JALAN AKU , HILANG SATU KAKI "
Automatik semua pelajar Beri Aku laluan . Semuanya sangat menghormati Aku ya . HOHO .
Aku ingat Aku orang pertama , Ada Pula seorang yang datang Dulu .
"Makcik , ayam saya Beri Satu je pun takpa . Tak perlu Banyak ."
"Tidak apa lah . Ambil Saja dua "Aku pandang je lelaki Ni Sampai dia duduk . Macam mana dia boleh dapat 2 ketul ayam !
" makcik ! Saya nak Tiga ketul ayam !"
" Tak boleh . Satu je limit ayam"
" Tapi makcik bagi budak tu 2 ketul"
"Suka hati makcik lah"
" INI TIDAK ADIL BAGI KU!"Aku ambil ayam sendiri pakai tangan .tak perlu tunggu makcik ni bagi Aku ayam . Aku taknak Ada toleransi dengan makcik Ni .
Aku duduk dan menikmati Makanan Aku. Hari Aku sangat Malang apabila tersedar depan Aku Ni yang dapat ayam 2 ketul .
AIK.
Bukan Ni ke yang Pijak kasut Aku.
"Hai awak"
YOU ARE READING
𝘓𝘰𝘺𝘢𝘭 𝘚𝘦𝘰𝘬 𝘔𝘢𝘵𝘵𝘩𝘦𝘸
Fanfiction" Aku harap Kau tak main-main bila Kau kata dia memenuhi kriteria gadis Idaman " Matthew , Seorang remaja yang layaknya dipanggil kanak-kanak telah menaruh perasaan terhadap gadis yang berperwatakan ganas . Main Character : Seok Matthew , Park Yeonm...