↳ ❝ [] ¡! ❞ 03

24 12 0
                                    

"Cepat masuk khemah ikut warna rumah Sukan masing-masing ! Siapa yang Ada acara balapan , tolong bersedia di tempat balapan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Cepat masuk khemah ikut warna rumah Sukan masing-masing ! Siapa yang Ada acara balapan , tolong bersedia di tempat balapan . Kepada yang mahu pergi tandas , sila Tahan !Balik Nanti suka hatilah nak berapa lama dalam tandas !" , siapa lagi kalau Bukan Cikgu Kim Jiwang tu

"Balik Nanti sah kena Batu karang"
"Cikgu je boleh pergi tandas . Biar sekampung sebandar sedunia kena Batu karang !"

Semua murid tidak berpuas hati dengan peraturan tidak dibenarkan ke tandas kecuali waktu rehat . Bagaimana jika ingin membuang hajat yang sudah berada di hujung ?
Terpaksa sedut semula.

"Ricky , waktu Acara balapan jangan jaga muka " , Kata Gyuvin . Dulu rumah Merah Kalah balapan kerana Ricky berlari sambil menjaga imej muka.

"I know , bro . Aku sedar kalau Aku tak jaga imej pun muka tetap segak " , Kata Ricky sambil buat muka minta kaki .

"Nasib betul muka Kau memang segak . Kalau tak segak tadi , haa ni kaki -- eh tu bukan kawan Matthew ?Awek ganas " , Kata Gunwook .

"Macam mana Kau Tahu tentang awek ganas ?" , Tanya gyuvin . Sedang Kan Ricky tidak Tahu apa-apa .

"Hanbin hyung cerita . Aku sangat kenal dengan awek ganas tu . Dia pengerusi kelab Bahasa Inggeris . Accent dia pun ganas woi " , jelas Gunwook . Kalau Yeonmin dengar Komen Gunwook tentang accent Inggeris dia , habis hilang sebelah kaki.

𓍊𓋼𓍊𓋼𓍊

"Eh awaklah " , tegur Matthew .

"Hm Aku lah Ni" , Balas Yeonmin malas.

"Saya tak pernah pun nampak awak main rejam lembing "

"Banyak cakap lah Kau ! Aku kena paksa . Ih panas betul dekat sini . Memang cikgu tak sediakan khemah ke apa ? Boleh Mati strok Haba Aku macam Ni ! " , Kata Yeonmin sambil lipat lengan baju dan seluar .

Tiba-tiba Matthew datang sambil membawa payung .

"Awak pakailah payung ni."
"Tak yah . Malas Aku nak pegang payung Ni , berat . Aku dah pakai sunscreen" , Yeonmin menolak kasar payung tu semula kepada Matthew.

Matthew tak berganjak Dari tempat Dia berdiri . Dia tolong pegang payung untuk Yeonmin . Sedang Kan dia sendiri rasa panas .

"Aku dah Kata tak payah lah bidin !"

Matthew tetap berdiam diri .Yeonmin memang memerlukan payung kerana cahaya matahari yang hangat memancar . Namun , dia tidak mahu orang lain salah sangka . Akhirnya Yeonmin hanya membiarkan Matthew melakukan Hal tersebut .

"Oi ! Tak panas ke bedul ! Masuklah sini sikit ! Ouh , Kau pikir payung ni cukup Seorang je ke . Beso sangat ke Aku ni? "

Matthew menurut perintah Yeonmin . Yeonmin tidak buta , dia peka. Dia nampak sebahagian daripada wajah Matthew terkena pancaran Matahari . Mungkin Matthew Cuba untuk menjadi gentleman dan tidak terlalu dekat dengan Yeonmin.

"Hoi ! Tak nampak ke jarak Kita Masih jauh Ni . Baik Kau takyah pakai payung kalau separuh je badan berlindung ! Meh sini sikit !"

Walaupun Nada Yeonmin agak kasar , Matthew tetap senyum dan patuh dengan arahan Yeonmin .

𓍊𓋼𓍊𓋼𓍊

"Yujin , Aku tidak bisa menerima kemusyhkilan ini . Ratu rimba kelas Kau Sedang berkongsi payung dengan classmate aku ! " , Kata Taerae selepas melihat Yeonmin dan Matthew berkongsi payung di tengah-tengah Padang .

" Eo ? Eh ? Ya lah ! macam mana boleh ? Adakah kesimpulan yang gyuvin hyung buat tu betul ?" , Kata Yujin pula .

"Kesimpulan apa Pula? Oi Ada payung tak ? "

Datang Seorang lelaki Bernama Zhanghao yang meminta payung .

"Takda . Pergi Minta kat Yeonmin . " , jawab Yujin .

"Ingat Aku Tahu Yeonmin kat mana ? Batang hidung dia pun Aku tak nampak . Lari agaknya ." , Kata Zhanghao sambil melihat ke kiri dan Kanan . Berusaha mencari batang hidung Yeonmin.

"Kat tengah-tengah Padang tu ha , berkongsi payung" , Taerae tunjuk ke arah Yeonmin dan Matthew .

"De hek ?!! Bagaimana bisa Yeonmin Bawa payung dan tak Kongsi dengan rakan semeja ? . Aku tak Mau lah Jadi tayar ketiga . "

"Biar Kau terbako kat situ .kat sini diorang je pakai payung." , Yujin sengaja menekankan perkataan terbako . Biar Zhanghao takut kulit dia yang Putih mulus terbakar.

Zhanghao laju berlari ke arah Yeonmin dan Matthew sambil melindungi wajahnya menggunakan kedua-dua tangannya.

"Amboi dua merpati sejoli . Aku nak tumpang payung . Lupa pakai sunscreen. Aku dah bermati-matian lari pergi sini , jangan halau hakuh" , Zhanghao berdiri di Antara Yeonmin dan Matthew .

Sekarang , separuh wajah Yeonmin dan Matthew terkena pancaran Matahari .

"Kamu Ni Zhanghao Kan?" , Tanya Cikgu Jiwoong .

"Ha Iya , saya lah . Macam mana cikgu Tahu ? Cikgu minat saya ke ?" , gediknya laki Ni.

"Minat apanya ? Kamu Ni Acara lompat jauh ! Pergi tempat lompat jauh !"

"Ih tak Mau lah saya cikgu ! Saya Ni lompat pun tak Sampai 1 Meter . Saya kena paksa lah cikgu "

Memang betul . Kelebihan Zhanghao ialah mendapat Johan dalam Acara lompat dekat .

Cikgu Jiwoong menarik Kolar baju Zhanghao . Zhanghao melepaskan payung dan merajuk . Walaupun terbit sedikit Rasa gembira selepas cikgu Jiwoong menarik Kolar baju . Lah bengkok ke ?

"lepas Ni Acara awak Kan ? Fighting!"
Matthew memberi semangat . Senyuman Manis tetap di wajahnya .

"Ya , Kau pergi sana . Tak pasal-pasal Kau ikut Acara lembing perempuan . "

"Awak pinjamlah payung Ni , Nanti Beri saya semula "

"Ye makasih !"

"Ye makasih !"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝘓𝘰𝘺𝘢𝘭 𝘚𝘦𝘰𝘬 𝘔𝘢𝘵𝘵𝘩𝘦𝘸Where stories live. Discover now