↳ ❝ [] ¡! ❞ 12

10 5 0
                                    

Waktu Malam yang hening mula dihiasi dengan bunyi ayam berkokok di sebelah rumah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Waktu Malam yang hening mula dihiasi dengan bunyi ayam berkokok di sebelah rumah . Dengan sekelip mata Yeonmin membuka Mata dan bangun Dari posisi baringnya .

"Asal ayam berkokok tengah Malam Ni ? Mana cross Aku mana cross Aku"
Dengan segera dia mencari rantai cross dia . Curiga apabila ayam berkokok pada waktu tengah Malam . Hantu ? Hantu apa ? Baru sahaja dia menonton video hantu kepala menyorok di reban ayam petang tadi .

"Ini bukan kebetulan yang Aku pernah Minta dalam hidup"

ANNYEONG

Tubuh badan seperti terkena renjatan elektrik apabila terdengar bunyi notification telefonnya . Artikel google terpapar .

" Tertangkap sosok makhluk tanpa ke- EYY , WAKTU NI KO NAK BAGI NOTIFICATION MACAM NI "

Telefon dilempar jauh-jauh daripada penglihatan . Ada Pula artikel google macam tu keluar time ayam tengah berkokok tengah Malam .

"Heh..bikin suspen Aku je ayam Ni lah . " , matanya melihat sekeliling,  walaupun Ada Rasa takut Tetapi hatinya degil mahu melihat setiap penjuru . Pandangannya jatuh ke atas sebuah headphone di atas meja belajar miliknya .

"Oh ? Headphone Matthew . Aduh ! Alamak aii , lupa Nak pulangkan . Ha Tu lah mamai sangat , Kan nampak sangat Nak pakai barang mahal"
Yeonmin bangun Dari katil dan Jalan mendekati meja belajar tersebut lalu mengambil headphone Matthew .

"Rasanya esok Aku boleh pulangkan .
Elok juga muka headphone Ni eh . Macam owner dia -- HEH JANGAN" , dia meletakkan headphone itu ke dalam beg supaya tidak lupa untuk membawa ke sekolah esok dan memulangkan semula kepada Matthew .

𓍊𓋼𓍊𓋼𓍊

" Selamat pagi , cikgu Kim !!~~" , Zhanghao memberi Salam kepada cikgu Kim . Seperti biasa ya ges .

" Kau selamat pagi lah dia beribu Tahun,  dia takkan suka Kau punya "

"Eh kepala ayam Kau . Aku bagi Salam sebab hormat bukan sebab Nak goda .

"Ye ke ? Nampak macam Nak goda " Yeonmin memberikan senyuman kambing .

"Hey ! Ada nampak punggung Aku muncung-muncung ? Takkan . Haa , jangan merepek "

Yeonmin ketawa terbahak-bahak apabila Zhanghao menggoyang-goyangkan pinggangnya . Sedang sibuk ketawa , tertangkap Pula bayangan Seok Matthew .

"Kau pergi Dulu eh Hao . Aku takkan pernah tinggalkan Kau , Aku pergi Dulu Hao . Aku terpaksa pergi , tolong faham Patik" , dia melutut dan merapatkan kedua-dua belah tapak tangannya ala-ala pembesar baru habis melapor dekat Raja .

"Apa Benda budak Ni . Dah takde ginjal agaknya . Tak Tahu Malu . Bukan member Aku" , Zhanghao cepat - cepat Jalan menanggalkan tempat kejadian sambil melindungi wajahnya menggunakan buku muzik .

𓍊𓋼𓍊𓋼𓍊

"OI MATTHEW ! MATTHEW ! " , Yeonmin mengejar Matthew . Kenapa agaknya Matthew berjalan seperti mahu membuang hajat ? Fikirnya .

"MATT ! SEOK MATTHEW ! HELLO LAKI JUNIOR TAPIR !!! wuish , boleh Tahan pekak . Ni Nak mencabar Aku lelaki Ni" , Yeonmin berhenti seketika , mengipas wajahnya . Hareudang dirasakan . Susah memanggil orang pekak .

Yeonmin berlari , berusaha mengejar Matthew . Apabila hampir mendekat , dia menahan beg Matthew membuatkan Matthew berhenti berjalan secara mengejut menyebabkan Yeonmin hilang keseimbangan . Nasib betul tangan Matthew lincah memegang pergelangan tangan Yeonmin .

"FUH ! BERHENTI PON KAU ! " , Yeonmin Cuba Bernafas , Rasa seperti mahu mati , kekurangan oksigen di dalam tubuh badan .

"Morning , Yeonmin !" Dia menyapa .
"Morning lembu kau lah ,hah .Boleh Pula morning , fuh hah huh masa Aku tengah semput macam ni"

"Hehe sorry . Awak Ada apa-apa Nak beritahu ke ? Macam penting ."
"Ha ! Hampir lupa sebab separuh Mati .Kejap , Sabar . Lepas Dulu tangan Aku . Aku Tahu Aku cantik pagi ni . Nih , nah . Kau punya headphone"

Matthew tersenyum dan mengambil headphone itu daripada genggaman tangan Yeonmin .

"Aku bukan jahat , sebab tu Aku Nak jujur . Aku pakai headphone lewat malam , so Aku lupa Nak charge balik , tertidur . Mohon maaf "

"Tak apa-apa . Awak Nak pinjam lagi ke ?" , Tawar Matthew .
"Eh eh - . Tak , tak . Kau simpan je . Aku Ni orang yang cuai tahap gaban . Takut Benda Ni patah dua . "

Matthew mengangguk faham .
"Awak pergi kelas ?"
"Haah , pergi kelas lah . Takkan pagi-pagi Ni Nak pergi kebun sekolah kot . "
"Kalau macam tu , saya hantar awak pergi kelas--"
"Eh takyah ! Jangan risau , Matt . Aku Masih sihat walafiat . Tengok , Aku tak mengensot , Aku pakai kaki . "
"Saya Tahu . Saya cuma Nak temankan awak je . "
"Tak perlu . Kau tu senior , kalau lambat kena banding dengan junior . Dah dah , pergi cau lah Kau "

Matthew tersengih dan akhirnya mengangguk Tetapi tidak lama kemudian , tangannya mencari sesuatu dalam poket seluarnya .

Terkeluarlah coklat yang plastik warna purple tu . Matthew menghulurkan coklat kecil Itu kepada Yeonmin .

"Awak ambil Ni . Kalau awak ngantuk , awak curi-curi Makan . " , Matthew menunggu Yeonmin mengambil coklat itu dari tangannya .
"Er..macam mana Kau Tahu Aku selalu tidur kat kelas Ni ?"
"Eh ? Jadi betullah awak-"
"TAK ! TAK BETUL ! Aku cuma Tanya ! Ni Aku ambil . Maksehh ! Pergi Dulu bang"
Yeonmin laju mengambil coklat tersebut . Ada juga urat Malu apabila hampir kantoi dengan Matthew yang dirinya selalu tidur di dalam kelas .

Matthew melihat Yeonmin berlari , Matthew terkekeh sendirian melihat gadis itu panik . Matanya berpindah ke headphone miliknya , sekali lagi mengukir sebuah senyuman .

Kalau omputih Kata , blushing .

●●●●

●●●●

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝘓𝘰𝘺𝘢𝘭 𝘚𝘦𝘰𝘬 𝘔𝘢𝘵𝘵𝘩𝘦𝘸Where stories live. Discover now