🐧10 - pingwin🐧

15 6 1
                                    

Dobry wieczór wszystkim, lub po prostu dobrego dnia, jeżeli czytacie to o innej porze. Najpierw jeszcze kilka słów, mianowicie rysuję zwierzęta z książki, encyklopedii, i stwierdziłam że jeżeli miałabym sama wybierać zdjęcia, to nie doszukałabym się mojego ideału, więc po prostu zaczęłam rysować losowo wybrane zwierzęta. Rysunek nosorożca tak samo jak i tego pingwina, powstał kiedy po prostu wylosowałam jakąś stronę w książce. Co do tego pingwina, to jego pozycja jest dla mnie bardzo niekomfortowa w rysowaniu, co chyba widać ponieważ nie wyszedł mi najlepiej. Na dodatek jest pod wodą. Okej, po garsce wytłumaczeń przechodzimy do rysunku.

Największym pingwinem świata jest pingwin cesarski

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Największym pingwinem świata jest pingwin cesarski. Może dorastać nawet do 130 cm i ważyć 45 kg, z czego duży procent stanowi grzejąca go poduszka z tłuszczu.
Potrafią wytrzymać pod wodą do 20 minut i zanurkować na głębokość ponad pół kilometra.
Jednak najbardziej osobliwe są ich zwyczaje lęgowe. Każdego roku pingwiny łączą się w monogamiczne pary, które wspólnie wychowują jednego potomka. Składanie jaj odbywa się w koloniach lęgowych, które mogą liczyć tysiące osobników. Szkopuł w tym, że kolonie te mogą znajdować się nawet 120 kilometrów w głąb lądu, czyli całkiem daleko od źródła pożywienia. Po wykluciu jaja samica jest wyczerpana, przekazuje je więc pod opiekę samcowi, a sama czmycha z powrotem nad morze, aby jak najszybciej się posilić. Sęk w tym, że taka wycieczka może jej zająć aż 2 miesiące. W tym czasie niestrudzony samiec inkubuje jajo w swojej fałdzie tłuszczowym nawet do 75 dni (aż do wyklucia!).

Link do stronki: https://experyment.gdynia.pl/dzialania-on-line/artykuly-popularnonaukowe/w-experymencie-swieta-trwaja-caly-miesiac/garsc-ciekawostek-o-pingwinach/

Na dzisiaj to tyle, jutro, albo pojutrze wstawię dwa rozdziały, i do napisania!

Artbook - moje cośkiOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz