☬ KUZGUNUN KALBİ | PROLOG

634 56 62
                                    

PROLOG

Bu vatan toprağın kara bağrında, sıra dağlar gibi duranlarındır. Bir tarih boyunca, onun uğrunda, kendini tarihe verenlerindir.

Orhan Şaik Gökyay

Nereden geldiği bilinmeyen bir İngiliz efsanesi vardır ve çok ciddiye alınır. Efsaneye göre kuzgunlar, Londra Kulesi'nin sadık koruyucularıdır. Ve yine aynı efsaneye göre kuzgunlar kuleden ayrılırsa krallık düşecektir.

•••

Hakkari, 2021

Aydemir yazan kamuflaj kıyafetini giyerken ekibiyle soyunma odasındaki sohbetlere kulak veriyordu Demokan. Tüm o tehlikeli operasyonlara birlikte çıktığı timinin askerleri sanki ortaokul çocukları gibi geyik yapıp eğlenmeyi seviyordu.

Kurşun Timi.

Etrafa korku salan timin en eğlenceli tarafı belki de soyunma odasında ve kantinde birlikte geçirdikleri sınırlı zamanlarda ortaya çıkıyordu.

Timin en küçük üyesi İstihkam Uzmanı Uzman Çavuş Fettah Baydar. Henüz 23 yaşındaydı. Lakabı Kibar'dı. Canını feda etmekten sakınmayan çocuk, en ufak bir söze kırılıp darılabilecek kadar alıngan biri olması da tuhaf bir tezattı.

Aksi gibi timin Ağır Silah Uzmanı Üstçavuş Hamza da Fettah'la uğraşmaya pek bir bayılıyordu doğrusu. "Oğlum, yatakhanede gece sevgiline bebek taklidi yapmaya utanmıyor musun? Ben hepsini duyuyorum bunların. Sağır mıyız sanıyorsun?" Hamza, tıpkı ismini yansıtacak cinsten aslan gibi güçlü bir adamdı. Cesurdu, gözü karaydı. Ama onun içinde de küçük, yaramaz bir çocuk vardı. Ve o küçük, yaramaz çocuk, Fettah'la uğraşmaya bayılıyordu.

Fettah'sa tıpkı kendi lakabını yansıtacak kibarlıkta yanıt verdi. "Ne alakası var komutanım? Aşk bu, aşk için her şey yapılabilir bence bir sınırı yok yani."

"Ha bir sen aşk yaşıyorsun yani burada." O sırada sözü hemen işbirlikçisi olan Üstçavuş Göktan'a atıverdi. "Sen söyle devrem, aşk için her şey yapılabilir mi? Aşk için ölmeli aşk o zaman mı diyorsun, ne diyorsun?"

Göktan kamuflaj kıyafetini giyerken kaşlarını kaldırırken dudakları büzüldü. "Yok canım, o kadar da değil. Tamam, aşk güzel şeydir ama her şeyin bir sınırı var." Göktan pek aşk adamı sayılmazdı. Daha doğrusu aşkta pek sadık biri gibi değildi. Çapkındı.

Küskün bir ifadeyle "Ya siz gerçekten âşık olmadıysanız ben ne yapayım komutanım?" derken yaramaz çocuklar tarafından sıkıştırılmış gibi görünüyordu Fettah.

Arkası onlara dönük olan Demokan hafifçe dudakları kıvrılarak güldü. Kendi karısıyla tanıştığı zamanlar gelmişti aklına. Burada göreve başladığı ilk zamanlardı. Bir sebepten Van'a gitmişti ve orada öğretmenlik yapan eşiyle tanışmıştı. Van'da ilkokul öğretmenliği yapan Rengin'i daha ilk gördüğünde hayatının aşkı olduğunu anlamıştı. Van'da geçecek kısıtlı süresinde onunla karşılaşmak için türlü bahaneler uydurmuş, bir şekilde onunla tanışmıştı. Sonra da söz, nişan, evlilik derken buralara kadar gelmişlerdi. Arkasına dönmeden "Rahat bırakın Kibar'ı." dedi tok bir sesle.

Onun sözünün üstüne söz söylenmezdi bile. Hepsi uğultu hâlinde "Emredersiniz komutanım." derken Fettah'la Hamza arasında bu tatlı sert savaşın bitmeyeceği açıktı.

Timin istihbarat uzmanı Başçavuş Affan Çeliker tartışmalardan soyutlanmış, radyodan sunulan haberlere dikkat kesilmişti.

Kilis Suriye sınırında 1 astsubayın şehit olduğu, 2 askerin de yaralandığı olayın ardından Elbeyli ilçesi sınır hattında hareketlilik devam ediyor.

KUZGUNUN KALBİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin