BAB 13

84 6 0
                                    

KE ESOKKAN HARINYA
************************
Farhana berjumpa raya di rumah nenek raya di kampung.Mereka berborak di pondok luar itu.

"Apa awak nak jumpa dengan saya farhana?"

"Saya sebenarnya tapi awak jangan marah ye"- kata farhana
dengan tenangnya dia tak nak raya marah kepadanya untuk berkata sesuatu kepadanya.

"Apa?"- kata raya yang sedang membetulkan pembalut tangannya yang luka itu.

"Awak tahu kan saya dah lama sukakan awak raya ."

"Saya tak tahu pun..."-jawab raya dengan nada tenang.

"Saya dah lama cintakkan awak raya tapi adakah saya tergegas-gegas
untuk memberitahu kepada awak ini."

"Ketika awak jatuh cinta, kebahagiaan akan membuat awak sulit tertidur karena kenyataan lebih baik dibandingkan mimpin awak."- kata raya dengan farhana.

"Adakah awak terima saya kalau saya ajak awak kahwin dengan saya?"

"Sejujurnya sata tidak bersedia lagi untuk berumah tangga ini farhana.
Tanggungjawab saya besar kalau saya hendak berkahwin ini."

"Bukan saya tak cintakan awak farhana tetapi ada orang lain lebih lagi layak untuk jadikan suami untuk awak farhana . Saya tidak layak lagi untuk menjadi suami orang lagi."

"Saya dah anggap awak ini macam adik saya sendiri, saya tahu awak sayangkan saya sangat tapi saya pun sayang awak macam adik sendiri. Maafkan saya farhana,saya doakan
awak semoga dapat jodoh yang terbaik untuk awak farhana dapat jaga awak dengan baik dan semoga kekal bahagia hingga ke jannah dan akhir aaammiinnn."- kata raya dan dia meminta diri kepada farhana dan dia masuk ke dalam rumahnya.

Tetiba nek mah memanggil raya yang baru sahaja melangkah masuk ke dalam rumah itu...

"Siapa yang datang itu raya?"

"Farhana kawan lama raya"

"Awat tak ajak dia masuk raya?"

"Tak manis lah ada anak dara orang masuk dalam rumah ini nek!"

"Tak po lah lagi pun lama nenek tak jumpo farhana itu..."

"Ahhh nanti2 lah nek , ini raya masuk dulu ye nak cuci luka jap."

"Dah mandi belum?"

"Sudah nek sebelum farhana datang itu raya dah mandi tapi luka je belum dibersihkan... ok lah nek, raya masuk dulu ye."

"Baik lah nanti jangan lupa makan ye nenek dah letakkan di bawah tudung salji itu nanti sejuk pula lauk itu."

"Ye nek nanti raya makan"- raya pun masuk ke dalam biliknya dan membersihkan luka yang berbalut itu.

*BERSAMBUNG*

Tuan Inspektor or Bodyguard Special Personal (Completed)Where stories live. Discover now