"Awak nak confess yang you like me rara?"- soal raya kepada rara.
"Yes sejujurnya saya sukakan awak raya dan papa dan mama saya ingin nak berjumpa dengan awak
sebenarnya raya.""Tapi awak kena janji dengan saya boleh rara?"
Rara pun angguk kepalanya tanda setuju.
"Awak kena janji dengan saya apabila saya beritahu awak ni awak kena menerima dengan hati yang iklas kalau awak tak boleh terima saya harap kita berhenti sahaja untuk teruskan percintaan kita. "
"Baik raya saya faham apa yang awak katakan ini."
"Sejujurnya saya tiada mak bapak , saya ada bapak angkat dan abang angkat saya di uk.Saya juga ada pak su dan mak su saya sahaja."
"Maafkan saya , saya nak tanya awak satu soalan dekat awak raya
kalau soalan sensitif saya minta maaf ye. Sekarang awak tinggal
dengan sapa?""Saya tinggal sorang tapi sahabat saya suruh saya tinggal dengan dia
tapi saya tak nak saya tinggal seorang diri sahaja dan awak tahu kan pekerjaan saya kan.""I know raya kerja you apa."
"Dan saya nak tanya awak lagi sekali awak sanggup untuk menjadi isteri saya dengan baik ke rara? dan menerima segala kekurangan diri saya ini?."
"Saya faham apa yang awak katakan ini raya,semua manusia mesti ada kekurangan diri masing2.Saya menerima sahaja apa yang Allah telah tetapkan kalau kita berjodoh raya. Kalau kita telah dijodohkan saya
faham kita boleh membina keluarga bahagia bersama-sama nanti.""Beri saya masa dalam dua ke tiga hari boleh rara sebab saya tak larat saya untuk bergerak sana ini lagi."
"Boleh tak hal raya saya faham keadaan awak sekarang ini... awak kena baik berehat tau."
"Baik dan saya minta maaf awal2 tau kalau saya tidak dapat menjaga awak dengan baik nanti"
Petang itu laskhar pergi ke rumah raya kerana ada nak berjumpa sebentar...
Sampai sahaja di rumah raya , laskhar ternampak pintunya sudah terbuka.
Dia pun menanggalkan kasutnya dan masuk ke dalam rumah itu."Ada apa kau panggil aku raya nasib aku tak balik lagi ke Pahang..."
"Aku tengah berfikir sebenarnya sekarang ini laskhar."
"Kau berfikir apa lagi raya dengan keadaan kau yang tidak sihat lagi ini kan dokter suruh kau berehat..."
"Ada seseorang itu dia ajak aku kahwin tapi laskhar aku takut aku tak dapat nak bahagiakan dia dengan kemampuan aku macam ni kau pun tahu kan aku macam mana?"
"Sapa yang ajak kau kahwin ni"
"Ada sorang itu nanti aku tunjukkan."
*BERSAMBUNG*
YOU ARE READING
Tuan Inspektor or Bodyguard Special Personal (Completed)
Action"Aku dengan kau hanya sementara faham"- Raya "pegang kata² ini dalam dunia ini hanya sementara bukan selamanya."- raya Raya adalah nama singkatan dan nama betul ialah Mohd Rafael Amsyar Yazid Amir. Dan dia dibesarkan oleh datuk dan neneknya di kamp...