BAB 16

87 7 0
                                    

Raya pun mengikut pergi ke hospital dan setelah itu raya balik dahulu dan menukarkan bajunya ke baju melayu hitam serta songkok.

Setelah jenazah di mandikan , jenazah tuk mat dan nek mah nya di kafankan sebelum di kafakan itu raya
sempat cium dahi tuk mat dan nek mah nya dan sempat berkata...

"Tuk , nek maafkan raya dan nanti kita jumpa di syurga dengan mak dan abah sekali ye tuk, nek..."- sebak kata raya kepada kedua orang tuanya dan setitik air mata mula menurun. Raya mahu menahan tapi tidak boleh.

Setelah solat jenazah , jenazah akan dibawa ke tanah ke kubur.
Setelah semua selesai dan orang pun pulang raya masih di situ dan termenung ke tanah itu. Dia tidak percaya semua tiada dalam sekelip mata sahaja.

Tengku Haider laskhar melihat raya sedang termenung di situ dan dia
pergi ke arah itu.

"Raya"- kata laskhar kepada raya.

Raya pun hanya mendiamkan dirinya tidak tahu nak berkata apa lagi...

"Raya aku tahu kau terkejut dengan semua benda ini tapi kau kena kuat  ketika kau gagal dalam sesuatu perjuangan, itu bukan maksud kau harus menyerah dan berhenti untuk berusaha."

"Aku tahu laskhar tapi ini semua salah aku!!!"- kata raya kepada laskhar dan air matanya mula mengalir kerana sebak melihat semua benda ini sekelip mata sahaja.

Laskhar memeluk raya supaya bertenang dan selesai sahaja lashkar menghantar balik ke rumah raya . Raya mahu tenangkan dirinya di rumahnya seorang diri sahaja.

"Kau sure ini?"- kata laskhar

"Betul, biarkan aku rehat sekejap..."- kata raya lalu dia masuk kedalam
rumahnya.

"Kalau ada apa2 call aku terus, aku ada dengan kau raya. Jangan
kau fikir negetif pula."

"Baik!"- jawab raya sebelum dia menutup pintu itu .







*BERSAMBUNG*

Tuan Inspektor or Bodyguard Special Personal (Completed)Where stories live. Discover now