"Lepaskan istero tengku dulu baru aku bagi duit ini..."
"No,tidak boleh sesama sekali."- kata pengganas itu sambil meletakkan pisau di leher puteri itu.
Mereka bertiga bersiap untuk menembak pengganas itu.
"Okay2 , bawa duit 99k kalau tak dia nak bunuh tebusan ini."- kata raya di dalam alat komunikasi itu.
"Tak2 mungkin dia akan nak buat."- jawab azam dalam alat komunkasi itu.
"Bawa sahaja duit itu dan berikan kepadanya..."- kata laskhar
"Tapi tengku??"- kata azam
"Saya nak pergi tapi tak boleh kan? jadi guna plan ini sahaja
dan saya serahkan kepada raya sahaja.""Baik "-jawab azam lalu dia mengambil duit itu dan pergi
bagi kepada raya."Sabar jap duit akan sampai , kau jangan nak usik puteri ..."- kata ray dengan tegasnya.
Duit pun sabar sesama dia hendak ambil duit itu diorang bertiga on fire dan pengganas itu sempat membalas tembakan menghala ke arah tengku puteri tetapi nasib sempat raya
tolak dan tidak terkena ke tengku puteri. peluru tembakan tadi terkena di bahu raya kiri.Pengganas itu berjaya tangkap dan di bawah ke balai polis terus.
"Tengku puteri okay?"- kata raya
"Okay terima kasih"- kata puteri laidatul aminah.
"Bawak tengku putri ini lehernya dan tergores sikit ini."- kata raya yang mengarahkan jufri membawa
tengku puteri .Raya pun berjumpa terus dengan laskhar.
"Ahh dah okay bini kau okay cuma lehernya ada tergores dengan pisau tadi."
"Raya??"- kata laskhar
"Kenapa laskhar?"
"Bahu kau weii!!"- kata lakhar yang melihat bahu raya penuhi dengan darah.
Raya pula baru perasan bahunya terluka ingat kena tempat lain masa pengganas tembak itu.
"Takkan kau tak perasan raya?"- kata laskhar.
"Hahaha is okay lakshar aku okay aje alah benda kecil je ini."
"Benda kecil kau kata. kalau kau mati tadi macam mana raya??"
"Tenang kawanku , kawan kau ini lama tak kena peluru tau..."
"Zack!"- kata laskhar memanggil bodyguard yang lai itu.
"Ye tengku?"- kata zack
"Awak bawak raya ke hospital sekarang tolong dia ye zack. "
"Baik tengku."
Dan zack pun membawa raya ke hospital semasa hendak ke hospital raya
sempat lagi berborak dengan zack di dalam kereta itu."Zack?"
"Hmmm ye raya kenapa?"
"Kau zack dah lama ke berkerja dengan dalam bidang ini?"
"Lama itu tak lama lah tapi nak kata baru pun tak baru juga, baru sedang2 macam itu."
"Oh tak de lah saje bertanya."
"Raya dengan tengku haider laskhar itu kawan ke?"
"Haah kami berkawan sejak tadika lagi bersama dah tapi masa umur saya 12 ke atau 11 macam itu
saya pergi luar negara dah tapi tengku laskhar masih di malaysia. Tapi masa umur 19 kami berjumpa balik di uk tapi itu hanya terserempak sahaja sebab uni kami lain masa itu.""Oh tapi maaf lah saya bertanya kenapa raya pergi uk waktu umur 11 itu?"
"Keluarga angkat saya nak jaga saya di uk masa itu tapi saya memang asal orang kampung johor tau. Ini saya datang ke pahang semula sebab saya gantikan kawan awak itu qarman kan?"
"Oh patut lah tengku laskhar macam keliru sahaja apaabila awak sampai ke sini."
Sampai sahaja di hospital raya diberikan rawatan dengan baik.
*BERSAMBUNG*
YOU ARE READING
Tuan Inspektor or Bodyguard Special Personal (Completed)
Action"Aku dengan kau hanya sementara faham"- Raya "pegang kata² ini dalam dunia ini hanya sementara bukan selamanya."- raya Raya adalah nama singkatan dan nama betul ialah Mohd Rafael Amsyar Yazid Amir. Dan dia dibesarkan oleh datuk dan neneknya di kamp...