Malam itu raya kemas baju kerana esok pergi ke pahang.
Awal pagi itu lepas subuh raya gerak terus pergi ke pahang untuk bekerja semula dengan kawan baiknya.
Sampai sahaja lashkar melihat ada satu superbike masuk ke halaman rumahnya.
"Raya?"
Raya pun membuka helmetnya dan berkata
"Hi farhan"
"Hye bro sampai pun ingat tak sampai tadi"
"Jalan jem tadi.."
"Dah jom masuk!"- kata laskhar yang mengajak raya untuk masuk kedalam.
"Aku nak letak barang sat."
"Tak yah kau letak je barang kau dekat rumah aku .lagi pun dalam rumah ni aku sorang je , adik beradik aku diorang duduk rumah lain dekat depan2 itu je."
"Serius lah? baik terima kasih laskhar tolong aku."
"Same2 kau pun bukan orang lain, kawan baik aku juga."- jawab
laskhar dan dia memberi senyuman manis sedikit kepada raya .Malam itu mereka duduk di luar mengambil angin di beranda
sambil melihat bintang dan bulan cantik di luar itu."Laskhar?"- panggil raya kepada laskhar.
"Hmmm kenapa?"- kata laskhar selepas hirup air teh itu dan diletakkan semula di atas meja kecil itu.
"Kau rasa aku ini jahat sangat ke dekat semua orang?"
Terkejut laskhar kerana tiba sahaja raya bertanyakan soalan macam itu.
"Namun meski ada perbuatan buruk dari orang lain, kita tak seharusnya menyimpan amarah hingga membalas dendam."- pesan laskhar kepada raya.
Ke esokkan harinya
********************"Morning raya."- kata laskhar kepada raya yang baru sahaja melangkah masuk ke dapur itu...
"Morning too, laskhar?"
"Ahh kenapa?"
"Kau tak de misi ke?"
"Aku tak masuk misi lagi , aku gantikan ayahanda aku dulu sebab dekat sini banyak event
kena cover.""Oh faham ..."
Petang itu mereka minum petang di sebuah kafe di kuantan.
"Kau nak air apa?"- kata laskhar kepada raya.
"Hmm mocha lah ..."- jawab raya kepada laskhar farhan.
Setelah lashkar membeli mereka menuju perjalanan terus ke genting highland,Mereka sampai sana waktu petang sebelum maghrib.
"Sejuk woh lama aku tak datang sini..."- kata raya kepada lashkar.
"Suka tak? saje aku bawa kau. kita tenang2 di sini."
"Okay..."
Mereka pun bersantai di genting highland.
*BERSAMBUNG*
YOU ARE READING
Tuan Inspektor or Bodyguard Special Personal (Completed)
Action"Aku dengan kau hanya sementara faham"- Raya "pegang kata² ini dalam dunia ini hanya sementara bukan selamanya."- raya Raya adalah nama singkatan dan nama betul ialah Mohd Rafael Amsyar Yazid Amir. Dan dia dibesarkan oleh datuk dan neneknya di kamp...