BAB 27

66 5 0
                                    

Sampai sahaja satu pulau itu mereka berpecah untuk mencari pengganas
yang telah dilari oleh pihak polis tadi.

Raya telah jumpa di sebuah gua yang mana mereka bersembunyi.

Dan raya pun bersembuny di batu besar itu dan mengintai sikit
kerja mereka itu...

Apabila hendak gerak daripada tempat itu sekumpulan
pengganas tadi keluar dengan beberapa pengganas yang lain.

"Otak dia ramai nau dalam gua itu."-kata raya dengan dirinya.

Manakala anak buahnya yang lain telah tunggu di botnya.

"From unit 2 eagles.."

"Jalankan berita.."- jawab yazid

"You have to move now in 50 people are going towards that person and some people are following once"

"But Mr. Raphael is still in the island and he does not answer this radio call!"

"The eagle unit will monitor again on this island. Your bot unit moves first"

"Ok roger out."

Mereka pun gerak daripada pulau itu dan raya masih mencari jalan keluar dari pulau ni.

Malam berikut mereka akan push masuk ke pulau tersebut dan selamatkan tuan rafael sekali...

Raya pula telah ditangkap oleh pengganas waktu petang sebelum terbenam matarihari kerana semasa melepas diri keluar dari pula itu.

Malam itu mereka serebut masuk semula ke pulau tersebut.

Dua kumpul berpecah dan mencari tuan raya dan beberapa tebusan
yang telah diketahui.

"Cari sekitar sini nanti kita akan serebut satu perkampungan di
sana..."

"Baik''- jawab mereka sama.

Satu unit lagi di ketuai oleh yazid dan mereka masuk ke satu kawasan perkampungan yang dimana mereka terjumpa beberapa tebusan yang hilang dikatakan.

Dalam jam 0920 mereka telah jumpa semua tebusan yang dicari dan menangkap pengganas yang lain sekali kini satu unit sedang mencari tuan raya pula.

"Yazid..."-panggil ilman

"Apa?"

"Satu tebusan tak de??"

"Bukan semua dah selamatkan ke?"

ilman mengeluarkan satu gambar dan beri kepada yazid...

"Macam aku pernah nampak je gambar ni kawan baik tuan rafael ke?."

"Ye dia pun turut masuk dalam kes ni sebagai tebusan juga zid."

"Tak masalahnya kita nak cari pun dah malam buta macam ni.
Apa kata satu unit tinggal dekat pulau satu hari ni untuk cari lagi dua
orang yang belum kita selamat. Kalau kita biarkan nanti geng2 pengganas
yang lain datang serang kita pula kan."

"Betul juga tapi hmm . Dah lah zid kau lah beri arahan dalam alat kawalan itu."

Yazid pun memberi tahu daripada alat komunikasi itu dan kini
tinggal satu unit di pulau ni untuk mencari dua orang lagi yang belum di selamatkan.

Dalam jam 1155 malam mereka jumpa seorang perempuan dan
tidak lama itu juga selang beberapa minit mereka telah jumpa tuan raya
yang dalam berada terbaring di tanah itu dengan penuh luka di beberapa
anggato badannya.

Unit satu pulang ke darat semula jam 0130 pagi.Raya dibawa ke hospital terus untuk memberikan rawatan kepadanya.

*BERSAMBUNG*

Tuan Inspektor or Bodyguard Special Personal (Completed)Where stories live. Discover now