Epilog

351 6 2
                                    

"Assalamualaikum sayang.."- kata raya yang membawa sejambak bunga
dan memberi kepada isterinya..

"Abang!"-jawab rara dan dia berlari ke arah suaminya dan peluk
dengan eratnya...

"Nah sayang ini untuk sayang, maafkan abang terlalu lama
tinggalkan sayang, anak papa apa khabar?"-kata raya sambil mengusap
perut isterinya yang comel besar itu.

Mereka pun naik ke rumah dan makan tengahari bersama2.

DI MEJA MAKAN
*****************
"Amsyar okay ke, abah tengok kamu sakit sahaja?."

"Okay bah, syar tak de sakit pun."

DI DALAM BILIK

Selepas sahaja siap makan , raya masuk ke dalam biliknya
untuk di sapu ubat yang tempat luka itu.

Rara pun naik pergi ke biliknya dan dia melihat suaminya sedang sapu ubat di tempat luka nya.

Tetapi raya sempat tutup baju dan siap ubat yang sapu itu.

"Awak?"

"Eh sayang? kenapa tercagat di sana itu.?"

“Kenapa dengan peha dengan tepi perut awak itu?.”

“Eh tak de apa lah sayang, saya okay je tangan . Saya gatal je tempat itu.”

“Tapi kenapa awak pakai lpm arm sling?.”

“Tangan abang terseliuh aje lah. Dah² sayang mari rehat sini dengan abang.”

Petang itu di pondok luar
*************************
“Sayang kita nak letak nama anak kita apa?.”- kata Rara kepada suaminya

“Sayang tanya abang? Abang pun tak tahu lagi nak letak nama anak kita ini apa?. Sayang ada idea ke?”

“rara pun tak tahu lah... Hmmm”

“Okay abang dah dapat apa nak letak nama anak kita.”

“Apa?.”

“Kalau lelaki abang akan letak namanya Mohd Ren Aryan Khalif.”- kata raya yang memberi cadangan untuk nama anak lelakinya.

“Okay Rara pula nama anak perempuan untuk anak kita. Nur Raihana aryin Kayla. Nice tak sayang?”

“Cantik nama itu tapi anak kita ini akan keluar kembar ke sayang?.”

“Wait for the people to come out later.”- jawab Rara dan dia memberi senyuman kepada suaminya.

Raya pun cium dahi isteri. Lama sungguh dia meninggalkan isterinya di sini rasa bersalah pula tinggal isterinya bergitu lama di sini...

2 minggu kemudian
********************
Raya membawa Rara pergi jalanan² ke negeri Melaka itu. Mereka berdua
pergi tempat bersejarah Melaka dahulu...

“Sayang tahu ke sejarah Melaka ini?.”

“Of course lah Rara tahu , Rara pun lahir di negeri yang bersejarah ini.”

“Tempat bersejarah sini semakin berkurangan ye dan di bangunan semula menjadi muzium bersejarah?.”

“Muzim ini penting abang untuk kita
melihat semua sejarah lama tentang negeri Melaka ini.”

Petang itu mereka mencari makanan sebelum Rara pergi ke hospital untuk check-up kandungan itu.

Tetapi dia sempat untuk beli makanan perut Rara berasa sakit pula.

“Abang!!”- kata Rara yang menahan sakit itu.

“Ye sayang kenapa?.”

“Perut sayang rasa sakit ini! Saya rasa macam nak beranak dah.”

“Apa?? ”- terkejut raya mendengar itu dan dia terus tekanan minyak kereta dan menuju terus ke hospital...

beberapa minit kemudian, Rara dikejarkan ke wad kecemasan dan setelah itu dokter menyuruh nurse untuk siapkan bilik pembedahan tersebut....

Raya pula menunggu sahaja di luar bilik pembedahan itu. Keluarga Rara sedang menuju ke hospital tersebut...

Umi dan abah Rara sudah sampai beberapa minit yang lalu...

“Amsyar?”- kata tuan Razman yang memanggil menantunya yang sedang duduk tak tentu arah itu...

Raya pun menoleh ke arah tersebut dan dia melihat abah dan uminya datang kemari...

“Dah berapa minit Rara di dalam?”

“Baru 25 minit abah.”

2 jam kemudian
****************
Dokternya pun keluar dan bertanya siapa suami kepada puan Rara...

“Siapa suami kepada puan Rara?.”

“Saya dokter!”- jawab raya

“tahniah tuan,tuan telah dapat kembar seorang lelaki dan seorang perempuan. Tuan boleh masuk dan azankan mereka berdua ye.”

Abah dan uminya tumpang gembira dengan kehadiran cucu kembarnya
itu...

“ Syukur alhamdulillah, terima kasih ya Allah. Engkau sudah memberiku dua cahaya mata yang sempurna alhamdulillah.”- kata raya dengan dirinya bersyukur mendapat dua anak seorang lelaki dan perempuan.

Raya pun masuk ke wad bersalin itu dan berjumpa dengan anak mereka untuk di azankan.

Setelah raya mengazankan mereka berdua itu raya pun duduk di sebelah isterinya dan mencium dahi dan tangannya...

“Masyaallh sayang terima kasih sudah melahirkan anak kita ini... Terima kasih sayang sudah tahan sampai ke sini. Maafkan abang ye sayang dengan kekurangan abang ye.
Abang akan jaga sayang di dalam pantang ini...”

“..kita semua ada kekurangan, tak ada manusia yang sempurna....walau tak sempurna masing² ada keistimewaannya, jadi hargailah keistimewaan itu dan jangan suka merungut dan menilai...”

“Jadi sayang? Sayang setuju nama anak kita ini? Mohd Ren Aryan Khalid dan Nur Raihana aryin Kayla?.”

“Saya setuju sahaja abang. Selagi maksudnya baik untuk anak kita. Rara pun setuju.”- jawab Rara dan memberi senyuman kepada suaminya
yang sedang duduk di sebelahnya itu.












*Tamat*

Tuan Inspektor or Bodyguard Special Personal (Completed)Where stories live. Discover now