,,Už je to v pořádku" mňoukla léčitelka, která se skláněla nad vyčerpanou kočkou. Novopečená matka se ztěžka posadila, svůj tmavý ocásek obtočila kolem svých dvou novorozených koťat a rozhlédla se po léčitelském doupěti.
Na studené kamenné zemi byly do hromádek roztříděny všelijaké byliny, listy a bobule. Celé léčitelské doupě bylo zvenčí obklopené ostružiním, které nad doupětem tvořilo jakousi ochrannou klenbu , aby se do doupěte léčitelky nedostal žádný vetřelec . Otvory mezi ostružiním do doupěte dopadaly první paprsky právě vycházejícího slunce .
„Jsi unavená, měla by sis odpočinout " mňoukla léčitelka a konejšivě jí olízla rameno , které se jí po té námaze ještě stále chvělo. Náhle doupě zahalil stín. Kočka vzhlédla a spatřila svého druha , který se právě prodíral ostružinovou bariérou.
„Jitřenko! " zvolal kocour její jméno a přitiskl se k jejímu šedobílému kožíšku a mávl ocasem léčitelce na pozdrav . „Jak ti je ?" zeptal se své družky .
„Docela to jde" odpověděla Jitřenka váhavě . Hlas se jí přitom trochu třásl.
„A co koťata?" zeptal se hnědý mourek a zadíval se do jejích krásných modrých očí pohledem plný lásky a něhy . Jsou krásná , podívej!"
Jitřenka posunula svůj ocásek a odkryla dva malé uzlíčky chlupů , které vyjeveně mňoukaly a snažily se dostat k matčiným strukům s mlékem .
Tmavý kocour se ke svým koťatům opatrně naklonil a konejšivě jim olízl hlavičky. Vtom se zvenčí ozval hukot a vřískot podrážděných koček. Kocour na Jitřenku tázavě pohlédl, jakoby si nebyl jistý zda jí může opustit.
„ Jen běž " mňoukla Jitřenka „Náš klan tě potřebuje" .
Mourek jí ještě naposledy olízl ouško a ona se čumáčkem dotkla toho jeho . Kocour se ještě ohlédl na léčitelku , která pořád stála ukrytá ve stínech svého doupěte. Léčitelka uhodla, na co myslí a rázně ho přesvědčila o bezpečí jeho družky a koťat pohledem svých velkých žlutých očí.
Válečník se s vřískotem pustil do rvačky s kočkou, která se právě snažila dostat do léčitelského doupěte .
Jitřenka slyšela zvenčí doupěte svoji nynější klanovou velitelku - Bílou hvězdu , jak rozdává pokyny svému klanu . Pak zahlédla velkou mohutnou kočku se zlatou srstí , která se jí v záři slunce doslova blyštila.
Jitřenka si instinktivně přitáhla svoje koťata blíž k sobě.
Cítila jejich teplá tělíčka a tlukot jejich srdíček, jí uklidňoval . Zlatá kočka mířila k doupěti léčitelky a čím více se přibližovala tím víc si byla jistá že vidí velitelku Světelného klanu - Lví hvězdu , která se teprve nedávno stala velitelkou po svém otci - Bledém měsíci .
Čumáček jí zcela naplnil pronikavý pach Světelných .
Lví hvězda se náhle vrhla po odhaleném břichu její velitelky - Bílé hvězdy. Bílá hvězda zavřískla bolestí jak se jí drápy Světelné velitelky zaryly hluboko do břicha .
Uprostřed tábora vypukla vřava . Válečníci z obou klanů se po sobě vrhali a bylo slyšet samé cvakání čelistí a bolestných vřískotů .
Z přemítání jí vytrhlo čísi zavřísknutí . Jitřenka zaostřila před sebe a spatřila trojbarevnou válečnici , která se po ní hned vrhla .
Jitřenka její rychlý útok nečekala a na okamžik ztratila rovnováhu. Ale ustála to a máchla přední packou po útočnici .Ta ale uhnula tak snadno jakoby to byl ten nejpomalejší pohyb co kdy viděla .
ČTEŠ
Kočičí tajemství
AdventureModroočko je mladý kocourek žijící u dvounožců ( lidí) jako mazlíček. I Když žije pod jednou střechou s dvounožci a jí žrádlo které mu dají. Něco ho stále táhne k lesu. Jednou při své toulce po lese narazí na kočky tvrdící že jsou válečníci a že les...