Bab 13

96 4 0
                                    

'Asy, red zone

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'Asy, red zone. Change your honeymoon location. Paris is fine.'

Luth membaca mesej yang Ryker kirimkan kepadanya. Penumbuk digenggam, pelipis dipicit perlahan.

'Damn it, Raoul.'

'Sun&Moon cafe at 1.30, Asy.' Pesan Ryker buat kali terakhir sebelum online bertukar menjadi last seen.

Keluhan dilepaskan sebelum dia bangun dari kerusi kerja dan mencapai wallet dan telefon.

"Kak Reena, batalkan semua meeting saya untuk hari ini. Saya ada urusan lain." Katanya senada sejurus selepas pintu bilik kerjanya ditutup.

"Baik, tuan." Balas Kak Reena lalu terus sahaja dia menyambung kerjanya.

Luth menghampiri keretanya yang terletak elok di bahagian tempat parkir kereta sebelum dia menekan punat untuk unlock.

Pantas sahaja dia menghidupkan enjin sebelum keretanya membelah jalanraya dengan laju. Kafe yang dipilih oleh Ryker itu hanya mengambil masa 15 minit dari pejabatnya.

Mata Luth tertancap pada sosok tubuh Ryker yang sedang khusyuk menghadap komputer riba di sudut yang agak terpencil di dalam kafe itu.

"Ryker." Panggil Luth yang sedang menghampiri meja yang Ryker pilih itu.

"Man! Have a sit. Aku dah pesan hot cappuccino untuk kau siap-siap." Kata Ryker sebelum mereka bersalaman cara lelaki.

"I've got another news for you, man." Ujar Ryker sejurus sahaja mereka melabuhkan punggung. Komputer riba yang berada di atas meja itu dipusingkan menghadap Luth.

"We've found the guy who spike your drink that night, Asy." Tubuh Ryker disandarkan pada dinding. Wajah Luth yang bertukar mendung itu direnung lama.

Luth merasakan dadanya terbakar apabila melihat nama dan maklumat serta satu video yang tertera pada skrin komputer itu.

Luth memainkan video rakaman cctv pada restoran mewah yang keluarganya kunjungi bagi menyambut anugerah dekan adiknya.

Satu persatu insiden yang lepas dapat dia lihat. Penumbuk digenggam untuk dia menahan amarah. Dia tidak mahu melepaskan baran di tempat awam.
Walaupun hakikatnya terasa ingin membunuh anak buahnya yang khianat itu.

"Andrew Riddle."

"He's Raoul secret agent, huh?" Sinis Luth mengeluarkan kata-kata. Komputer riba yang masih tertera video itu dipusingkan semula ke arah Ryker. Bimbang sekiranya peranti yang tidak bersalah itu yang akan jadi mangsa amukkan.

"Can't beat the undercover police agent." Kata Ryker sebelum tawa halus dilepaskan.

"Sayangnya, dia hanya kenal aku sebagai chief executive officer syarikat daddy." Ujar Luth lalu tersenyum sinis.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 3 days ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

I Want You : The Veiled DameWhere stories live. Discover now