"İlk Adım"

1.3K 98 42
                                    

Keyifli okumalar!

****

"Sayende geç kaldık Ferit!" Diye homurdanan Seyran büyümüş karnını tutarak merdivenlerden çıkıyordu.

Arkasından gelen Ferit ise kendini savunmaya devam ediyordu. "Sende yemek yememek için itiraz etmeseydin Seyran!"

Seyran bir anda durup Ferit'e döndü. "Ben mi suçlu oldum şimdi?" Diye sordu tehditkar bir sesle.

Ferit altında yatan imayı anladığını belirtircesine "Yok ben o yüzden demedim karıcığım. Yoksa bende biliyorum suçun bende olduğunu."

Seyran gülümseyerek önüne döndü. "Hadi o zaman girelim içeriye." Ferit, Seyran'ın bu ani değişen ruh halini umursamadan başını salladı. Kapıyı tıklatıp girdiklerinde insanların bakışları ikisine çevrildi. Seyran hocaya dönerek "Kusura bakmayın biraz geç kaldık da,"

Kadın gülümsedi. "Hiç önemli değil, buyurun geçin. Bizde yeni başlamıştık zaten."

Ferit ile Seyran her zamanki yerlerine geçtiklerinde kadın bez değiştirmeyi anlatıyordu. Anlatım bittiğinde ise ebeveyn adaylarına denemeleri gerektiğini söyledi.

Seyran önündeki bebeğe sanki gerçek bir bebekmiş gibi nazikçe yaklaşırken tıpkı kadının anlattığı gibi başarıyla bezini takarak altını değiştirdi. "Ferit bak yaptım!" Diye gülümseyerek Ferit'e döndüğünde gördüğü manzara ile tebessümü soldu. Ferit bezi takmıştı takmasına da yamuk takmıştı. Oyuncak bebeğe takılan bezin bazı tarafları delinmiş, bez olmaktan çıkmıştı.

"Ne güzel değiştirmişsin sen öyle Ferit ya." Seyran'ın dalga geçmesine karşı gözlerini deviren Ferit "Bez defoluydu." Diyerek kendini savundu.

Bu savunma Seyran'ı kahkahalara boğarken Ferit de ister istemez gülmüştü.

"Tabii tabii, kesin bez defoludur, üretim hatası falan vardır. Sen hep mükemmelsin çünkü." Dedi gülüşlerinin arasından. "Neyse tamam, ben göstereceğim şimdi sana." Diyerek kahkahasını bastırdı ve Ferit'e yaklaşarak Ferit'in bebeğe taktığı bezi çıkarıp başka bir bez aldı ve Ferit'e nasıl takılacağını gösterdi. "Anladın mı? Şimdi bir de sen dene." Seyran bir yanıt alamayınca Ferit'e döndü ve onun hayran bakışlarıyla karşılaştı. Bu bakışlar onu bozguna uğratmıştı. "Ferit? Neden öyle bakıyorsun?"

Ferit cevap vermeden sadece, "Çok güzelsin, güzelim."

Sonra da önüne dönerek Seyran'ın gösterdiği şekilde yapmaya çalıştırdığında arkasında bıraktığı Seyran'ın farkındaydı.

Ve bu onun hoşuna gidiyordu.

****

Seyran kitabın sayfasını değiştirdi ve bu seferki sayfada aslan vardı. "Bak anneciğim," dedi kızına kitabı göstererek Seyran. "Bu aslan. Ormanın kralıymış, çok büyükmüş ve çok da güçlüymüş!"

Güneş iri yemyeşil gözleriyle annesine bakarken ellerini iki yana açıp, "Buu kadaa mı?" Diye sordu heyecanla.
Seyran başını salladı ve o da ellerini iki yana açtı.

"Evet bebeğim, bu kadar! Hatta daha da büyük!"

Güneş beğendiğini belli edercesine ellerini birbirine çarptı ve bu Seyran'ı gülümsetti. Kızının yanağına bir öpücük kondurup sayfayı bir daha çevirecekken odanın kapısı açıldı ve içeriye "Selam güzellerim benim!" Diyen bir Ferit Korhan girdi.

Güneşin Doğumu \\ Yalı ÇapkınıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin