Yeşil erguvanlar.

91 16 17
                                    

Peşi sıra ilerliyorum Ardil'in ardından

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Peşi sıra ilerliyorum Ardil'in ardından. Oradan oraya koşturup müşterilerin istediği albümleri buluyor.

Herkesin bir acelesi var aynı Ardil gibi. Yeni yıla herkes bir şarkı armağan etmek istiyor.

Saatler geçiyor Ardil'in dizlerinde derman kalmıyor, benimse gözlerimde. Sonunda kasanın arkasındaki tahta tabureyi çekip oturuyorum gözlerim hala onda.

Ardil'in patronu bile bana acıyor kanımca çünkü sesi de çıkmıyor artık beni gördüğünde.

Hafif bir tiksinti var gözlerinde ama o kalın boyundan iki kelime çıkıp da değmiyor artık yüzüme.

Yoğun olan dükkanda gözlerim gene Ardil'i arıyor.

Ben aslında 'gene' de demek istemezdim. Nereden çıktı da geldi bu kelime bilmiyorum. Tahminimce sevdiğim bir yazar kullandıydı da ondan bana zihinsel bir miras olarak kaldı.

Kısacası ben gene Ardil'i izliyorum yaratılıştan beri diye de düşünüyorum.

Yaratılıştan beri sanki sana aşığım ben Ardil.

Kalabalık bir kız grubu gülüşerek Ardil'in arkasından kasaya geliyor. Ardil yine konuşup konuşup kızlara bir düzine kaset satmış. Kızlar kıkırdayarak onu dinliyor. Herkes bir şekilde Ardil'e hayran.

Fark etmeseler bile ona kapıldıkları çok belli.

Kızlar dükkandan çıkarken Ardil en sonunda yüzünü bana dönüyor.

"Seni de beklettim." diyor kasaya yaslanıp.

"Sorun değil." diyorum gülüp. Sanıyor ki bekleyişim bitti. Öylece. Ama hayır. Benim ona karşı olan bekleyişim, yazgım gibi süre gelen bir bağlılıkla bağlı bana.

"Eee?" diyor kasaya yaslanıp. Alnında benek benek ter birikmiş. Kışın ortasında terliyor.

"Tatilde ne yapıyorsun?"

"Aynı." diyorum ellerimi dizlerime vurup.

Hep aynı Ardil. Aynı ücra kentlerde kendimi arayacağım.

"Aynı ama ne aynı?" diyor kaşlarını kaldırıp.

"Senin rutinlerini bilmem ben."

"Büyükannemle evde öylece normalin normalinde geçecek."

"Sen ne yapacaksın?"

"Bilmem ki." diyor gözleri uzaklara dalarken.

Aslında öyle bir biliyor ki!

Bu karışık ifadeli esmer yüzü çok kere izledim onda ben.

Ardil bilir. Her şeyi bilir hem de.

Ona sorsanız en çetrefilli işleri; sanki tanrı zihnine kazımış gibi tümce tümce anlatır size.

Yüreğimdeki yangın. gxgHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin