Çınar dı adı evleneceğim adamın . Hakkında tek bildiğim şey buydu . Merhametlimiydi acaba yada duygusal , hayatımda her zaman merhametli bir insan istemişimdir . Kedileri sevsin . Okuduğu kitapta onda etki bırakan her cümlenin altını çizsin , ağlamanın bir erkek için aciz bir hareket olduğunu düşünmesin . Ağlamak acizlikse eğer kadınlar aciz varlıklar mı oluyor . Hayır değiller ağlayan kimse aciz değildir içinde yaşadığı duyguları dışa vurmayacaksa sa nasıl insan olabilir ki . Büz insanlar duygularımız olmadan yaşayabilirmişiz ki .
Yarın istemem olcak tı ne kadar istemesem de bi Umut'u içimdeki belki böyle mutlu olurdum . Hazırlıkları yapmıştık öncesinden herşey yarına kalmıştı artık .
Her şey hazırdı artık sadece gelmeleri kalmıştı . Saatler sonra artık nişanlı bit kız olucaktım ama çınarın beni merde görüp te evlenmek istediğini bile bilmiyordum .
Kapının çalmasıyla annemler kapıya koştu
- hadi arya gel senin karşılama yapman lazım bizi sakın utandırma
Amcamın söylemi üzerine kapıya doğru yürüdüm
- irfan baksana yüzünden düşen bin parça rezil ericek biziAmcam annenim fişliklemesiyle sert bakışlarını üzerime dikti yüzüme daha yumuşak bir ifade verip kapıyı açtım . Hoş geldin diyerek içeri buyur ettik misafirleri . Şakakaları beyazlaşmış esnaf amcalar gibi göbekli bir amca içeri geçti önce yaşı epey ilerlemişti yürüyüşü oldukça yavaştı . Ardından yanakları tombul bir kadın girdi içeri suratında zoraki bir gülümseme ile merhabalaşıp oda içeri geçti . En son uzun boylu kalıplı bir adam kapıda belirdi bu o gün merdivenlerde gördüğüm adam dı o an her şeyi idrak etmeye başladım önceden gelmişti bu eve . Yanımda duran Leyla'nın koluma vurmasıyla kendime geldim . Sürekli dalıp gitmelerim başıma dert olucak tı Çınar dı demeki adı
. Kapının eşiğinden içeri girip elindeki gül demedini bana uzattı sakin di biraz da üzgün duruyor du . Oda mı istemiyordu acaba bu evliliği .
Elindeki çikolata paketini de Leyla'ya verdi selam verip hep beraber salona geçtik .Saçları beyazlaşmış yaşlıca olan adam konuşmaya başladı .
- ee Arif bahsettiğin gibi hamım kızımız pek güzelmiş.
Bakışlarıyla beni baştan aşağı süzerken kafamı yere doğru eğdim bu ortam beni yeterince geriyordu zaten hemen olup bitsin istiyordum .
- evet mahzar ağam güzeldir kızımız efendidir de sözünüzden asla çıkmaz Çınar oğlum da beğenmiş hem .
Mahzar ağanın yanındaki kadın memnun olmamışçasına yerinde kıvrandı .
- ee ağam Çınar razı gelmiş te bu kız razı gelmiş mi
Tüm bakışların üzerimde hissediyordum, halla benden kız diye Bahsedilmesi zoruma gidiyordu .adımı bile söyleme zahmetinde bulunulmamış tı
Amcam tedirgin olmuş gibiydi . Gözlerini kırpıştırıyordu. Endişeli ve tedirgin olduğu zamanlarda hep böyle yapıyordu.
- arya kızım gel yanımıza otur .
Annemin oturduğu tekli koltuğun yanındaki koltuğa oturdum . Bakışların üstümde olması beni de tedirgin ediyor du . Mahzar ağa elindeki değneği yere vurarak yapmacık bir şekilde öksürdü .
- Arif sorumun cevabını almış değilim ne der bu kız bu işe .Razı gelmek tek çıkar yolumdu . Yere dönük bakışlarımı mahzar ağaya doğru kaldırdım . Ürkek bakışlarla amcama bakıp konuşmaya başladım .
- amcam ne derse razıyım mahzar amca .
Amcam derin bir nefes almışcasına rahatlamış tı .
- duydun ağam kızım gibi severim arya yı , ayırt etmem onu leylam dan . Bu evliliğin onun için münasip olduğunu düşünürüz anasıyla .
Mahzar ağanın yüzünde bi gülsene belirdi .
- o zaman bize de gerekeni yapmak düşer . Kahveleri getirin de konuşalım .
Annem elini dizime koyup uyarısını verdi yerimden kalkıp mutfağa gittim . Nasıl içtiklerini sormayı unutmuştum . Bende hepsini orta yaptım .
Tam mutfaktan çıkacakken önüme beliren koca cüseyle bir adım geriledim kahve tepsisinin neredeyse elimden düşürecekken son amda dengemi korudum .
Çınar karşımda durmuş yüzündeki keskin ifadeysele aşalayıcı bir bakış attı .
- vay vay vay demeki senle yollarımız burda kesişti .
İlk defa görmüştüm onu merdivende karşılaşmamız dışında . Ne demek istiyordu .
- ne demek istediğini anlamadım .
Bana doğru bir adım atmasıyla bir adım geriledim . Boyu benden uzun du ama bende kısa sayılmazdım .
- sen kafedeki kız değilmisin .
Yaşadığım o olayda oda mı vardı ama ilk defa görmüştüm onu . Müşterilerden biri olmalıydı .
- ben hatırlamıyorum seni .
Yüzündeki o sert ifade silinip aşalayıcı bir gülümsemeye dönüştü .
- kahveleri soğutun demem içmez . Yenisini yap bence .
Arkasını dönüp çıkmıştı . Uyarısını dikkate almam gerekiyormuydu azar işitmek istemiyordum . Bir fincanlık kahve yaptım tekrardan sadece bir tanesini yeniledim diğerleri soğuk kahveyi hak ediyordu .
Bu adam neden bu şekilde davrandı ki bana .
Az evvel yaşadığım anı kafamda bir kaç kez tekrarlayıp düşündüm ama bir sonuca varamadım .Kahveleri ikram etikten sonra yerime geçip oturdum . Çınara baktığımda onda umut görmüyordum . Bana iyi davranırmışsın severmişsin beni sevgi istemiyordum aslında ondan sadece saygı duysa yeterdi bana . Ama onda umursamaz bir hal vardı . Gözleri Leyla'ya kayıp kayıp bana geliyordu sanki . Etrafı mı inceliyordu ona mı bakıyordu .
YOU ARE READING
Arya
ChickLitBelki de son sandığın her şey bir başlangıçtır . Kapatma kitabı umut belki gelecek sayfadadır . Arya ona reva görülen hayatı yaşıyordu . Onun ne istediği ne hissettiği ,hayalleri ,umutları kimse için bir şey ifade etmiyordu ya üvey babasının istediğ...