Nişan yapılmıştı 2 ay sonra gidiyordum bu evden isteme gerçekleşmiş yüzükler takılmıştı. yatağımda oturmuş parmağımda ki alyansa dikmiştim gözlerimi . Olanları düşünüyordum o kadar ani olmuştu ki her şey ne olup bitiğini düşünmemiştim bile sadece yaşamıştım ruhum yokmuş gibi .
Bugün kınam vardı . Düğün Mardin'de olacaktı . Bu süre zarfında çınarla hiç konuşmamıştık . Böyle mi oluyordu bu işler . Doğru düzgün konuşmadan plansız mı gerçekleşiyordu . Çok farklı düşünmüştüm her şeyi . Görüşürüz diye ummuştum . Bir keresinde cesaret edip anneme sormuştum . Konuşacak bir şeylerimiz vardır belki görüşmicekmiyiz diye " düne kadar evlenmem ben diyordun seni arsız koca meraklısı " demişti . Oysa yanlış bir şey söylememiştim kızlar anneleriyle bunları konuşmaz mıydı . Benim annem diğer anneler gibi değildi ki . Leyla yı kıskanmazdım ama ona her kızım deyişinde içimin sızlamasına da engel olamıyordum .
Mardin'e gelmiştik ailece burda bize bir otel ayarlanmıştı burda kalıcaktım düğüne kadar iki gün sonra düğünüm vardı .
Konakta çınarın ailesiyle beraber yaşıcaktım kınamız ayrı ayrı yapılmıştı o günde görmemiştim onu . Kadınlar için ayrı erkekler için ayrı organizasyon yapılmıştı . Hiç bir şey bana sorularak yapılmamıştı .
Bugün anlamıştım işte burda da asla huzurlu olmıcaktım benim düğünümdü ama benim fikrim burda da önemsenmemişti .
Gelinlik seçimini bana bırakmışlardı . Gelinliğin bedeninin tam olması için denemem gerekiyordu . Bindalımı ben denemeden almışlardı bel ve göğüs kısmı o kadar bol durmuştu ki omuz askılarım olmasa üstümden düşücek gibi bir görüntüsü vardı .
Bindalıyı , Çınar 'ın kuzeni Zilan seçmişti mahzar ağa bu işle onun ilgilenmesini istemişti .Zilan uzun boylu zayıf bir kız dı oldukça çelimsiz bir vücuda sahip ti ,esmer teni simsiyah saçları vardı . Bana her bakışı aşalarcasına olmasıyla beraber yumuşak bir ifadeyi de barındırıyordu . Muhtemelen beni sevmemişti benim de onu pek sevdiğim söylenemezdi doğru düzgün yan yana gelmedik tanıma fırsatım da olmamıştı lakin benim için böyle bir bindallı seçmesi de sevilmediğime kanıttı .
Zilan annem ve iki korumayla beraber Mardin sokaklarında ki gelinlikçileri tek tek geziyorduk . Arkamızdan gelen bu koca adamlar beni oldukça ürpertiyordu . Etraftakilerın meraklı bakışlarına maruz bırakıyordu .
- Zilan bu adamların bizimle gelmesi şartmı .?
Zilan adımlarını yavaşlatıp bana dönerek konuştu
- mahzar ağam senin güvenliğini istemiş halla memnun değilsen .
Konuşurken yanakları yukarı kaldırıp yüzünü buruşturuyor du . Memnuniyetsiz bir halle giriyordu . Omuz silkip eski ritminde yürümeye devam etti .
İki gelinlik beğenmiştim ama tam olarak istediğim şeyi bulamamıştım . En güzelini almadan vaaz geçmek istemiyordum .
Benim kararsızlığımdan muzdarip olan zilanın yüzü iyice asılmıştı bu geldiğimiz 4. Gelinlikçiydi vitrinde o kadar güzel gelinlikler var di ki . Aradığımı burda bulacağını hissetmiştim . Gelinlik bakmaya başladığımızdan beri annem hep susmuştu neredeyse hiç konuşmamıştı . Üzülüyormuşsun evdeki hizmetçisinin evlenmesine .
Gelinliklere bakmaya devam ederken gözüme kesişen gelinliğe hatçyran kaldım .
YOU ARE READING
Arya
ChickLitBelki de son sandığın her şey bir başlangıçtır . Kapatma kitabı umut belki gelecek sayfadadır . Arya ona reva görülen hayatı yaşıyordu . Onun ne istediği ne hissettiği ,hayalleri ,umutları kimse için bir şey ifade etmiyordu ya üvey babasının istediğ...