Earl masih duduk gelisah di kerusi kebesarannya . Ini baru sahaja 30 minit Valeria meninggalkannya .
Telefon ditangan tidak berhenti mendial nombor yang sama . Dan selama itulah dia terus ditolak . Earl tetap mendial nombor yang sama kali ke 35 .
Earl bangkit dan berjalan kearah jendela besar di biliknya. Pemandangan bandar di pandang lama . Dia terus larut dalam fikirannya . Hingga suara ketawa yang dikenali kembali membuatnya menoleh .
Matanya tidak beralih langsung dari si adik yang masih sibuk mengayat Valeria . Dan wanita itu terus melayannya .
" Thank you , sebab bawak saya dekat restoran tu . Sedap sangat ! ". Valeria berteriak sedikit kerana teruja .
" Welcome , makanan dekat situ semuanya makanan kampung tapi sedapkan ? ". Valeria menangguk setuju .
" Saya pun dah lama tak makan , makanan kampung macam tu . Rindu pula dengan kampung halaman ". Mereka tertawa bersama .
" Bolehlah nanti ajak saya balik kampung awak ni ? ". Asier melawak dan lawaknya dianggap serius oleh Valeria .
" Bo-
" Asier , kau bukan ada meeting ke? ". Suara Earl yang menyampuk perbualan mereka membuat keduanya menoleh .
" Eh! , lupalah. Val saya gerak dulu ya. Lain kali kita keluar lagi ". Asier tersenyum manis dan beredar keluar .
Valeria hanya mengangguk dan bergerak menyimpan beg kertas yang berisi gaun yang dibelikan oleh Asier .
Kedatangan Earl langsung tidak diendahkan . Wanita itu kembali duduk dan mula menyambung pekerjaannya yang tertunda .
Tangan dikepal kuat . Beg kertas berwarna putih itu diambil dan dilempar ke dinding .
" Ouh- awak , saya . Belikan gaun , what's that mean ?! ". Valeria hanya memandang sekilas dan bangkit lalu memungut gaun itu dan kembali menyimpannya secara rapi .
" u pekak ke?! ". Valeria menghela nafas penat .
" Boleh berhenti tak? , jangan jadi budak-budak. Earl... u lagi tua dari i patutnya u tak macam ni ".
" Do i care? , tell me! ". Earl berjalan mendekati wanita itu dan memegang erat kedua belah sisi Valeria dan mantapnya tajam .
" i dah buat keputusan untuk terima Aiser bukan sebagai kawan atau adik u lagi . Tapi sebagai calon pasangan i". Earl meremas kedua belah sisi Valeria kuat .
" Lagipun bukan u setuju ke pagi tadi? . u lupa ke ? . Atau u ada split personality? ". Valeria menatap berani , tekadnya benar-benar bulat .
" murah . Kau tak dapat aku , adik aku pun kau jalan . Kau perempuan paling murah yang aku pernah jumpa . Sundal ". Earl terus merendahkan harga diri Valeria . Dia benar-benar memijak harga diri wanita itu .
Valeria mengetap bibir kuat . Seperti diluar kawalan tangannya bergerak menampar kuat pipi Earl hingga berbekas .
" I hate you! , bastard! ". Valeria mengetap bibir hingga berdarah dan berusaha menahan tangisnya .
Earl yang kebingungan itu bergerak sepantas kilat menyatukan bibirnya di permukaan lembut milik Valeria yang sudah berdarah itu .
Lumatan yang ganas dan lembut menjadi satu rhytme yang membingungkan. Earl memegang erat dagu gadisnya sedangkan pinggang Valeria dipeluk erat .
tbc.
YOU ARE READING
OG| EARL GRAY
ChickLit" we're different than others ". - 21+ 𝓌𝒶𝓇𝓃𝒾𝓃𝓰! - 𝒽𝒶𝓇𝒶𝓅 𝒷𝒾𝒿𝒶𝓀 𝒹𝒶𝓁𝒶𝓂 𝓂ℯ𝓂𝒾𝓁𝒾𝒽 𝒷𝒶𝒽𝒶𝓃 𝒷𝒶𝒸𝒶𝒶𝓃! - 𝓂𝒶𝓀ℯ 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝓂𝓎 ℴ𝓌𝓃 𝒾𝒹ℯ𝒶.