Asier dan Valeria tertawa riang . Ini sudah hari kedua mereka berdua berada di kampung halaman Valeria . Pelbagai hal telah mereka lakukan .
Seperti menanam sayuran , memetik buah serta memberi lembu makan . Keluarga Valeria memang berasal dari keluarga petani dan penternak . Mereka senang jika bersatu dengan alam . Sedangkan Valeria sendiri suka sekali suasana seperti ini .
" Asier , nanti malam saya buatkan awak steak ya? . Nak tak? ". Asier mengangguk laju bila lagi pujaan hati akan masak seperti ini .
" Mesti sedap ! ". Valeria tersenyum .
" Mestilah , satu sebab guna daging segar dan yang kedua sebab Valeria Lucyanova yang masak ! ". Asier tertawa kuat , cih... berlagak betul . Nasib suka . Hehe .
" jom , kita pergi petik buah anggur nak? ". Lelaki itu menoleh berapa banyak kebun yang keluarga Lucyanova ni punya? .
" Kebun anggur pun ada?".
" Ada , macam-macam buah ada dekat sini ". Dengan reflek wanita itu langsung menarik tangan lelaki yang lebih muda darinya untuk berganjak ke kebun anggur milik keluarganya .
Sesampainya disana , dengan tiba-tiba Asier menarik kasar tangannya dan berjaya membuat Valeria salah tingkah dan merasa bersalah . Mungkin dia tidak sopan .
" Valeria... tolong-
" maafkan saya , kalau buat awak tak selesa tadi". Valeria mengetap bibir dalam takut .
" tahu pun , lagi satu tolong jangan buat macam tu . Saya hampir mati sebab kena serangan jantung tiba-tiba tahu tak?". Wanita itu mengerutkan kening lalu menjeling menyampah .
Asier memang terlalu banyak drama .
" Awak takkan matilah kalau saya pegang tangan awak je . Lainlah kalau saya cium ". Asier tersengih membayangkan sahaja sudah membuatnya gembira .
" Val , kawan kamu ada dekat luar tu . Tak jemput masuk juga ke? ". Suara neneknya yang menyampuk membuat Valeria terdiam seketika .
Setahunya dia hanya mengajak Asier sahaja kesini . Yang lain tidak ada . Siapa pula yang tersesat bahkan sampai ke sini .
" kejap ya Asier , awak boleh tolong nenek saya kejap? ".
Asier hanya mengangguk lalu tersenyum manis hingga menonjolkan lesung pipitnya .
" Thank you so much ! ".
" Welcome , my pretty ". Asier tersenyum dan terus memerhati langkah Valeria yang tergesa-gesa itu .
tbc.
YOU ARE READING
OG| EARL GRAY
ChickLit" we're different than others ". - 21+ 𝓌𝒶𝓇𝓃𝒾𝓃𝓰! - 𝒽𝒶𝓇𝒶𝓅 𝒷𝒾𝒿𝒶𝓀 𝒹𝒶𝓁𝒶𝓂 𝓂ℯ𝓂𝒾𝓁𝒾𝒽 𝒷𝒶𝒽𝒶𝓃 𝒷𝒶𝒸𝒶𝒶𝓃! - 𝓂𝒶𝓀ℯ 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝓂𝓎 ℴ𝓌𝓃 𝒾𝒹ℯ𝒶.