four

1K 9 0
                                    

Ini sudah hari ketiga setelah pergaduhan ambigu antara Earl dan Valeria . Tiada siapa yang ingin mulakan percakapan . Earl langsung tidak menghubungi wanita itu begitu juga Valeria.

Di tempat kerja juga begitu . Earl hanya mampu memantau wanitanya yang semakin akrab dengan Asier .

" Val , awak jadikan balik kampung hujung minggu ni? ". Valeria tersenyum , pinggan berisi salad sayur diambil dan di santap .

" ya , Asier . Jadi , awak packing saja apa yang patut . Lepas tu ikut saya balik kampung ya ? ". Asier kegirangan.

" Boleh saya tanya tak? ". Valeria menangguk membenarkan Asier bertanya .

" Saya dekat dengan awak ni , tak ada yang marah ke? ". Valeria terdiam seketika lalu menggeleng. Dia yakin Earl tidak akan kesah apa yang dilakukan buat kali ini .

Kerana sebelum ini memang begitu . Dia yang mengugut Earl , dirinya juga yang kembali sendiri ke pangkuan lelaki itu . Tapi tidak buat harini dan seterusnya.

Asier tersenyum . Dia memang sudah lama menyimpan perasaan pada Valeria sejak pertama kali wanita itu bekerja di syarikat megah abangnya ini .

" Valeria , malam ni saya tak dapat hantar awak balik . Tapi esok pagi saya boleh hantar awak pergi kerja . Sebab lepas ni saya ada meeting kena stay sampai malam . Sorry ". Asier memasang wajah kecewa .

Valeria melihat itu tertawa . Asier memang orang yang periang dan manja sangat berbeza dengan abangnya yang cenderung posesif dan dominan .

" It's okay , esok pagi awak boleh ambil saya . Jangan sedih ya ". Asier tersengih .

Earl.

It's been three days , honey .
And u never texting me? .
It's more better if u come to my office now .

Suara telefon yang bising terus menganggu ketenteraman Asier yang sedang makan .

" Kenapa tak nak akan telefon? . Siapa tahu penting ". Asier bertanya kerana penasaran.

" Tak penting ". Valeria tersenyum kekok .

Asier mengangguk dan menyantap makanannya sambil terus berceloteh dan hal itu berjaya membuat Valeria tertawa ria .

Setelah menyelesaikan jam makannya . Asier menghantar wanita itu kembali ke pejabat dan bergerak pergi meninggalkan Valeria yang masih berfikir tentang berjuta soalan di minda .

Sepanjang koridor Valeria larut difikirannya . Bilik sebelah yang kosong sedikit membuat dirinya lega . Pasti jejaka itu belum pulang dari jam makan tengahari.

Tombol pintu dipulas, terkejut kerana mendapati jejaka tampan itu sedang berbaring di sofa biliknya dengan amat santai .

" Ouh- finally ". Earl bangkit dari baringnya dan duduk sambil membenarkan tie yang rasanya mencekik leher .

" u tak keluar makan? ". Valeria bertanya dan dibalas dengan gelengan .

" Habis meeting i nak ajak u lunch tapi lambat . Dah ada yang ajak dulu ". Valeria terdiam .

" Dan benda ni dah jadi selama tiga hari . Selama tulah i tak cakap dengan u . I miss you".

Earl bangkit dan ingin memeluk wanita itu . Namun Valeria menghindar dengan cepat .

" i think u really have a split personality".

" What do you mean? ".

Nafas ditarik panjang Valeria menatap sendu mata jejaka didepannya ini .

" Earl , kita dah buat macam ni hampir lima tahun . Dan selama itulah u tak pernah nak bagi kejelasan tentang hubungan ni , u tak pernah cakap yang u nak jadikan i pasangan u or what else . i penatlah ". Earl hanya diam .

" Mula dari sekarang i yang putuskan hubungan ni . Kita kena jaga batas , u bos i dan i pekerja u. Understand? ".

" no , i tak faham ". Walaupun sudah terang lagi bersuluh Valeria menjelaskannya Earl tidak mahu faham dan tidak akan mahu memahaminya sampai mati .

" whatever , apa yang i nak cakap hubungan i dengan Asier is getting serious from now ".

Mendengar itu Earl hanya memandang tidak puas hati dan berlalu pergi meninggalkan wanita itu . Yang mulanya dirinya ingin memujuk wanita itu malah jadi semakin sukar .

Kenapa begini? . Selama lima tahun mereka baik-baik sahaja . Siapa yang mengubah fikiran Valeria-nya? .





tbc.

OG| EARL GRAYWhere stories live. Discover now