five

912 7 0
                                    

Waktu terus berlarut dan sudah tiba waktu buat pulang dan berehat di rumah masing-masing. Valeria kini sibuk mengemas mejanya yang berantakan itu .

Sedangkan Earl bergegas menuju ke bilik wanita itu dan duduk sambil menunggu si wanita mengemas apa yang patut . Apa pun jadi Valeria harus pulang ke rumahnya harini jua .

" Sir , kenapa tak balik lagi ? ". Earl menatap jengah dan menghiraukan pertanyaan bodoh Valeria .

" Baby , lepas ni u kena teman i pergi dekat satu restoran yang famous akhir-akhir ni . Ramai yang cakap dessert restoran tu sedap ".

Valeria hanya diam . Kenapa dia harus dihadapkan dengan lelaki tidak faham bahasa seperti Earl Gray ini? .

" Sorry , Sir . I have to go home now ". Earl bangkit dan menarik tangan wanita itu .

" Of course we need to go now , nanti restoran tu ramai ". Genggaman tangan yang kuat membuatkan Valeria menyerah . Dia sudah letih jika dihadapkan begini .

" Lepaslah , nanti ada yang tengok ". Valeria merasa gelisah apabila mereka sudah tiba di depan lif .

" That's why u kena ikut cakap i ". Genggaman tangan di lepas .

Sepanjang jalan kereta itu terus merasa sunyi . Bahkan Valeria tidak seceria dulu untuk mengungkapkan perasaan yang dirasainya setiap hari .

Muak dengan keadaan sebegitu Earl memutuskan untuk berhenti ditepi jalan .

" u kenapa Valeria? . What's wrong with you?! ". Mendengar amarah Earl , Valeria hanya diam seperti tiada perasaan.

" dulu walau kita gaduh macam mana pun , u tak pernah tak bercakap dengan i hampir tiga hari . Apa masalah u sebenarnya? ". Earl yang tidak tahan itu mengungkapkan segala yang dirasanya .

" Apa masalah i? , ke u yang masalah ni? . Earl , i penatlah . Inilah penghujung kita , u masih tak faham lagi ke? . i dah tawar hati! ". Earl terdiam , dirinya cuba untuk tidak percaya satu pun kalimat itu .

" Please , biar i pilih takdir hidup i". Earl mengerutkan dahi tidak faham .

Apanya yang takdir hidup? . Dirinya yang sememangnya takdir hidup Valeria .

" stfu , i don't care ". Earl kembali menghidupkan enjin keretanya dan bergerak laju kembali ke rumah .





tbc.

OG| EARL GRAYWhere stories live. Discover now