Back to kudrat

224 5 3
                                    

Dua minggu kemudian..

Selepas kejadian haritu, aku balik ke rumah daddy, kahar dekat rumah ayah dia, aku langsung tak tanya khabar, tak reply call & text dia, daddy tak habis2 pujuk aku suruh berbaik dengan kahar, dah lah harini aku balik kudrat, malas betul nak berdepan dengan dia...

"Bahhhh!!! termenung jauh anak daddy tengok ikan, mata tu macam nak tembus kolam dah"

Terkejut aku, daddy sergah aku dari belakang.

"Eeee daddy ni, terkejut erina, nasib takde sakit jantung"

Aku pura2 pegang jantung ku seolah olah ingin pengsan.

"Amboi dramatic anak daddy ni, tak kan umur macam u ni ada sakit jantung"

Daddy ketawa kecil melihat gelagat ku.

"Eh boleh jadi kay, at this generation we never know daddy"

"Ada2 je lah anak daddy ni, so apa yang u termenung? rindu husband yang jauh tu ke?"

Daddy berkata memandang ku dengan senyuman.

"Takde masa nak rindu2 dia, i menung sebab harini dah nak balik kudrat lah daddy"

"Are u sure? tak rindu?"

Daddy memandang ku dengan disappointment actually rindu tapi ego kan..

"daddy mintak only one thing erina, apa2 pun terjadi tolong jangan buat keputusan melulu, daddy tak nak disebabkan u and kahar, yamin jadikan daddy musuh dia, yamin tu dari muda memang ego melangit, asyik nak ikut kepala dia je, pls jangan buat daddy kecewa okay? fikir betul2, figure out apa yang patut korang dua bincang, everything will solve if both communicate with each others feelings"

Daddy berkata seperti mendesak aku untuk berbaik dengan kahar, kenapa daddy ni takut sangat dengan si ayah kahar? daddy ada everything, kaya sama level dengan abu yamin tu.

"hmm tengok lah macam mana daddy, if side sana nak berbincang then i will communicate, tapi i tak janji lah daddy, hati dengan perasaan ni tak boleh dipaksa, i admit memang i sayang kahar but i just need time to think, ummm may i ask? why daddy takut sangat dengan ayah? "

Aku mengeluh, penat sangat nak fikir pasal ni.

"It not about takut, it about trust erina, yamin put trust and high hope on daddy , actually daddy yang mintak untuk kahar kahwin dengan u sebab daddy tahu anak2 dia semua berjaya menahankan tradisi kudrat until now, jadi daddy expect kahar will be the one who can protect u tapi ada lah kekurangan kahar yang yamin cerita dekat daddy, daddy tahu lah yamin tu didik anak macam mana, very heartless, sebab yamin selfish sangat, if u mintak berpisah, yamin confirm akan tunding jari dekat daddy and also kahar pun akan jadi mangsa"

Daddy berkata sambil mengambil cawan coffeenya.

"Kejap2, so daddy the ones who propose kahar for me? daddy apa ni? what so important about tradisi kudrat ni? i can protect myself laa daddy even i ni nampak weak, tapi i cuba untuk kuatkan diri i ni daddy, i dont need no man beside me"

nak marah tapi fikirkan daddy kan, haih sabar je lah, semua nak atur sampai jodoh pun nak diaturkan.

"it's important, bertahun dah tradisi kudrat ni dipertahankan sampai ada club sendiri diketuai oleh yamin, that's why yamin lebih pentingkan tradisi kudrat dari anak2nya sendiri, panjang ceritanya kalau nak cerita masa yamin muda, usaha dia penat lelah dia memang dasyhat, itu lah ur father in law erina"

"Hmm i see, tkpe lah erina pun tak nak dengar cerita tradisi kudrat ni, i pun tak berapa faham permainan lelaki ni daddy, tahu lah visi misi dekat kudrat tu taat tabah teguh"

Kerana Terpaksa Ku relaWhere stories live. Discover now