Final projek

514 9 3
                                    

Aku yang tengah makan di kantin sekolah, di kejutkan oleh pengetua yang memanggil nama aku.

"Farah erina malaika binti dato ridwan , amalia liyana binti zulkifli, nur cahaya syasya binti dato ismail dan juga nur syarifah binti dato kamaruddin sila datang ke pejabat saya lepas rehat"

Dah kenapa pengetua tiba2 panggil nama aku? Aku takde pula report l yang syasya buli aku. Selesai je rehat aku terus menuju ke bilik pengetua.

"Move bitch"

Syasya berkata, aku pun ketepi, syasya & the geng masuk dalam bilik pengetua kemudian baru aku.

"Tujuan saya panggil kamu semua adalah tentang final projek yang kamu akan jalanankan, kami dah letakkan nama kamu semua ke kolej ungku deramat.

"Itu bukan hoys school ke pengetua?"

Syasya menjawab dengan teruja.

"Ye betul, kamu akan diletakkan di sana selama 6 bulan bermula dari esok"

Aku terus buat muka terkejut. Itu sekolah kahar, dah lah aku kena ada dengan budak2 gedik nie, malas betul lah nak pergi sana.

"Cikgu kalau saya nak final projek kat sini tak boleh ke? Atau sekolah lain?"

Aku berkata, pengetua mengelengkan kepala.

"Tak boleh erina, kamu kena pergi juga sebab nama kamu dah di hantar ke sana"

Aku mula garu kepala. Selesai sekolah aku balik ke rumah dan bagitahu segalanya ke daddy.

"Bagus lah lagi dekat kamu dengan husband kamu, lagi dia boleh protect kamu"

Aku garu kepala. Makin dia buly aku nanti ada lah, aku harap tak terserempak lah dengan dia kat sekolah.

"Bila kamu akan pergi ke sana?"

Daddy berkata sambil pegang phone dia.

"Esok daddy"

Daddy tersenyum gembira.

"Get ready pack apa yang patut"

Daddy berkata. Aku terus naik atas, memikirkan nasib aku.

"Apalah nasib aku nie, jangan lah aku jumpa kahar, mintak di jauhkan"

Aku berkata, aku baru nak merasa takde suami. Nak enjoy sekali satu sekolah duduk asrama pula tu.

"Pening kepala aku, tahu lah sekolah ungku deramat nie sekolah budak pandai"

Aku berkata, sambil pukul kepala mengunakan bantal. Aku masih tak boleh terima kenyataan yang aku kena pergi ke kudrat dengan geng gedik pula tu.

Keesokkan harinya

Hari ini hari dimana aku akan pergi ke kudrat. Aku dah siap pack semua. Aku turun ke bawah dan masuk ke dalam kereta, pemandu daddy drive sampai ke kudrat.

"Oh ini ke kolej ungku deramat? Cantik sekolah nie , mesti ramai lelaki ensem nie"

Aku berkata terus pemandu daddy dengar dan ketawa.

"Ingat sikit cik tu dah ada suami"

Aku pandang pemandu daddy dengan pandangan yang tajam.

"Lupa pula"

Aku berkata dan fake smile kepada dia. Aku pun bawa bag bagasi besar masuk ke dalam sekolah. Mulalah aku nampak syasya tergedik gedik depan pengawas dua orang tu.

Kerana Terpaksa Ku relaWhere stories live. Discover now