1.How it all began.

5.7K 174 142
                                    

MARIE POV:

Ik zit op mijn laptop een beetje rond te kijken op Youtube en dan zie ik opeens iets heel raars. Ik zie mijn eigen naam onder een video staan 'Marie Gonzalez Drunk' staat er. Ik klik erop en zie mezelf dan. Ik doe mijn hand voor mijn mond en laat een traan vallen. 'nee' zeg ik, dit kan niet. Ik was dronken en iemand heeft dit gefilmd en op Youtube gezet, wie dat zoiets? Ik kan niet eens meer helder nadenken. Ik kijk het filmpje 3 keer en probeer dan alles om het van youtube af te krijgen, maar niks werkt. Waneer is dit op youtube gezet? '1 uur geleden' staat er onder. Ik ga naar onder naar de reacties en zie maar eentje 'Echt een slet' staat er. Ik klap mijn laptop dicht en gooi al mijn kussens en dekens op de grond uit woede, ik begin te huilen en laat mezelf op de grond vallen. Morgen weet iedereen dit op school, en dan ben ik de lul. In die video zoen ik met meerdere jongens, je ziet zelfs mijn bortsen...Ik stuur een de link naar Andeana van het filmpje en wacht tot ze andwoordt. Maar er is geen reactie. Ik ga op bed zitten met met mijn hoofd in me benen en denk even goed na, dit is me eigen schuld. Ik zucht en open Facebook op min telefoon om te kijken wat daar aan de hand is. Ik zie dat iedereen het filmpje heeft gepost met reacties zoals 'Hoer! Slet!'. Ik klik het weg 'Waar ben ik aan begonnen' zeg ik huilend tegen mezelf, de hele school weet het. Ik doe mijn telefoon uit en mijn laptop aan de kant en probeer te slapen, wat niet gaat.

DE VOLGENDE MORGEN OP SCHOOL:

Ik loop school binnen en mensen staren me aan, ik kijk naar onder en ren naar de WC's. Ik sluit mezelf op in een hokje en begin te huilen. Ik hoor geklop op de deur en stop meteen 'Wie?' zeg ik zacht. 'Andeana, waarom huil je?' zegt ze. Opgelucht kom ik eruit en knuffel haar. 'iedereen weet het andeana' zeg ik. 'Weten wat?' zegt ze. Ik pak min telefoon en zoek het op Youtube, het heeft al meer dan 4000 vieuws in minder dan 24 uur. Ik duw het in haar hand. Haar mond valt open als het klaar is en kijkt me aan. 'Marie...waarom?' vraagt ze. Ik kijk haar aan met tranen in me ogen. 'Ik weet nie wie het heeft gefilmt of wie het erop heeft gezet..' zeg ik. 'Dit is internet, dit gaat er nooit meer vanaf' zegt ze. En nu pas besef ik het, dit zal voor altijd op het internet blijfen en iedereen zal me voor altijd blijfen aanstaren en uitschelden. Ik loop de WC's uit en iedereen kijkt me weer aan en praat over me 'hoer!' hoor ik achter me.

3 WEKEN LATER:

Het is nu 3 weken later en alles is nog hetzelfde, zelfs mensen op straat kijken me raar aan en schelden me uit. Mij Facebook zit vol met berichten van mensen die mijn video hebben gezien. Overal is het, de hele wereld weet wie ik ben. Ik heb er genoeg van. Samen met Andeana zijn we buiten op een voetbal veld waar niet veel mensen zijn en ze staren me ook niet aan. 'Ik heb er genoeg van' zeg ik. 'Geloof me volgende maand is er wel weer iets nieuws waar mensen over zullen praten' zegt ze. Ik schud mijn hoofd. 'Ik ben het niet waard, en dit is het niet waard'.

Unfriended.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu