2.She send me a message?

3.9K 138 19
                                    

ANDEANA POV:

Ik word wakker door mijn trillende telefoon onder mijn kussen, het is pas 9 uur s'ochtends? Ik ontgrendel mijn telefoon en zie overal meldingen. Op Facebook,Twitter,Instagram en Whatsapp. Ik open eerst Whatsapp en zie dat bijna al mijn vrienden linkjes naar Youtube naar mij hebben gestuurd. Ik open ze en zie dan weer het filmpje van Marie, mensen weten niet van ophouden. Waneer ik het weg wil klikken dan zie ik iets van mijn hart laat stoppen kloppen voor een paar seconden. Marie vanaf de verte met een pistool in haar handen die ze voor haar gezicht houd en dan gaat het pistool af. ik doe mijn hand voor mijn mond. Dit is niet echt! Ik ga op Facebook en zie het filmpje overal 'Marie the drunk slut kils herself!' staat er onder. Ik gooi mijn telefoon op de grond en begin te huilen, ze hebben haar zo ver gekregen is dit wat ze wouden? En dan denk ik terug aan een paar dagen terug toen ik en Marie aan het praten waren op het voetbalveld.

'flashback: 'Ik heb er genoeg van' zegt Marie. 'Geloof me volgende maand is er wel weer iets nieuws waar mensen over kunnen praten' zeg ik. ze schud haar hoofd 'Ik ben het niet waard, en dit is het niet waard'. zegt ze.'

nu snap ik wat ze bedoelde, ze wou niet meer leven. En ik had het moeten snappen om haar tegen te houden. Ik ren de trap af en begin te schreeuwen en huilen 'Marie is dood' schreeuw ik huilend. Mijn moeder knuffelt me en maakt me rustig. We gaan even zitten en ik leg haar alles uit 'Een maand geleden is er een video van Marie op het internet gezet, overal is het. Het is geen charmante video. Iedereen lacht haar uit en scheld haar uit, ze werd ook gecyber pest en ze had er genoeg van en dat heeft ze vaak tegen me gezegd, ik had haar moeten stoppen!' zeg ik en begin weer te huilen. Ik pak neem een slok van mijn water en snik.

NA DE BEGRAFENIS:

Ik heb afscheid genomen van het beste meisje en vriendin ooit. Dat was de laatste keer dat ik haar in het echt zou zien, het was moeilijk voor me. Als ik thuis ben dan doe ik mijn laptop aan en kijk even rond op Facebook. 'Gecondoleerd' lees ik in mijn berichten. Ik kijk wie het heeft verstuurd. 'Van...Marie Gonzalez?' lees ik, mijn ogen worden groot. Dat kan dus niet maar toch staat het bericht in mijn postvakje. Misschien in dit haar moeder of zus die haar wachtwoord ook wist. Maar niemand wist dat...Ik stuur iets terug 'Bedankt, en hetzelfde. Is dit de moeder of de zus?' verstuur ik. Ik krijg niks terug dus sluit het maar af. Dit is heel apart, maar het zal vast gewoon de moeder of zus zijn. Ik doe mijn pyjama aan en word dan gebeld door Kevin, mijn vriendje. (K=kevin A=Andeana'.

K- Hey Ann, gaat het een beetje?

A-Ja, prima het gaat wel.

K-Gelukkig.

A- Maar er is iets heel raars gebeurd, ik heb een berichtje in me postvak op facebook van Marie..maar het zal vast wel haar moeder zijn of zus.

K-Ja, dat wou ik dus net ook zeggen ik heb een berichtje van haar ontvangen een halfuur geleden 'Gecondoleerd' staat erin en wij zijn niet de enige. Lisa, Joe, Saar en Bella hebben die ook gekregen.

A-Wat...is dit echt?

K-Het zou een hacker kunnen zijn, of gewoon haar moeder of zus natuurlijk. Laten we daar maar gewoon vanuit gaan.

A-Oke..

K-Kom laten we met ze alle even skypen over een 1 uur'.

A- Ja..maar ik heb dus weer een berichtje van haar.

Unfriended.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu