Rozdział 6

25 4 0
                                    

Minęły dwa tygodnie. W tym czasie zdążyłam dowiedzieć się wielu przydatnych informacji na temat Troli i ich historii, tego w jaki sposób atakowały i na co trzeba zwracać szczególną uwagę.
No i oczywiście stworzyłam z Alfiem coś na kształt bliskiej przyjaźni - jeśli można było to tak nazwać.
Dzisiaj mieliśmy zakraść się na granicę krainy Świtu i Mroku.
Dolina Mroku, była ciemną i ponurą krainą, w której rzecz jasna mieszkały Trole.
Naszym zadaniem było obserwowanie ich codziennych zwyczajów i zachowania.
Byliśmy, również na 70% pewni, że to one stoją za tą sprawą, ale żeby się upewnić ruszaliśmy w tę akcję.
- Już? - zapytałam Alfie pukając w drzwi mojej chatki.
- Jeszcze chwilę!
Nie byłam rannym ptaszkiem w porównaniu do niego. Byliśmy umówieni na dziesiątą a była w pół do dziesiątej. Twierdził, że warto wyjść wcześniej w razie czego. Ale co to miało zmienić? Nie wiadomo jakie te stwory mają zwyczaje.
- Już - rzuciłam łapiąc go za rękę - idziesz? - pociągnęłam go.
***
- Kucnij, bo nas zobaczął - rozkazał. I służenie.
Siedzieliśmy za kamieniem, gdzie był doskonały widok na to co robią.
- Patrz! - pokazał na kilka Troli niesiących coś w rękach.
Na łożu z drewna i mchu rozłożony był król Elfrald. Nasz król Elfrald. To właśnie go nieśli.
Od profesora Briana dowiedzieliśmy się też, że po zabiciu kogoś zabierali go i zakopywali w lesie umarłych.
Trole były również jednymi z nielicznych stworzeń posiadających dostęp do nielicznych eliksirów.
Kiedyś uczyłam się o wywarze do duplikowanie stworzeń. Był on w dużej dawce śmiertelny. Zapewne go właśnie użyły.
Obserwowaliśmy jeszcze chwilę proces chowania ciała, ale po pewnym czasie uciekliśmy zza kamienia, ponieważ mogły nas zobaczyć.
***
- Królowo! - zawołałam zdyszana - widzieliśmy jak Trole chowają ciało naszego króla!
- Jak to? Przecież to my mamy jego ciało - powiedziała oburzona.
- Prawdopodobnie użyli eliksiru duplikacji - dodał Alfie.
- No dobrze. Nastała wojna. Zaraz coś zrobimy. Idźcie już.
***
Nastała wojna? Co to może oznaczać? Wiem, wiedziałam, ale jednak nie wiedziałam.

Nieznany dotąd świat elfów Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz