❄️Part 4

37 7 0
                                    

Bunyi ketukan jemari Arleana di permukaan meja membuatkan Gina berasa rimas,dia menarik lengan Arleana agar berhenti membuat bunyi ketukan..

"Kenapa dengan kau ni?Rileks boleh tak?"

Daisy yang duduk di hadapan mereka sudah berdiri,takut jika Gina bertindak lebih kasar..

"Tak..Tak boleh!"

Aura negatifnya terpancar membuatkan Gina dan Daisy berpandangan sesama sendiri..

'Ini semua salah aku ke?Kalau aku tak elak tadi,mesti aku yang kena..Budak tu pulak tak perlu tanggung semuanya..'

Mengingati kata-kata doktor tadi membuatkan dia semakin tertekan..

'Pisau tu tembus hingga ke paha hadapan..Kita tak boleh guna healer sebab berisiko untuk penyembuhan natural dia melambat nanti'

Tekanan aura negatif semakin mengasak dirinya..

Tap-

Bahunya ditepuk kuat,menyedarkan dirinya dari belenggu rasa bersalah yang amat sangat..

"Arleana,ini bukan salah awak.."Katanya lembut,Gina pula mengangguk setuju..

"Tapi..Tapi..Kalau saya tak elak tadi-"

"Kau tak elak lah..Itu kebetulan je kau pindah kan?"Sangkal Gina cepat-cepat..

Melihat dia menggelengkan kepala membuatkan mereka berdua berkerut dahi,pelik..

"Bisikan halus tu yang suruh saya ke kiri.."

Mereka berdua berpandangan dan akhirnya duduk di sebelah Arleana,ingin menenangkan diri kawan mereka..

"Dengar sini..Bisikan atau apa-apa pun perasaan kau sekarang,singkirkan!"

"Betul..Itu adalah kebetulan,awak sepatutnya tak perlu rasa bersalah melainkan awak yang buat.."Daisy mengusap lembut belakang Arleana..

Sepi mendapatkan suasana diantara mereka bertiga sehinggalah Arleana berjaya menenangkan dirinya..

"Terima kasih korang.."

Daisy tersenyum lebar.."Mari balik asrama,lepas tu kita tenangkan diri dengan air teh perisa ros.."Cadangnya..

Serentak itu,Gina pasang wajah 'terasa jijik'.."Erk-aku mungkin tolak tu.."

"Kenapa pulak?"Tanya Arleana..

"Air tu bukan teh sangat.."

Mereka pun berbual sehingga berpisah di laluan masing-masing..

***

Seperti kemarin,Arleana melangkah ke arah kelas dengan senang hati setelah meminum air teh berperisa ros yang panas sambil menikmati puff strawberry..

Dengan harapan dia tidak lagi memikirkan kejadian kemarin..

Namun pandangan pelajar yang terserempak dengannya disepanjang koridor membuatkan dia rasa tidak selesa,seolah-olah dia telah melakukan satu kesalahan besar..

Jadi dia ambil keputusan untuk tanya Gina dan Daisy di kelas..

"Ada sesuatu yang tak kena?"Tanya Arleana perlahan menyebabkan dahi dua kawannya berkerut pelik..

"Tak ada.."Daisy menjawab dahulu sebelum Gina bertanya,"kenapa?"

"Tadi orang kat luar pandang saya semacam..Jangan-jangan di-.."

The Freezing Flame:A Twin TaleWhere stories live. Discover now