❄️Part 12🔥

36 6 0
                                    

Tubuhnya direbahkan ke atas katil dengan kasar.Akhirnya!Dapat juga dia membaringkan diri setelah sibuk menyelesaikan masalah hati..
Sudah tu ramai lagi yang bertanyakan keadaannya setelah berita jambatan Crystalia Academy roboh beberapa hari yang lalu tersebar..

Entah bagaimana lah Grand Duke Hedrick boleh tahu..?

Adakah Frysea yang memberitahu kepada Mr.Frank?Kemudian Mr.Frank memaklumkan pula kepada Grand Duke Hedrick..

Gelak jahat Frysea seakan-akan terdengar bergema dalam fikirannya..'Ahh~yang penting perkara ni tak sampai dekat Countess Raina..'
Tangannya yang tersentuh sesuatu di atas katil membuatkan dia menarik benda itu..

Lebih tepat fail buku berwarna kelabu,di depan fail itu tertulisnya buku rekod LaFrosa Arluna..Dimana dia dapatkan?Hahaha!Mestilah minta bantuan ketua kumpulan..Cedric..

'Aku nak kau jauhkan diri daripada orang-orang yang mencurigakan,kalau ada yang berdegil nak lawan..Cepat-cepat bagi tahu aku..'

Hanya itulah bayaran yang perlu dia berikan kepada Cedric jika ingin meminta bantuan,tapi itu dikira bayaran ke?Lelaki tu kan,memang susah sangat nak jangka..

Apa-apa pun..

Buku rekod Arluna dia buka,muka surat pertama hanya menyatakan biodata Arluna yang sememangnya dia sudah tahu..

Sebelum sempat menyelak ke lembaran seterusnya,batu kristal perhubungan birunya bersinar menandakan seseorang yang dikenali ingin berhubung dengannya..

Lambat-lambat dia buang batu kristal itu ke lantai sebelum munculnya bayangan figura tubuh wanita yang amat dia kenali..

"LaFrosa Arleana!!Apa yang dah jadi dekat kamu!?"

Terduduk terus dia dari baring saat telinga mendengar suara menyinga Countess Raina..

"Madam sihat~?"

Terpaksa lah dengar leteran sampai malam!

=. 🌷.  🌷.  🌷.=

"Baiklah , kamu semua boleh berehat sekarang .."Suara lantang lelaki berambut merah bergema jelas dari atas menara itu .

Serta-merta aktiviti meregangkan badan terhenti , dengan itu semua special squad mula beredar ke rest spot masing-masing .

"LaFrosa Arluna ! LaFrosa Arluna ada
kat sini ke ? Hellooooo ?"Seorang lelaki bertubuh kecil yang memegang kotak berisi surat mencari-cari kelibat nama yang tertulis di atas surat itu .

"LaFrosa Arluna ?! Di mana anda berada silakan
men -"

"Aku kat sini .."

Terkejut mendengar suara dingin dari arah belakang , dia membuat putaran 90° dengan reaksi terkejut di muka .

Wajah dingin gadis berambut putih kekelabuan mendekatinya lalu mengambil sampul surat yang masih dia pegang itu .

"Surat semalam ada tak ?"Iris mata berwarna
light blue dengan bentuk sleepy eye bergerak memandang tepat ke matanya .

Shiuuusss-

Dingin sedingin kutub utara , panahan mata gadis itu membuatkan tubuhnya kaku seperti sudah dibekukan .

'Dah kenapa budak ni ..?'Keluhan pendek terdengar lepas daripada mulut Arluna .

'Waaargh ! Menakutkan !'Jeritnya dalam hati , "maaf ! Saya memang selalu space out ! Kejap saya cari ."Cepat-cepat surat yang berada dalam kotak dia selongkar .

The Freezing Flame:A Twin TaleWhere stories live. Discover now