Aku yang sudah habis kelas hanya menunggu Pak Wan untuk mengambilku. Aku membuka bag galasku dan mengeluarkan novel yang aku tidak sempat membacanya tadi. Dalam tidak sedar Qis rasa ada yang perhatikannya tetapi di buat tidak endah dia pasti itulah orang yang selalu dia tunggu.
Apabila nampak akan kelibat kereta 𝐻𝑜𝑛𝑑𝑎 𝐶𝑖𝑣𝑖𝑐 𝑁𝑜𝑢𝑣𝑎 berwarna hitam lekas Qis mengemas novelnya dimasukkan ke dalam bag galas.
"Pak Wak boleh tak kalini Qis nak bawa kereta? " tanyaku.
Pak Wan mengerut dahi. "Kenapa pula ni? " tanya Pak Wan semula.
"𝑃𝑙𝑒𝑎𝑠𝑒 Pak Wan kali ni je, 𝑢𝑟𝑔𝑒𝑛𝑡, " ujarku dan akhirnya Pak Wan mengalah. Aku mengucap syukur.
"Sebalik aku memasuk ke dalam kereta aku hembuskan nafas dahulu. Pak Wan pakai 𝑠𝑒𝑎𝑡𝑏𝑒𝑙𝑡 betul-betul tau, " pesanku.
"Kenap-" tak sempat untuk Pak Wan bercakap aku terus menekan minyak dan meneruskan perjalanan tetapi mataku selalu memandang pandang cermin belakang. '𝑆ℎ𝑖𝑡' getusku.
Aku menekan minyak sampai ke akhir dan terus selekoh ke kanan. Nasib tidak tercampak Pak Wan dibuatnya. Aku menyuruh Pak Wan untuk senyap seketika.
Selepas sahaja kereta itu berlalu aku mula selekoh ke kiri. 'Biarlah balik lambat asalkan selamat' getusku.
"Qistina! Kenapa buat macam tu" marah Pak Wan disebelahku. Aku tersenyum kecil.
"Saja, dah lama tak bawa laju hihihi, " ujarku
"Ya Allah, nasib tak gugur jantung Pak Wan, " ujar Pak Wan sambil mengurut dadanya.
Aku hanya memandang dengan rasa sebersalah.
'𝑆𝑜𝑟𝑟𝑦 Pak Wan tapi Qis akan pastikan semuanya okey' getusku.________________________
Aku memandang angin malam yang bercahaya dengan bintang-bintang yang berkelipan di atas sana. Aku menungkan apa yang jadi petang tadi.
"Aku sentiasa kena bersedia, aku tahu dia sudah kembali, " gumamku dan mengambil telefon bimbitku di katil.
Menaip nombor yang sudah lama aku tak hubungi.
"𝐻𝑒𝑙𝑙𝑜? " ujar disebelah sana.
"Assalammualaikum, ini Amir ke? " tanyaku.
"Waalaikummusalam ye, cik siapa ye? " tanya orang itu semula. Aku tersenyum kecil.
"Ini akulah Qistina Amanda, kau 𝑒𝑥 𝑏𝑜𝑑𝑦𝑔𝑢𝑎𝑟𝑑 Aku dengan si Hakimie tu, " ujarku
Disebelah sana senyap aku tahu dia sedang mencerna semua perkataanku.
"Lah! Kau ke?! " jerit Amir. Aku jauhkan sedikit telefon itu dari gegendang telingaku.
"Kenapa telefon aku balik ni? Nak suruh jadi 𝑏𝑜𝑑𝑦𝑔𝑢𝑎𝑟𝑑 lagi ke? " perli Amir. Aku mencebik
"Aku nak jumpa kau dengan Hakimie esok, nanti aku bagi 𝑙𝑜𝑐𝑎𝑡𝑖𝑜𝑛, assalammualaikum, " dan aku terus meletakkan panggilan.
"Kau nak bermain dengan keluarga aku? Silakan tapi terima padahnya" ujarku dan terus berlalu pergi ke bilik air untuk mengambil wuduk.
_________________________________________
TO BE CONTINUE...
YOU ARE READING
CINTA YANG SUKAR(OG) : Lueresta
Teen FictionHanyalah seorang perempuan yang memakai tudung labuh tetapi ada misi yang tersendiri. "Aku takkan sesekali biarkan orang lain menyentuh keluarga aku, " -Qistina Amanda Dalam sedang kau jalan misi untuk lindungi keluarga kau, datanglah 𝑏𝑜𝑑𝑦𝑔𝑢�...