QISTINA AMANDA : 4

5 0 0
                                    

Aku mencuci muka dan melihat diri di cermin.
"Qis, kau boleh Qis, " gumamku dan terus mengambil tisu untuk mengelap mukanya.

ᴅɪɴɢ!

Aku menoleh ke arah telefonku Dan terus membuka  apps WhatsApp.

ᴀᴋᴜ ᴅᴀʜ ᴋᴇᴍʙᴀʟɪ ᴀᴍᴀɴᴅᴀ, ᴅᴀɴ ʙᴇʀsɪᴀᴘ sᴇᴅɪᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴛᴇɴɢᴏᴋ sᴇɢᴀʟᴀ ʙᴀʟᴀs ᴅᴇɴᴅᴀᴍ ᴀᴋᴜ ʏᴀɴɢ ᴋᴀᴜ ᴅᴀʜ ʙᴜᴀᴛ ᴅᴇᴋᴀᴛ ᴀɴᴀᴋ sᴀᴜᴅᴀʀᴀ ᴀᴋᴜ. ᴀᴋᴜ ᴀᴋᴀɴ ᴘᴀsᴛɪᴋᴀɴ ᴋᴇᴛᴜʀᴜɴᴀɴ ᴋᴀᴜ ᴀᴋᴀɴ ᴍᴜsɴᴀʜ-
(𝑈𝑛𝑘𝑛𝑜𝑤𝑛 𝑛𝑢𝑚𝑏𝑒𝑟)

Aku hanya memandang bersahaja apa yang dikatakan oleh dia.

'Takkan semudah itu GH, kau nak hapuskan keturunan aku jejak langkah mayat aku dulu' getusku. Meletakkan telefon bimbit di meja dan berlalu pergi ke katil sambil membuka laptop.

_______________________

"𝑊ℎ𝑎𝑡?! Dia mesej kau, " bergema bilik kedap udara itu dengan suara Amir. Aku hanya berdiri dengan muka yang tiada perasaan. Hakimie dan Yika hanya memandang satu sama lain.

"Kenapa kau nampak tenang Qis? Dia licik Qis, dia licik, " ujar Amir.

"𝑆𝑜, kau nak aku buat apa? 𝑃𝑙𝑒𝑎𝑠𝑒 𝑐𝑎𝑙𝑚 𝑑𝑜𝑤𝑛 aku tahu dia licik tapi aku tahu korang berdua licik juga, " ujarku dengan tersenyum sinis.

"Kita hanya perlu tenang untuk seketika ni, tapi kalau dia dah betul 𝑎𝑔𝑟𝑒𝑠𝑖𝑓 aku akan masuk campur. 𝑊𝑒𝑙𝑙 dah lama aku tak guna 𝑏𝑎𝑏𝑦 aku, " sambil melangkah ke arah laci dan mengeluarkan pistol sig sauer P320 berwarna merah jambu dan hitam.

"Kau ni Qis, tak padan dengan tudung labuh, " perli Amir.

Aku hanya menjeling tajam.

"Ehem ehem, " semua menoleh ke arah Yika.

"Okey apa kata kita makan-makan dulu lagipun Aku ada bawa makanan, " ujar Yika untuk damaikan suasana yang hening ini.

"Korang makan dulu, Aku nak jumpa 𝐴𝑛𝑔𝑒𝑙, " ujarku dan berlalu. Amir menatapku hingga hilang dari pandangannya.

_______________________

"𝐴𝑛𝑔𝑒𝑙? " ujarku sambil membuka suis lampu.

Kegelapan yang ada dia bangsal itu sudah mula bercahaya. Aku berlalu dan pergi ke sebuah 𝑎𝑞𝑢𝑎𝑟𝑖𝑢𝑚 besar. Aku memerhati 𝐴𝑛𝑔𝑒𝑙 yang sedang tidur.

(mungkin korang nampak kecil di dalam gambar tapi bila baca yg seterusnya korang bayangkanlah)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(mungkin korang nampak kecil di dalam gambar tapi bila baca yg seterusnya korang bayangkanlah)

"Nasib kru dekat sini bagi dia makan kalau tak... "

Tersentak Aku bila Amir ada di belakangku.
"Memang tak reti bagi salam ke? " ujarku sinis.

Amir hanya mengangkat bahu.
"Dah lama kau tak lawat 𝐴𝑛𝑔𝑒𝑙 Qis, dia rindukan kau, "

Aku memandang Amir sekilas dan memandand Angel.

𝐴𝑛𝑔𝑒𝑙 seekor ular 𝑎𝑛𝑎𝑘𝑜𝑛𝑑𝑎 yang Aku jaga dari kecil hinggalah sebesar dari tubuhku ini. Aku berani sumpah kalau orang lain yang melihat 𝐴𝑛𝑔𝑒𝑙 seketika ini pasti sudah pengsan mana tidaknya ular sebesar lebih dari kita mulut yang sekali ngap kita. Tapi Aku tahu tak lama lagi 𝐴𝑛𝑔𝑒𝑙 akan mati sebab dia dah tua. Lagipun memang aku kena cepat hilangkan dia sebab dia makin membesar. Aku tak takut kepada dia tapi aku risau dengan kru yang lain.

"Nanti aku nak masukkan harimau bintang dalam kandang 𝐴𝑛𝑔𝑒𝑙 ni, " ujarku selepas berdiri satu meter dari Amir.

"𝐴𝑛𝑔𝑒𝑙 kan ada macam mana kau bagi dia masuk? Silap tak sampai esok dah tinggal tulang harimau bintang je dalam kandang ni, " jawab Amir.

"Lepas 𝐴𝑛𝑔𝑒𝑙 mati, aku letakkan harimau tu dekat sini, "

Amir hanya menganguk. Lagipun 𝐴𝑛𝑔𝑒𝑙 makin tua takut membahayakan kru yang lain sahaja.

"Kau tak rindu 𝐴𝑛𝑔𝑒𝑙 nanti?, " tanya Amir.

Aku memandang sekilas.
"Rindu tu memang ada tapi dia makin membesar lagipun dah tua nak buat macam mana? "  ujarku ringkas.

Amir hanya menganguk.

_________________________________________
 

  TO BE CONTINUE...

CINTA YANG SUKAR(OG) : LuerestaWhere stories live. Discover now