En büyük özrü kime borçluyum ?
Hiç kimse bana benden daha zalim davranmadı.- Boran koşun Zin evden kaçıyor
Hani bazı anlar vardır ya insan zamanı durdurmak ister haahh işte tam o andaydım. Arkamda duyduğum ses ve panikle elimdeki çöp poşetinin duşmesi ile gözlerimi sıkı sıkı kapattım hızla arkamı döndüm Berin yüzündeki sinsi gülümseme ile beni izliyordu. Berinin bağırması ile herkes avluya çıkmış bana bakıyordu. Boran abim hızlı adımlarla gelip Berinin yanında durdu.
- Ne diyorsun sen Berin.
Berin elini çıkık karnının üstüne koyarak konuştu.
- Zin evden kaçıyordu Boran ben yetişmesem gidecekti.
Annem, babam, dedem, yengem, amcam ve Mir dikkatle beni inceliyordu konuşamıyor anın şokundan çıkamıyordum. Ben konuşamadıkça üzerimdeki şüpheli bakışlar atıyordu.
Abim, Berini şüpheyle süzdü.
- Emin misin Berin
- Boran sana gelmesem kardeşin evden kaçacaktı diyorum sen emin misin diyorsun.
Olayın şokunu üzerinden atan dedem merdiveneri yaşının verdiği yavaşlıkla indi. Hâlâ konuşamıyor kendimi savunacak bir şey söyleyemiyordum. Avlunun kapısı açık, Berinin bağırması ile kapıdaki koruma sayısı bir anda artmıştı halbuki ben çıkarken kimse yoktu kapıda. Dedem bir kaç adım ötemde durdu yapmadığım bir şeyler suçlansam bile annem ile babamın yüzüne bakamayacak kadar utanıyordum. Herkes pür dikkat dedemi ne diyeceğini beklerken ben yere düşürdüğüm çöp poşetini izliyordum.
Dedemin sert sesi doldurdu avluyu.
- Boran al şunu içeri kapat kapıyı.
Boran abim dedemin dediğini ikiletmeden kolumdan sert bir şekilde tutup beni içeri çekti kapıyı kırarcasına kapattı kapıyı çarpması ile olduğum yerde sıçradım.
Başımı zorlukla yerden kaldırıp babamın arkasında gözlerinde gördüğüm hayal kırıklığı ile bana bakan annem ile göz göze geldim o an yapamadığım bir şey yüzünden kaybolmak istedim.
Boran abim tiksinircesine kolumu bıraktı elimi sıktığı yere götürüp ovma isteğimi zorlukla bastırdım neden konuşup kendimi savunmadığım hakkında hiçbir fikrim yoktu.
- Berin gel hele buraya.
Berin dedemin tam önünde durdu yandan bana attığı sinsi bakışlar bana nasıl bir oyun oynadığını gösteriyordu.
- Buyur ağam.
- Anlat.
Berin tekrar yandan bana baktı ardından hemen dedeme döndü ne anlatacağını bende merak ediyordum.
- Zin ve Bervan odada konuşurken duydum onları ağam. Bervan da Zine yardım etti çöp çıkaracam diye hepimiz çay içerken sevdiğine kaçacaktı.
Şokla söylediklerini dinlerken üzerine atlamamak için zor tutum kendimi kısa süreli sessizlikten sonra tekrat konuştu.
- Bervan, Zine Mir ile nişanlanacağını anlattı. Zin'in her şeyden haberi vardı amca oğluna varmamak için kaçma planı yaptılar.
Berinin ağzından dökülenler ile olduğum yerde kaskatı kesildim nasıl bir ruh hastası olduğunu düşündüm hemen sonra kimsenin şaşırmaması ile doğru söylediğini herkesin haberi olduğunu anladım saliselik Bervan ile göz göze geldik gözlerinde gördüğüm pişmanlık ile haberi olduğunu anlamıştım benim dışımda herkes hayatım hakkında karar verebiliyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mir Û Zin
General FictionSevdalar, kavgaları doğururdu bizim topraklarda. kavgaların kurbanları olurdu Zin ve Mir de acımasız kavgaların kurbanıydı. Zin'in tek suçu sevmekti bilemezdi sevdası sonu olacak. Mir' in tek suçu törelere karşı gelememesiydi. Mir Sekna & Zin Sek...