Bab 6

23 12 2
                                    


   SELEPAS saja mereka sekeluarga tiba di kawasan kediaman mereka, masing masing terus saja masuk ke dalam bilik sendiri. Termasuklah Quinn.

   Pintu bilik dibuka. Quinn meluru masuk kedalam bilik, apabila dirinya sudah masuk kedalam bilik, pintu ditutup.
 
   Tanpa menukarkan pakaian, badan di hempaskan ke atas katil. Mengantuk dek kerana menangis tadi.

   Perlahan, mata di tutup. Sehinggalah dia sudah benar benar tertidur.

...

   "BRANDON."

   Jejaka yang bernama Brandon itu benoleh ke arah seseorang yang memanggil dirinya tadi.

   "What's up man?" Mereka berdua berjabat tangan sebelum seorang yang memanggil Brandon mula berlabuh punggung di sebelah Brandon.

   "Could I ask you for a help?"

   "Wow. Luke ask for my help? For the first time man!" Brandon tergelak besar.

   "Say if you dont want to..." Luke sudah mula mengangkat punggung. Merajuk.

   "Heyy! I'm joking! Fine. What you want? Let me help you." Ucap Brandon pasrah.

   Mata Luke bersinar. Hehe.

   Luke menunjukkan gambar seorang pada Brandon. Seseorang perempuan. Bermata coklat. Rambut berfashion butterfly cuts.

   "I want her information."

   Maklumlah, Brandon ialah seorang penggodam tersohor ni sini.

   "Whoa. Who's this? Pretty."

   "Future of mine." Luke tersenyum sinis.

   Baru Luke ingin menyambung kata katanya, ada satu suara garau menyampuk.

   "Qayy!" Lelaki itu melompat dari belakang ke atas sofa. Lalau dia duduk bersila.

   Siapa Qayy? Nama penuh Qayy ialah Qayyum Aazrien. Dan Qayy adalah Luke. Luke adalah Qayy. Senang cerita, Luke nama Jerman dia, Qayy pulak nama melayunya.

   "Qayy..." Dia pakai nada meleret.

   Qayy mengeluh. "Nak apa?"

   "Aku lapar..." Dia mengusap perutnya.

   Qayy mengeluh. "Raf. Kau, kalau lapar je cari aku. Cuba cari Hazkael ke siapa."

   "Tak sudi lah ni? Tak apa. Tak sudi cakap. Aku boleh pergi sendiri." Raf menunduk.

   "Jap. Aku tukar baju. Lambat, tinggal." Qayy mengangkat punggung. Baru dia ingin berlalu pergi, dia seakan teringan akan sesuatu. Qayy menoleh ke arah Brandon.

   "If you done, call me. The price, just said."

   Brandon mengangguk.

   Qayy pula berlalu ke dalam bilik. Tukar pakaian.

  Setelah beberapa minit, Qayy keluar dari biliknya.

NUR SEINSWhere stories live. Discover now