"LUKE." Panggil Brandon.
Luke menoleh ke arahnya, dagu diangkat sekali. Isyarat menanya. Tangan kanannya sedang ralit mengacau secangkir kopi susu.
"The infor-" Belum sempat Brandon ingin memusingkan laptopnya ke arah Luke, dia sudah melompat ke sebelah Brandon dengan wajah gembiranya.
"Here." Brandon memusingkan laptopnya menghahap Luke.
Name : Princess Quinn Haura Mahessa
Birth Date : 4/8/2004
Residence : Sunshine town
Siblings : 5 of 5
Phone number :
German number : +49 *** *** ****
Malaysia number : +60 **** *** ****Studied At : Technical University of Munich (TUM)
Status : Unidentified
Instagram account : quinn._haura
"Satisfied?" Soal Brandon. Luke mengangguk.
"Wait, princess? She's a Princess?"
Brandon mengangguk. "Her parent is king and queen in Sunshine town."
"Sent me the inform." Pesan Luke.
Brandon mengangguk lagi sekali. Tanda akur. "A minute. This day, my data like a shitty." Brandon mengeluh. Macam mana nak buat kerja?
Apa bila data sulit milik wanita itu sudah masuk ke dalam telefon bimbitnya, Luke tersenyum lebar. "How much?" Tanyanya.
"Your sincere."
"300 euro. Enough?" Soal Luke.
Brandon menggenggam tangannya, ibu jari dikeluarkan. Tangannya itu dihalakan pada Luke. Baik.
Luke mengambil telefon. Sebuah aplikasi bernama Trasnow, untuk menghantar not secara alam maya dibuka.
Beberapa minit kemudian, "Done." dia menepuk bahu rakannya itu. Mata Brandon bersinar. Duit dah masuk! "Thankies, bro!!!" Dia tersengih.
Luke bangun dari duduknya dan berlalu ke dalam bilik.
...
"HESSA." Gadis itu mendongak. Seketika, matanya bertemu dengan Qayish.
"Apa?" Quinn sedang berbaring di beanbag hitam milik Qawish. Ya, Qawish sememangnya serba ada.
"Ada orang mesej." Qayish menunjuk telefon bimbit milik Quinn yang berada tepat disebelahnya. Jelaslah bahwa ada beberapa notifikasi dari seseorang masuk ke dalam rangkaian telefon Quinn.
YOU ARE READING
NUR SEINS
RomanceBagaikan jejaka itu mengetahui keberadaannya. Dimana Seorang Quinn berada, pasti dia akan melihat figura seorang lelaki yang sama. Dan sentiasa dengan pakaian putihnya itu. "What's your plan, Luke?" - Brandon "Waiting until she's notice me." - Qayyu...