Bab 7

20 12 0
                                    


   SETELAH tiba di rumah, Raja Harz memerintahkan mereka semua sesuatu perkara.

   "Rina, Wina dengan Haura naik bilik lepastu tidur ya?"

   Mereka cuma akur lalu berlalu ke bilik masing masing.

   Apabila yang lain hilang dari penglihatan, Raja Harz menoleh ke arah isterinya,

   "Sayang?" Panggilnya.

   "Ya..." Sahut Permaisuri Qarina. Wajahnya masih beriak kerisauan.

   Raja Harz ketawa kecil. "Sayang, relax okey? They're 27. Pandailah dua orang tu nak jaga diri sendiri..." Pujuknya,

   Permaisuri Qarina mengeluh. Ya, memanglah anak mereka sudah 27, Akan tetapi, dia masih risau!

   Raja Harz mengusap perlahan kepala sang isteri. "Shh. Dah tu. Go sleep. Abang nak keluar sekejap, boleh?" Minta izinnya.

   "Abang nak pergi mana?"

   "QHM's." Katanya.

   "Buat apa nak pergi office malam malam ni?" Soal Permaisuri Qarina. Now was 2:04 a.m!

   Raja Harz mengucup dahi Permaisuri Qarina. "Had something happened there, darling. Abang minta maaf tak boleh teman sayang sleep this night. Tapi, esok sayang bangun abang janji abang ada dekat sebelah sayang." Raja Harz mengangkat tapak tangannya separa bahu. Janji.

   "Okey..." Permaisuri Qarina mengangguk.

   "Come, sayang mandi lepastu abang teman masuk tidur."

   "T-tapi abang kata nak keluar?"

   "Yes, but after you fall asleep."

   Raja Harz menarik lengan isterinya lalu dibawa ke dalam bilik.

...

    BAJU jaket hitam di ambil lalu disarungkan pada tubuh tegapnya.

   Iphonenya yang ada di atas beside table digapai. Nombor seseorang di dail.

   Teet!

   "Hello daddy?" Suara garau seseorang menendang gegendang telinganya.

   "Qayish dekat mana?" Soalnya sambil mata menilik jam tangannya. Pukul 3:02 a.m.

   "QHM's." Jawab Qayish.

   QHM's, sebuah jabatan milik Raja Harz yang berada German. Jabatan itu sudah tersebar di seluruh negara. QHM's bukanlah dikategorikan company sangat. Namun, ianya adalah sebuah ahli Penyiasatan.

   "Sekejap, daddy on the way." Balas Raja Harz. Kunci motor kawasaki ninja di ambil.

   "Ten minute, my son." Sambungnya lagi, dan panggilan ditamatkan.

   Tanpa berlengah, kakinya menapak ke arah garaj kereta. Motor Kawasakinya, terparking elok disebelah kereta lamborghini milik Qawish.

   Tangan mengambil helmet hitam, lalu disarungkan ke kepala. Badan, mendaki ke atas puncak motor sebelum di hidupkan dan bersedia untuk bergerak.

...

   "ZYRA, Qawish dan Qayish dekat mana?" Tanya Raja Harz.

   Si counter service, atau Zyra itu terpinga pinga. "E-er.. Mereka ada di MD."

   MD : Medical Room.

NUR SEINSWhere stories live. Discover now