Pov Matthy
Wiskunde. Ik haat het. Ik luister wat en maak wat tekeningetjes. "Matthy." Ik kijk omhoog en zie mijn Wiskunde docent kijken die me nog niet eens was opgevallen. "Waar zijn je sommen?" Vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. "Ga d'r maar uit." Zegt hij. Ik zeg ik eens iets. Ik kijk hem alleen maar aan. Voor ik iets kan doen doet hij mijn schrift en boek al dicht. Ik zucht. Ik pak mijn tas in en sta op. Ik loop naar het bureau en pak mijn telefoon. "Telefoon hier laten." Zegt hij. Ik negeer hem, loop langs hem en ga het lokaal uit. Ik doe mijn oortjes in maar zet nog geen muziek aan. Ik hoor de deur achter me open gaan en kijk expres niet op. "Matthy, hierkomen!." Roept mijn Wiskunde docent. Ik luister niet en ga snel door de klapdeuren, uit het zicht van hem en begin dan sneller te lopen, mijn hart zit in mijn keel. Waarom ben ik zo bang voor een leraar? Ik ga de trap af en ga alvast naar het volgende lokaal waar we les hebben.Onderweg voel ik een hand op mijn schouder en kijk om. Robbie. "Hey, ik ben er ook uitgestuurd, dus ik dacht ik zoek jou even." Zegt hij. "Oh, uh ja." Zeg ik snel. Hij lacht. "Die man wad echt boos, maar Waarom liep je weg?" Vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. "Dan kan ik tenminste iets doen. En de telefoon is van mij dus hij mag zeggen wat hij wilt maar uiteindelijk beslis ik zelf." Zeg ik zachtjes. "Echt hoor, die man denkt echt dat hij wat is, gatver wat een spuug irritante vent." Zegt Robbie terwijl ik zachtjes grinnik. Ik loop samen met Robbie naar ons lokaal. "Ik vond het leuk om even te praten en als je wilt mag je altijd bij mij en mijn vrienden aan sluiten in het groepje als je wilt, je bent echt super gezellig en we zouden het leuk vinden." Zegt Robbie. Ik glimlach klein en ik word in een omhelzing getrokken door Robbie.
~
Ik loop stilletjes naast Ezra en Jesse. We lopen de school uit. Het was vermoeiend. Ik snapte er weer niks van wiskunde en ik merk ook gewoon dat ik geen motivatie heb om het te proberen en er iets voor te doen. Ik wil gewoon elk moment van de dag naar huis zelfs als ik thuis ben, dus ik snap mezelf niet. Ik weet zelf niet meer wat 'Thuis' is.
JE LEEST
Lifesavers💘
FanfictionMatthy zit in de derde. Hij is in een nieuwe klas terecht gekomen. Het gaat niet goed met hem. Hij zondert zich af, luistert alleen maar muziek en wilt geen contact maken met anderen. School maakt hem vermoeider en gaat met de dag slechter. Tot een...