Pov Jesse
"Hoe haal je het in je hoofd!" Schreeuw ik. "Hou je bek, Jesse, je weet geen tyfus!" Schreeuwt Matthy terwijl hij huilt. "Ik weet tenminste wel dat je geen andere kinderen mag slaan!" Schreeuw ik. "Je bent zo- Ugh! Fuck you!" Schreeuwt hij en loopt weg naar de keuken. "Loop maar weg van je problemen, zoals altijd!" Schreeuw ik. "Hou je smoel!" Roept hij. Ik zucht. Ezra kijkt me aan vanuit de hoek van de kamer. "Hey, Ez, gaat het?" Vraag ik. "Nee. Waarom maken jullie altijd ruzie? Jullie zijn broers, geen vijanden." Zegt Ezra met een bedroefd gezicht. Mat komt de kamer ingelopen. Hij geeft Ezra een knuffel. "Samen iets doen, Ez?" Zegt hij en pakt Ezra's hand vast. "Dat is niet eerlijk tegenover Jesse." Zegt Ezra."Dan niet" Zegt Matthy chagrijnig. "Moodswings" Zeg ik. Matthy kijkt me boos aan. "Kunnen we niet iets leuks met z'n drieën doen zonder ruzie?" Vraagt Ezra. "Van mij wel." Zeg ik en kijk samen met Ezra naar Matthy die boos naar de grond kijkt met zijn armen gekruist over elkaar. Hij zucht. "Goed dan." Zegt hij kil.~
We lopen met Ezra mee. Mat en ik nog geen woord tegen elkaar gezegd. Nouja ik wel tegen Mat, maar ik krijg alleen maar een duim omhoog en of een knik of een schud gebaar, zelfs op open vragen. "Waaeom doen jullie altijd boos tegen elkaar?" Vraagt Ezra. "Jesse trekt conclusies zonder dat hij weet wat er speelt en beschuldigd mij." Zegt Matthy. "Omdat Mat tegenwoordig niks meer zegt en een kluizenaar wordt en ineens op school iemand bijna in elkaar heeft geslagen en ik vraag war er is gebeurd en krijg alleen maar snauwen." Zeg ik. "Misschien moet je je er dan niet mee bemoeien." Zegt Matthy. Ik zucht en richt me op Ezra.
Pov Matthy
Nee ik voel me niet goed. Ik zit niet lekker in m'n vel en reageer het op iedereen af. Ze verdienen het niet, maar ik ben te pussy om toe te geven, dus hou ik me stil. Ik heb geen zin in weer een kut preek. Ik heb al ruzie zat en van die praatjes dat ik me moet leren gedragen word ik alleen maar chagrijniger eb reageer het juist af. Maar ik heb het gevoel alsof niemand dat begrijpt. Zelfs ik begrijp mezelf soms niet, maar goed, kop omhoog en door. Zoals iedereen dat tegenwoordig zegt...
JE LEEST
Lifesavers💘
FanficMatthy zit in de derde. Hij is in een nieuwe klas terecht gekomen. Het gaat niet goed met hem. Hij zondert zich af, luistert alleen maar muziek en wilt geen contact maken met anderen. School maakt hem vermoeider en gaat met de dag slechter. Tot een...