07 Chen ( Do you remember me ? )

205 21 2
                                    

"Adakah awak masih ingat saya? Saya chen ?"

Kau mengeleng kepala, ingatan kau masih tidak pulih tetapi kau berasa lain apabila Chen mendekati kau dan selalu melawat kau. Kau mengalami amnesia jadi kau masih tidak ingat apa apa pasal Chen.

"Gwechana.. Y/N.. saya nak awak tahu.. saya sayang awak seorang sahaja.."

Dilafazkan kata kata cinta nya pada kua, kau terharu dengan kata kata dan perkataan yang disebut oleh Chen, Chen selalu melawat kau membawa bunga, coklat, makanan dan minum kegemaran kau. Dia selalu cerita pasal kisah lama kau dengan dia.

Mianhe Chen.. saya bebankan awak..

_______________________

Kau membuat keputusan berjalan seorang diri pada waktu pagu sementara Chen datang melawat kau, kau berjalan jalan dan ternampak susuk tubuh kau amat kenali.

"Dr. Yixing! "

Lay memusing belakang, kau pergi ke arah nya. Dia mengukirkan senyuman pada kau. Lesung pipit dia! Melting kau!

"Aigoo.. Y/N.. dah sihat? Makan? Ubat ?"

Kau memang dah biasa kena tanya dengan mamat unicorn, kau lantas mengangguk banyak kali.

"Good... Y/N why are you here ? Anybody invite you here? "

Amboi! Bahasa Lay memang .. kyeopta! Kau hanya mengeleng. Macam orang bisu pulak.

"Awak bisu ke? -.-"

"Hehehehehe.. saya malas nak jwb! Takpa lah bye Lay oppa! "

Kau melambai ke arah nya dan Lay -______- blur.

______________________

Kau terserempak dia, kau berundur tapi dia dah nampak kau. Kau terus lari dan dia menarik tangan kau. Kau dan dia dah beberapa inci dah muka. Dia smirk pada kau.

"Remember me? Kim Jongin.. manusia yang kau panggil beast! Mana Chen?! "

Kau hanya menunduk, Kai menghampiri kau dan..

DUSH !

"Kenapa kau cari aku? " - Chen

Kai bangun dan menyengetkan senyuman . Chen belagak cool dan kau diam tidak berkutik

"Sorry bro.. aku tengok kan Y/N ni... tak tahan aku.. *evil grin* "

(Sorry kak Lissa! )

Kau berasa pening, kau jatuh di dakapan Chen dan semuanya kabur..

____________________

Setahun Kemudian

"Yeobo.. dont tell that story front Kai.. hahahaha.."

Chen dan kau bercerita masa kau hilang ingatan, dulu Kai memang macam tu sekarang dia dah ada Eunsoo dan akan bakal bertunang pada minggu hadapan.

"Thanks Jagiya.. dan Kai.. kalau kau tak ada mesti dia akan lupakan aku selamanya.."

Chen mencium atas dahi kau.

THE END

BY : SehunWife_

TO : melissaimha

Oneshot Collection ↷ closedWhere stories live. Discover now