Sehun memula tombol pintu terus sahaja budak perempuan memeluk lengannya. Sehun tersenyum kecil.
" baru seminggu saya pergi kerja takkan awak dah rindu saya ? "
" mesti lah saya rindu appa kesayangan saya ni. "
Sehun tahu anak perempuannya ingin meminta sesuatu darinya, dia mengusutkan rambut anaknya.
" awak mesti nak apa apa ni Oh Se ah. "
" boleh kita lawat omma ? "
Sehun tersenyum kecil dan mengangguk, dia tahu anaknya perempuannya rindu dengan ommanya.
_____
Sehun menutup matanya dan merasakan angin di situ melanggarnya, dia memandang blossom pink yang berbunga dan subur. Dia tersenyum.
Anaknya meletakkan bunga Lily dan Sehun meletakkan blossom pink kesukaan isterinya di graves isterinya.
" i miss her , i miss you omma "
" we all do. "
Anaknya pergi ke blossom pink, dia memberi appanya berseorangan. Dia tahu appanya ingin bersama dengan omma.
Sehun teringat semasa berjumpa dengan isterinya banyak berlaku antara mereka, dia tergelak kecil teringat perkhawinan nya.
Seira duduk di tempat alat solek dengan blushing dekat pipinya, dia berasa malu mahu berdepan dengan Sehun kerana ini merupakan kali pertama dia berkhawin. Seorang lelaki memeluknya dari belakang dan mencium pipinya.
" awak sangat cantik. "
Saya takkan menitis air mata Seira , saya tahu awak takkan suka saya menangis.
________
Sepanjang malam dia akan menikmati pemandangan bintang bintang di langit, dia selalu melakukan sebegitu dengan isterinya tapi pada malam terakhir isteri nya bersama dengannya mereka hanya dapat melihat sementara sahaja.
" awak tahu kan saya tak minta benda ni.. tapi.. siapa kita kan untuk menentukan ? "
Sehun hanya diam, dia menitiskan airmatanya. Seira menyapu air matanya.
" mulai hari ni jangan menangis, saya tak suka.. saya nak awak tersenyum selalu.. "
Sehun mengetatkan pelukkannya dengan isterinya, Seira tersenyum.
" saya nak bersama dengan awak Seira. Sampai bila bila. Macam ni."
" Kita akan kekal buat macam ni malam ni.. Sehunnie. "
" Sehunnie, awak tahu kan benda popular manusia selalu sebut "
Sehun diam dalam tangisan, dia tidak mahu sebut perkataan tu dia mahu isterinya sebut. Dalam sebak dia menanya Seira.
" apa ? "
" i will always love you Sehun dan Oh Se Ah. "
Malam itu Seira menutup matanya sambil tersenyum.
Dia dah cukup bahagia hidup bersama isterinya dan anaknya selama tiga puluh tahun, Seira meninggalkan dia pada umur dua puluh sembilan. Bukan kerana ada penyakit cuma dia memang tidak boleh hidup lama.
Sehun tidak menangis bila teringatkan pada malam itu, dia memeluk bantal peluk kesukaan isteri. Depan anaknya dia akan tunjuk kuat tapi di dalam hati.. dia merindui isterinya.
" terima kasih kerana memberi anugerah yang terindah pada saya.. saya amat menhargai, Se Ah mesti suka kalau ommanya tengok dia dah besar. I love you Seira. Untill i die. "