Bab 6

510 19 0
                                    

Davika berdiri sebelah katil. Rambutnya masih kena baiki lagi dan dia hanya memakai tuala saja sekarang ni. Dream pula duduk didepan pintu main telefon. Selepas semuanya dah selesai, mereka mulakan rakaman. Dream berdiri depan pintu, memandang kearah Davika yang hanya memakai tuala putih.

"Petrai, I don't see you here." Kata Davika sambil betulkan rambutnya. Dream diam. Dia berjalan kearah Davika, menyentuh tualanya. Davika dah mula senyap. Masing-masing senyap, memberi ruang untuk mereka berdua berlakon.

"I nak tengok apa dekat dalam."

"Apa dekat dalam? Petrai. You're being ridiculous. Get off." Davika menolak dada Dream. Dream pegang tangan Davika dan tolak keatas. Dicium leher Davika dan menjauh.

"...bau sabun. Wangi."

"Cak." Davika buka tualanya, menunjukkan crop top dan seluar pendek yang dipakainya didalam. Terhambur gelak semua orang bila nampak Davika main cak-cak. Dream dari serius terus tergelak terbahak-bahak.

Davika ketawa kecil, pakai tualanya semula. "Sorry, I can't resist. I buat apa dalam kepala. Hehe."

"Davika, sekali lagi you buat macamtu memang I tukar orang lain! HAHAHA!" Phee ketawa terbahak-bahak. Davika senyum. Terpaksa mereka re-shoot. Bila sudah tiba di babak tadi semua, Dream tergelak. Teringatkan kisah tadi.

Akhirnya, mereka berehat dulu 5 minit. Tenangkan fikiran. Setelah 5 minit, mereka kembali semula. Dream tarik tuala Davika lalu tuala jatuh ke bawah. Kamera sudah di kaki, merakamkan adegan seksi namun sebenarnya pakaian Davika biasa je.

Dream tergelak namun ditahan sebab masih merakam. Akhirnya, Davika genggam kepala Dream dan tergelak lagi. "Ish, diam boleh tak? Menggigil kaki masalahnya!"

"You lah! Yang pergi cak-cak tadi kenapa? Kan dah teringat sampai sekarang!"

"Eeeii!"

"Ha, sebagai bayaran balik kena re-shoot banyak kali, harini tidur dengan saya! Atas katil saya!"

"I'm in." Davika senyum. Rakaman sudah lama tamat dan kamera untuk Behind The Scene menghampiri wajah mereka. Mereka kasual saja. Tidak pandang ke kamera. Sepanjang rakaman harini asyik tergelak. Bila krew dan pelakon sudah saling mengenali, mudah untuk mereka bekerjasama.

*****************
Awal-awal lagi Davika dah letak bantal dia dekat katil Dream. Namun bila Dream masuk bilik, dia geleng kepala. "Lah, buat apa?"

"Tidurlah. Kata nak sekatil?"

"But i bought another room. Bigger bed."

"Really?"

"Yeah and just for a day. Bilik ni tinggallah. Jom." Dream hulur tangan. Davika sambut tangan dia dan mereka berdua intai dulu di luar. Risau kalau ada Fern dan Ang yang memerhatai. Bila sudah tiada orang langsung, mereka lari ke lif.

"Ui!" Fern menjerit dari jauh. Dream dan Davika tergelak terbahak-bahak, pegang tangan dan masuk kedalam lif. Sampai tertolak tubuh Davika ke tubuh Dream sebab panik sangat.

"Tingkat berapa?" Tanya Davika.

"22."

Davika tekan tingkat 22. Lama. Sementara menunggu, mereka berdua main air batu burung. Yang kalag kena picit tangan. Lama menunggu, Davika datang dengan kenyataan.

"Esok kissing scene. I'm kinda nervous."

"Have you ever kissed someone?"

"Hello? I budak theatre. Budak acting. I kiss banyak gila orang untuk romance story!"

"Same."

"It felt just nice. Sometimes diorang ajak practice sebelum real scenes."

"Really?"

"Yeah, tapi sekejap jelah."

"Same." Dream tersengih. Dia tarik tangan Davika dan pegang pinggangnya. Dicium leher Davika. "Let's practice before tomorrow. This is a payback for laughing a lot today."

Tubuh mereka berayun kiri dan kanan. Davika ketawa kecil, memegang bahu Dream. "Ouh, Dream. Just said that you wanna taste me."

"And what about it? I saw you crying before."

"Bila?"

"Haritu. Sebab you kata gelap sangat."

".... let's talk about that tomorrow. I-"

Dream cium mulut Davika. Davika sentuh kedua-dua pipi Dream dan cium ghairah. Dream asyik gerakkan tubuh Davika sesuka hati dan bila lif terbuka, kanak-kanak yang pegang belon diluar lif ternganga. Dream dan Davika terus keluar dari lif dan lari ke bilik.

Davika ketawa. "You ni...!"

****************
"Takde. Tak kira. Ketuk ketampi sekarang juga 30 kali." Tegas Phee kepada Dream dan Davikha. Mereka berdua terlewat bangun. Fern dan Ang cari diorang tak jumpa. Dream tak bagitahu langsung dia tukar bilik. Sampai-sampai set kena marah dengan Phee sebab lewat sejam.

Dream mengerling kearah Davikha. "60. Biar saya ganti Davikha. Ini salah saya. Please. Saya tak bagitahu sesiapa saya tukar bilik."

Phee mengerling kearah Dream dan angguk. Marah betul dia harini. Pantang dia kalau lewat. Sejam pula tu. Dream terus lakukan ketuk ketampi 60 kali. Davikha senyap. Tangannya ditarik Ang ke kerusi stylist.

Ini salah dia juga tapi...

Dia akan minta maaf.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 08 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Filmed SchoolWhere stories live. Discover now