C A P I T O L O 3

238 14 7
                                    

Lethia menatap Ryan yang memandu dengan senyuman

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lethia menatap Ryan yang memandu dengan senyuman. Selepas sahaja demam Ryan reda, mereka terus bercadang untuk pergi ke rumah family Ryan. Untuk menyambut kelahiran ahli baru di keluarga mereka. Iaitu anak kepada kakak Ryan, Ruyi Xu.

Ryan mengerling Lethia sekilas. "Stop looking at me with those eyes."

"What eyes?" Lethia senyum menggoda.

"Like a cow eyes." Selamba Ryan.

Bulat mata Lethia. Dia menjeling Ryan. "Awak la lembu!"

Ryan tergelak kecil. Dia menggosok kasar rambut Lethia.

"Ryan Xu! Rosaklah rambut saya! Ingat senang ke nak buat?" Kesal Lethia.

"Pakai tudung. Tak payah susah-susah nak buat rambut." Kata Ryan tanpa berniat untuk menyinggung hati Lethia.

Terus terdiam Lethia. Dia menunduk bermain dengan jarinya.

Ryan tersedar dengan apa yang dibicarakannya tadi sudah menyinggung hati isteri kecilnya. Dia melirik Lethia sekilas.

"I'm sorry. I don't mean to offend you. I know you're not ready. But I would like you to wear a hijab because I'm your husband and of course I want your aurat can only be seen by me. That's can make me feel special. Do you understand?" Nasihat Ryan sambil matanya fokus memandu.

Lethia mengangguk pelan.

"I want to hear you voice."

"Saya faham." Perlahan sahaja suara Lethia.

Ryan tersenyum. Dia mencapai tangan Lethia dan mengenggamnya. Dia mencium singkat tangan putih mulus Lethia.

"Wǒ ài nǐ"

Lethia tersenyum. Dia tahu Ryan tidak berniat langsung untuk menyinggung hatinya. Malah lelaki itu tidak ingin langsung menyakiti hatinya. Pernah Ryan berkata kepadanya,

"Nǐ de xīntài zhēnguìle, wǒ bùnéng shānghài. Wǒ bùnéng shānghài nǐ de gǎnqíng, yīnwèi wǒ yě huì gǎnshòu dào tòngkǔ. Nǐ de xīn yěshì wǒ de xīn."

Yang bermaksud,

'Your heart is too precious for me to hurt. I can't hurt your feelings because I will feel the pain too. Your heart is my heart too.'

Lethia menatap Ryan. "Wǒ yě ài nǐ. Nàme ài nǐ."

Ryan tersenyum sampai matanya ikut turut tersenyum. "Xièxiè nǐ wǒ de ài"











"Kě'ài!" Lethia mencucuk-cucuk pipi tembam anak saudara Ryan yang baru berumur 5 minggu.

"Apa nama dia, jiě?" Tanya Lethia kepada Ruyi.

"Zhao Rurui. Call her Xiao Rui pun boleh." Ruyi tersenyum.

"Xiao Rui, nî kě'ài de." Lethia mengerutkan hidungnya.

C | SOULMATEWhere stories live. Discover now