“schiet nou op! we komen nog te laat!” schreeuwt Lexy door het huis. Mina komt rustig met haar tas in haar hand de woonkamer in gelopen. “ja ja, rustig. We hebben alle tijd.” Zegt ze terwijl ze nog even voor de spiegel gaat staan om zich zelf voor de vijfde keer te checken of alles nog wel goed is en ze haalt nog even een hand door haar haar. “nee, niet waar! We hebben nog maar vijf minuten!” “ja, we hebben nog vijf hele minuten.” Zegt ze weer rustig terug. “ik wil niet te laat komen op onze eerste dag als stylist!” Mina haalt haar schouders op en loopt langs Lexy, de deur uit. “kom je dan?” grijst ze. Lexy loopt zuchtend achter haar aan naar de lift en trappen. Ze wonen in een klein appartementje in hartje Londen. Vlak bij Oxford streed. Lexy drukt op het knopje om de lift te laten komen. “zie je zo!” zegt Mina en loopt met de trap naar beneden. Als ze allebei beneden zijn stappen ze in de Mini van Lexy en rijden de straat uit, richting hun nieuwe baantje als stylist.
Lexy parkeert de auto en ze stappen uit. zodra ze binnen komen staat er al een man op hun te wachten. “zie je wel, toch nog te laat. Bedankt.” Zucht Lexy tegen Mina maar zij haalt haar schouders op. “ik ben ook te laat hoor.” Grijnst ze en loopt naar de man die een hand uit steekt maar in plaats van de hand aan te pakken geeft Mina de man een knuffel. “jalloo!” zegt ze vrolijk. “eh..hallo, dames. De jongens waarmee jullie gaan werken zitten te wachten in hun kleedkamer. Jullie beginnen als we op tour gaan. jullie kunnen nu kennis maken en zo… En alstublieft, ga niet gelijk gillen.” Ze kijken de man raar aan. maar dan worden Mina’s ogen groot. “zit Ed Sheeran daar?!” “nee dat kan toch hij jongens” zei Lexy slim. Mina knijpt haar ogen tot spleetjes en kijkt bedenkelijk. Dan haalt ze haar schouders weer op en loopt verder de gang in, zoekend naar de juiste deur. dan realiseert ze iets. “wacht…moet ik niet eerst weten wáar ik moet zijn?” ze loopt weer terug naar de man en Lexy die haar lachend aan kijkt. “waar moet ik wezen?” vraagt Mina aan de man. “hé, we zijn met zijn tweeën hoor!” reageert Lexy beledigt. Mina haalt haar schouders op en richt zich weer tot de man. “de deur staat open, jullie kunnen dus zo binnen lopen.” ze knikken en lopen samen de gang in.
P.O.V Harry
“ik heb honger!” zeurt Niall voor de honderdste keer. “Niall, hou eens op met zeuren. De nieuwe stylisten zullen er zo wel zijn, dan kunnen we wel met z’n allen gaan lunchen.” Zegt Liam geïrriteerd. Niall trekt een pruillip en gaat onderste boven op zitten. We kijken Niall raar aan. maar dan horen we ineens gelach achter ons. Geschrokken draaien we om en zien twee meiden in de deuropening staan. het meisje met donkerblond haar en een roze dip dye staat kei hard te lachen om Niall, denk ik, en houd een hand op de mond van het andere meisje met bruin haar die zacht op en neer staat te springen. Waarschijnlijk een fan. Dan trekt het meisje die aan het lachen is opeens haar hand van de mond van de andere. “iee! Je likte mijn hand!” zegt ze, nog steeds wel lachend. Niall, die ondertussen weer recht op is gaan zitten, staat op en rent naar de meiden om ze vervolgens een knuffel te geven. De rest volt hem en we geven ze allemaal een knuffel. “hoi.” Zeggen we in koor tegen de meiden. “hé, dat is ons ding!” reageren ze in koor terug en geven elkaar dan een high five. “eh..ik ben Harry, dat is Lia-” wil ik ons allemaal voorstellen maar word onderbroken door het meisje met de bruine haren. “ja ja, weten we…” glimlacht ze. Ik knik en glimlach terug. “ik ben Mina. En dit is mijn zusje Lexy.” Stelt het meisje met de roze dip dye zich zelf en het andere meisje voor, maar Lexy geeft haar een stomp. “ha, mocht je willen!” “ja, dat mag ik willen ja!” zegt Mina terug en ze gaat op de bank zitten. Niall gaat naast haar zitten. “zo, ze zijn er. Gaan we nu wat eten?” zeurt hij weer verder. “jaaa!!” reageert Mina en staat op en loopt weer terug naar de deur. Niall volgt haar gelijk en samen verdwijnen ze uit de deuropening. We schudden lachend ons hoofd en lopen achter ze aan.
Niall P.O.V
Oké, ik mag die Mina nu al. Volgens mij hadden gelijk al een klik. ik bedoel, 1. Ze heeft ook altijd honger, 2. Ze neemt zich zelf ook niet serieus, en 3…ja, eigenlijk komen haar hou van’s en karakter best overeen met die van mij. Lexy mag ik ook, maar op de een of andere manier matchen Mina en ik gewoon…oké, ik ben nu heel raar bezig. Meer hé, wat verwacht je dan van mij?!
We zitten nu met zijn allen in Harry’s en Louis’ appartement, op de bank wat te praten en wat over elkaar te weten komen. En echt, Mina zit de hele tijd aan haar haar. Eigenlijk best grappig.
“dus, wat gaan we doen?” vraagt Mina in het algemeen. Lexy schut lachend haar hoofd. “ze kan niet langer dan een half uur stil zitten.” “jap, dat is zo.” Bevestigt Mina Lexy en ze gaat staan. “gaat iemand mee?” ze kijkt ons aan. “eh..wat ben je van plan om te doen?” vraagt Louis die zijn wortel op kauwt. Ze haalt haar schouders, alweer, op en loopt naar de deur. “lol maken! Het leven is veel te kort om op de bank te gaan zitten nadenken over wat je wil gaan doen!” daar heeft ze een punt. Ik sta op en loop naar haar toe. “Lexy?” Mina kijkt Lexy afwachtend aan. volgens mij gaan die twee echt nergens heen zonder elkaar. Lexy staat ook op en loopt naar ons toe. Mina kijkt de rest ook afwachtend aan. en het lijkt als of ze iedereen in trans heeft want iedereen staat op en lopen achter ons aan naar de liften. “tot zo!” zegt Mina en verdwijnt het trappenhuis in. we kijken Lexy allemaal vragend aan. “is ze gewoon sportief of houd ze niet van liften?” vraagt Harry. Ze knikt en stapt de lift in die net open is gegaan (of wat een lift ook maar doet). “eh..welke van de twee?” vraagt Liam omdat we nu nog steeds niet echt antwoord hebben gekregen. “wat?” ze kijkt hem verwart aan. “ik vroeg of ze bang was voor liften…” herhaalt hij lachend. “oh, ja.” “eh..is dat en ‘oh ja’? als in ‘je herinnert je het weer, of een ‘oh, ja’ als in ‘het antwoord is ja’?” probeert Louis het antwoord duidelijk te krijgen. “als antwoord. Ze kan 1. Niet tegen kleine ruimtes, en 2. Ze heeft een keer vast gezeten in een lift. Alleen.” Legt ze uit en we stappen de lift uit. “alleen? Maar jullie zijn altijd met zijn tweeën!” “ja, dat was toen ik nog op college was en zij de laatste twee uur uit val had. dus ja, dan zou ik ook naar huis gaan. we zien elkaar thuis wel weer ja.” Zayn knikt en we lopen naar Mina die al op ons staat te wachten. Whoh, zij is echt snel.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dit was het eerste hoofdstuk :) laat ons weten wat je er van vind...
vote... comment... or fan :)
xxx
JE LEEST
sisters direction
Fanfictiondit verhaal gaat over twee zussen, Lexy & Mina, die tegelijk ook elkaars beste vriendinnen zijn. Ze wonen in Londen, en zijn eigenlijk altijd met zijn tweeën. Niemand kan ze van elkaar scheiden. wanneer ze door hun nieuwe baan als stylist en visagis...