Kelmit olivat jälki-istunnossaan Katapultin työhuoneella. Professori oli antanut jälki-istunnon tehtäväksi repiä hänen turhia kirjojansa roskakasaksi ilman taikoja, koska hän oli takavarikoinut kelmien taikasauvat. Katapultti oli antanut listan missä hajotettavat kirjat lukisivat, mutta valitettavasti Peter-taapero oli rutannut osan listaa niin pahasti, ettei siitä saanut enää selvää.
"Paljonko meillä on vielä oikein jäljellä?" Sirius kysyi tylsistyneenä tovereiltaan, sillä ei jaksanut enää tehtävää.
"Rakas hyvä, olemme tuhonneet vasta kymmenen kappaletta näitä kirjoja, vielä olisi kymmenen kertainen määrä jäljellä" Remus vastasi puolisolleen, joka heitti jonkun kirjan maahan.
"Voi Merlin, jopa Kalkaroksen pannukattilajutut ovat kiinnostavempia!" Sirius tokaisi heittäessään jo toista kirjaa maahan.
"pannu!" Peter-taapero tokaisi innostuneena. Remus katsoi taaperoa järkyttyneenä.
"sanoiko hän juuri 'pannu', niin kuin sillä tapaa?" James kysyi yllättyneenä. Peter-taapero katsoi häntä hetken aikaa, jonka jälkeen jatkoi puhumista.
"Pannu!" Taapero tokaisi uudelleen innostuneena.
"Voi Merlin me olemme Feeniksin tuhkaa huomiseen mennessä!" James parahti Peterin sanoille.
"Tämähän on mahtavaa että rotta osaa puhua! Enää ei tartte kaikkea sanoa puolesta!" Sirius tokaisi iloisena ja heitteli Peteriä muutaman kerran ilmaan. Perter tykkäsi myös ja nauroi ilmassa ollessaan.
"Keskitytään nyt kuitenkin tehtävään", Remus huomautti napakasti, mutta hänen suupielensä nykivät hymyyn. "Meidän täytyy saada nämä kirjat hajotettua ennen kuin Katapultti tulee takaisin."
Sirius huokaisi raskaasti ja kumartui nostamaan yhden repaleisen kirjan maasta. "Mikä ihme näissä kirjoissa muka on niin erikoista, että ne pitää hävittää ilman taikuutta?"
James pyöritteli silmiään ja luki hajanaista listaa, josta oli juuri ja juuri saanut jotain selvää. "Näyttää siltä, että nämä ovat vanhoja oppikirjoja. Ehkä Katapultti ajattelee, että jos repimme ne käsin, opimme jotakin kärsivällisyydestä tai jotain muuta yhtä naurettavaa."
"Kärsivällisyyttä? Kuka meistä muka tarvitsee sellaista?" Sirius naurahti ja alkoi repiä kirjan sivuja yksi kerrallaan, kääntäen katseensa taapero-Peteriin, joka katseli häntä silmät suurina.
"Kirja!" Peter huudahti ja taputti käsiään. "Pannu!"
Remus pudisti päätään hymyillen. "Peter, opit vielä paljon enemmän sanoja, kunhan vain annamme sinulle aikaa. Mutta keskitytään nyt kaikki tähän hommaan, jotta pääsemme joskus pois täältä."
Kaikki neljä ryhtyivät töihin, repien ja hajottaen kirjoja niin nopeasti kuin pystyivät. Heidän kätensä liikkuivat synkronoidusti, vaikka välillä joku heistä pysähtyikin kuittailemaan toisilleen tai pelleilemään taaperon kanssa. Aika kului hitaasti, mutta kasa revittyjä kirjoja kasvoi vähitellen.
Kun heillä oli enää muutama kirja jäljellä, Sirius yhtäkkiä pysähtyi ja kääntyi muiden puoleen. "Kuulkaa, entä jos laitamme nämä kirjat takaisin hyllyyn repimisen sijaan? Kukaan ei koskaan huomaisi, ja me pääsisimme paljon nopeammin täältä pois."
James, Remus ja Peter katsoivat Siriusta hetken hiljaa, ja sitten Remus puhui hitaasti. "Se voisi toimia... mutta mitä jos Katapultti tulee tarkistamaan työn jäljen?"
James hymähti. "Katapultti tuskin jaksaa tutkia jokaista kirjaa tarkkaan. Hän on varmaan tyytyväinen, kun näkee riittävän ison kasan repaleita. Mitä sanotte, yritetäänkö?"
Peter, vaikka oli vasta taapero, näytti hyväksyvän idean ja taputti taas käsiään. "Kirja! Pannu!"
Sirius hymyili ja alkoi kerätä ehjiä kirjoja takaisin hyllyyn. "No niin, kelmit, tämä on meidän mahdollisuutemme. Laitetaan kirjat takaisin ja teeskentelemme, että kaikki on kuten pitää."
He toimivat nopeasti ja järjestelmällisesti, saaden kirjat takaisin hyllyyn hetkessä. Juuri kun he olivat saaneet viimeisen kirjan paikalleen, kuului askeleita käytävältä. Katapultti oli tulossa takaisin.
Remus veti syvään henkeä ja yritti näyttää viattomalta. "Toivottavasti tämä toimii", hän kuiskasi.
Ovi aukeni ja Katapultti astui sisään, katsoen ympärilleen. "No niin, kelmit, joko olette valmiita?"
Sirius astui eteenpäin, leveä hymy kasvoillaan. "Kyllä, professori. Kaikki kirjat on tuhottu, kuten käskitte."
Katapultti silmäili huonetta ja nyökkäsi hitaasti. "Hyvä on. Te voitte lähteä."
Kelmit hymyilivät toisilleen helpottuneina ja suuntasivat ulos huoneesta, Peter-taapero heidän mukanaan. Kun he olivat turvallisesti käytävällä, Sirius purskahti nauruun. "Me teimme sen!"
James iski hänelle silmää. "Kyllä, mutta seuraavalla kerralla yritetään välttää jälki-istunto kokonaan."
Remus hymyili. "Sovittu minun puolestani, eri asia onko Siriuksen. Ja Peter, pidä mielessäsi, että 'pannu' ei ole ihan sopiva sana joka tilanteeseen."
Peter-taapero katsoi heitä hetken ja hymyili sitten leveästi. "Pannu!"
Kelmit nauroivat ja jatkoivat matkaansa kohti makuusaliaan nukkumaan tai nus-
*****
Author's notes
sweet home alabama ja hyvää kesälomaa:)
BINABASA MO ANG
Kelmipelleily hompelipompeiji
Humoröö tää on hupsun hauska Harry Potterin kirjasarjan kelmeihin liittyvä tarina täysin läpällä tehty Parhaimmat saavitukset: #🥇 -Remus Lupin #🥇 -funny #18-Marauders #56- Tylypahka #5- Marauders #23- James Potter