Chapter1

310 15 0
                                    

"Blood~~ Blood ~~ I want Blood!!" teriak Zyanne. "Hajima!!" marah kakak kembarnya, Irene. Zyanne tidak dapat menahannya kehausannya lagi. Dia melompat keluar dari tingkap biliknya.

"Jangan tunggu saya! saya balik lambat!" jeritnya dari bawah lalu memasang 'hood' jacket hitamnya ke atas kepala.

"Come back home before the sun shows it face!" sempat Rachel mengingatkan adiknya yang seorang itu. Memang kalau Zyanne marah, dia akan buat apa sahaja yang dia mahu.
Termasuk membunuh...

==Zyanne's POV==

"ARGHHHH!!!!" Teriakku lantang sehingga kedengaran seluruh hutan tebal ini. Mengapa aku mesti jumpa dia lagi! Kim Nam Joon, lelaki yang pernah menyakitkan hatiku dulu. Aku masih menyimpan dendam ini, sudah beberapa kali aku cuba menjauhkan diri daripadanya, namun dia asyik muncul dalam hidup. -_- [Tapi sebenarnya Zyanne salah orang....dia cuma nampak lelaki yang dia kata Namjoon tu dari tepi....ade lesung pipit jugak..]

Aku terus berlari untuk mencari mangsa. Aku berhenti sebaik sahaja ternampak seorang budak lelaki yang ketakutan, dihadapannya ada seekor singa 'besar'.

"Ah, setakat singa tu sekor je...sebelah taring aku je boleh baham." bisikku dalam hati. Aku yang dari tadi menyorok disebalik pokok besar itu, memunculkan diriku. Budak lelaki itu memandangku, anak matanya sama sepertiku, aku tersentak apabila budak lelaki itu sudah menyorok dibelakangku, ternyata, dia juga vampire sepertiku, penglihatan yang tajam, pergerakan yang pantas, cuma mungkin dia masih kecil, oleh itu dia belum mahir menyerang. Aku mengusap kepalanya.

==Yours POV==

Zyanne perlahan lahan mendekati singa itu. Singa itu mengaum. Zyanne mengendahkannya lalu menerkamnya. Budak lelaki itu menutup matanya kerana takut. Zyanne memanggil budak lelaki itu.

"Jja, sinilah.." ajak nya dengan suara lembut.
Budak lelaki itu bergerak perlahan kearah Zyanne lalu meminum darah singa itu. Apabila budak lelaki itu mengangkat mukanya, Zyanne terlihat anak mata budak lelaki itu berubah warna, menjadi warna hitam! Zyanne segera menjauhkan diri kerana terkejut.

Budak lelaki itu berjalan kearah Zyanne, perlahan. Lalu, dia menyentuh kepala Zyanne. Gadis itu tersentak. Tiba tiba pandangannya seperti kabur dan....

-To be continued

*Annyeong! This is my second story..hope you'll love it..it is dedicated to my bff, Kang Ji Eun. Or her wattpad acc, BlueBerryKJE.

-Love, Zyanne

[FINISHED]My Sweetheart Is A Vampire Like MeWhere stories live. Discover now