"Ikut saya" Kata Perempuan itu. Zyanne Dan Irene bangun Dan mengikut gadis itu. Dia membawa kembar itu ke arah sebuah bilik. Bilik yang Sangat besar. Kelihatan seorang lagi gadis yang sedang duduk di sebuah kerusi. Kali ini betul2 macam cina mukanya, tapi pelik.. Kenapa Dia pakai macam tu? *bayangkan amber fx*
--Irene's pov--
Naik aku kesan perempuan ni. Mataku perlahan lagan bertukar menjadi warna hijau kebiruan.
Ternyata... Dia baik.... Sama macam aku dengan Zyanne.... APA Dia nk?? Kenapa aku take dapat tahu?
Sebab aku akan bagitau sendiri-suara orang lain.
Tchh, sape tu?? Aku tak cakap pun?
Aku yang cakaplah.. Tgk LA aku... Dah jangan berangan-suara orang lain.
Aku lantas menggeleng kepala. Mataku kembali coklat. Aku ternampak Mata gadis yang duduk dihadapanku berwarna hijau. Aku menoleh Dan melihat Zyanne yang sudah duduk sambil makan. Hurmm.. Dia ni kalau Bab makan... Bukan nak igt orang!
"Duduklah, makan, mesti kamu lapar". Kata gadis yang menjemput kami tadi. Aku pun mengambil tempat di sebelah Zyanne. Aku memilih untuk minum air dahulu. Aku mencapai gelas di meja itu. Aku menghidu air itu, DARAH!!
" make sure you drink it, muka korang pucat, tak bertenaga! Tak payah jadi vampire kalau tak pandai buru mangsa!" Marah gadis itu.
Aku Dan Zyanne tertunduk. Tiba2 wajah kami diangkat tetapi tiada sesiapa. Kelihatan Mata gadis itu berwarna ungu kebiruan. Baiklah.. INI bukan takut atau gembira...
"Akulah Jei Amber, ketua segala Vampire... Korang mesti pelik kenapa aku pakai macam ni?" Kata gadis yang duduk itu. Kami diam.
"Tak payah takut Sangat Kau ni pun...." Kata gadis yang menjemput aku Dan Zyanne tadi. "Oh ya, ni Krystal.. Dia pembantu aku.. Berkenalanlah ye.. Tapi dia ni nampak Je seksi.. Anggun, cantik.. Tapi Bab memburu, Kau ajaklah Dia ni... X rugi punye..."Kata Jei Amber. Krystal pula hanya diam Dan meneliti aku. Matanya tidak berubah warna langsung. Bagaimana tu? Rachel pandai.... Tapi... Kenapa Dia tak nak ajar aku?"
"Nak saya ajar?" Kata Krystal secara tiba2. Zyanne yang sedang 'sibuk' dengan makanan itu tiba2 berdiri.
"Yaa! Irene Park Zoo Ra ya! Kalau awk yg buat tolong berhenti Sekarang..saye nak makan nii" Kata Zyanne sambil mulutnya penuh dengan makanan.
"Bukan saya LA Zyanne..."bisikku. " Then Whoo?!!!!"jerit Zyanne sambil menghentak hentak kakinya minta dilepaskan.
--Zyanne's pov--
Aku tak rasa sakit... Tapi kaki aku lenguh asyik berdiri je.. Bila aku Cuba duduk.. Leher Ku seperti di cengkam.
"Aku yang buat" Kata seseorang.
Jei Amber, Krystal, Irene Dan aku terkejut melihat susuk tubuh seseorang yang aku kenali berdiri kaku di sebelah wanita yang berkata kata tadi. "Kieraa?!" Kataku. "T-t-tolong.." Kata Kieraa dengan suara perlahan. Dia tidak mampu bercakap apa2 lagi.
YOU ARE READING
[FINISHED]My Sweetheart Is A Vampire Like Me
RandomCharacters : Kang Ji Eun / Rachel Kim Tae Joon / Zyanne Park Soo Ra / Irene Goo Ha Min / Jane Jeon Jung Kook / JungKook / Kookie Kim Tae Hyung / V Kim Nam Joon / Rapmonster Jimin / Jimin Jhope / Jhope Jin / Jin Suga / Suga Hyuna / Kieraa Namjoo...