--Taehyung's POV--
Urm...hyung nii....
"Waeyo changi?" TaeJoon menegurku. "Aniyo...ei, TaeJoon ya, dah pergi taman tema kite pergi shopping nak?" Aku menukar topik. Gadis yang duduk di sebelahku mengangguk perlahan sambil tersenyum manis padaku. O mai god...lesung pipit dia!!! "TaeJoon yaa, neomu neomu neomu kyeopta!" Aku memujinya. "Jinjja?! Ouu...kamsahamnida.." dia berkata padaku.--Author's POV--
V memarkir keretanya di tempat parking yang disediakan di luar mall. Mereka berdua pun keluar dari perut kereta itu. Taejoon dan Taehyung berjalan sambil berpimpin tangan. Omo...sweetnya!
"TaeHyung, awak nak pergi kedai mane dulu?" Taejoon bertanya pada kekasihnya itu. Taehyung hanya senyum dan meletakkan jarinya dibibirnya sendiri "Shhh"
Taejoon mengeyitkan matanya pada Taehyung. Kelihatan warna merah jambu muncul dari tepi tepi anak mata Taejoon. Taehyung melihat perubahan anak mata gadis itu melalui ekor matanya. 'Yeppeo..' kata Taehyung dalam hati.
*Di rumah Rachel.
"Noona!!! Jane pukul saya!! Appo!!!" Teriak Soojoon yang menangis sambil memegang kepalanya. Irene dan Rachel tersenyum melihat gelagat 'anak angkat' mereka.
Jane hanya membuat muka selenge apabila Soo Joon melihat kearahnya. Apabila Soo Joon melihat kearah kakak Jane, budak perempuan itu menjelir lidah pada Soo Joon. Irene memeluk Soo Joon sambil mengusap kepala Soo Joon. Budak lelaki itu terus berhenti menangis.
>>Ting Tong
"Jane ah! Pergi buka pintu sayang.." arah Rachel, lembut. Rachel seorang yang pendiam? Tak...she used to be a lot-talker.. buat masa sekarang dia hanya menyimpan rahsia...lebih baik dia berdiam diri.
"Unnie!! Yoon Gi oppa, Ho Seok oppa, Seok Jin oppa, Nam Joon oppa, Jung Kook oppa, Ji Min oppa dah sampai!" laung budak kecil itu sambil tersenyum keriangan.
Enam jejaka itu masuk kedalam rumah mereka setelah membuka kasut. Yoon Gi memberikan senyuman manis pada Ha Min (Jane) , Ha Min membalas senyuman itu dengan kenyitan mata. Jane sama seperti kakaknya, Zyanne(Taejoon), ada habit mengenyit mata. Yoon Gi mengusap kepala Ha Min lalu mendukung budak perempuan itu ke ruang tamu. Tiba di ruang tamu, kelihatan Ji Eun (Rachel) sedang duduk sambil bersembang bersama lima orang lelaki itu kecuali Yoon Gi. Lelaki itu pergi bermain bersama Soo Joon dan Ha Min.
"Soo Joon ah, tengok...saya bawa prince charming saya...handsome kan?" kata Ha Min sambil mengejek Soo Joon. Yoon Gi sudah tersenyum apabila Soo Joon mula mencebik atau.....muka nak nangis!
Yoon Gi memandang kearah Jong Kook dan anak mata Yoon Gi berubah menjadi warna hijau...
--Kookie yaa, sini tolong hyung..Soo Joon dah nak nangis, dia pun nak ade partner,hyung jadi partner Ha Min--
Secara automatik JungKook melihat kearah Yoon Gi, matanya turut bertukar menjadi warna hijau,
--Dae, saya datang--
Jung Kook bangun lalu pergi kearah Yoon Gi dan dua budak kecil itu. That Golden Maknae just making me crazy with his cute smile!
Jungkook pun duduk di sebelah Soo Joon. "baiklah ja--, Ha Min menutup mulut Soo Joon kerana dia hampir menyebut nama vampire Ha Min(Jane). "Oops! Ok2 Baiklah, HA MIN.. Sekarang saya punya Princess Fiona dah sampai...." kata Soo Joon. Jungkook dan Yoon Gi tersenyum melihat gelagat dua budak itu. Tapi dalam hati mereka..
Ja--? Sape tu? Jame? Jake? JANE?
"Hyung? hyung?!!" Soo Joon menjerit apabila Jung Kook masih mrngelamun. Jung Kook menggeleng kepalanya seketika. "Ahh, Dae?" Tanya Jungkook dengan senyuman manis. Soo Joon mengarahkan dia memakai tiara Princess Fiona itu. Lalu dia di mekap seperti princess! imagine it!.
Yoon Gi yang berambut blonde sudah serupa seperti Prince Charming. Ha Min sekadar memekapkan sedikit wajah Yoon Gi.
Jeng jeng jeng!
"Dengan ini diberitahu, Prince Charming dan Princess Fiona akan berkahwin..."kata Ha Min. Ji Eun, Nam Joon, Seok Jin dan Ho Seok terkejut apabila melihat YoonGi dan JungKook sedang bermain bersama dua budak itu. Soo Ra yang baru keluar dari dapur membawa sebuah dulang yang mengandungi beberapa gelas yang berisi Ice Cream Oreo Vanilla, berserta sudu kecil. Oww...Author tahu korg puasa...sabar jelah.....dugaan kan?
Mereka (Ji Eun, Seok Jin, Nam Joon, Hoseok, Ji Min) berhenti berbual seketika untuk menikmati Ice Cream itu. Begitu juga dengan 'budak budak kecik' berempat itu( Hamin, Soojoon, Yoongi,Jungkook).
*Di mall
"TaeHyung ah, kenapa kita kat kedai ni??" Tanya Taejoon. Taehyung tidak memberikan sebarang jawapan kerana dia sedang memilih cincin pasangan yang sesuai untuk mereka.
"Chagiya, kita pakai cincin yang ni ya?" Tanya TaeHyung pada TaeJoon. Gadis itu tersenyum melihat cincin yang ditunjukkan oleh Taehyung.
Taehyung meminta penjaga kedai itu untuk mengukir nama mereka pada cincin itu.Tidak lama kemudian,mereka membelek cincin yang siap diukir nama mereka.
Di cincin TaeJoon,
Kim Tae Hyung Kim Tae Joon
Di cincin TaeHyung,
Kim Tae Joon Kim Tae Hyung
"Omo! cantiknya!!" Kata TaeJoon. Lelaki disebelahnya itu tersenyum gembira melihat Taejoon.
Setelah membayarnya, Mereka pergi ke sebuah restoran untuk menikmati makanan.
Korean Food Restaurant..
"Dua set Nasi Bibimbap, Satu set kimchi size small, Sushi Mix, Satu Oreo blend, Satu Chocolate Blend." TaeJoon membuat pesanan di kaunter sementara TaeHyung menunggu di sebuah meja yang sederhana yang mempunyai dua kerusi sahaja.
TaeJoon pun duduk dihadapan TaeHyung. Dia merenung cincin yang disarungkan pada jari manisnya tadi. TaeHyung pula merenung wajah TaeJoon yang fokus pada cincinnya. Dia tersenyum.
Cantiknya...TaeJoon...Your eyes, nose, lips, face, everything is nice and beautiful..i like it...its mine right?
Dalam diam sebenarnya TaeJoon membaca fikiran TaeHyung. Dia lantas memandang TaeHyung dengan senyuman manis.
Lesung pipit dia.....
Taehyung berkata lagi dalam hati. "Kamsahamnida" tiba2 Taejoon berkata pada TaeHyung. Lelaki itu terkejut, dia rasa Taejoon membaca fikirannya.
Dia baca fikiran aku ke?
"ya..."kata TaeJoon. Taehyung terkejut lalu bertanya "jinjja?" . TaeJoon mengangguk. Tak lama seorang Ahjumma membawa sedulang makanan ke meja mereka.
Lalu dia berlalu pergi bersama dulang kosong. Mereka berdua pun menikmati pesanan itu.
*Evil Mothers Castle
"Ah...dengan orang lain rupanya...siap kau!"kata Evil Mother sambil menyentuh dagunya dan melihat ke dalam bebola ajaibnya. Dia ternampak Soo Joon sedang menikmati Ice Cream bersama seorang budak perempuan dan beberapa lelaki serta dua perempuan.
Evil Mother mahu mengambil kembali Soo Joon .*Mall
"Jom balik," ajak TaeHyung setelah membayar makanan di kaunter. Mereka pun balik...
*Di rumah Rachel.
"Haish...bilelah Taejoon unnie nak balik...boringnya..."omel Ha Min berseorangan melainkan yang lain pergi ke dapur untuk membantu kakaknya masak. Soo Joon pula pergi tandas. Tiba tiba pintu diketuk, Soo Joon yang baru keluar dari tandas terus membuka pintu. Dia sangka itu TaeJoon tapi.......itu wanita yang dia kenali..
*To be continued
#*Annyeong....tak banyak nak cakap tapi siapa agak2 wanita yang ketuk pintu tu ya? Adakah mereka yang lain sedar kehadiran wanita itu? Nantikan chapter seterusnya....bye!
YOU ARE READING
[FINISHED]My Sweetheart Is A Vampire Like Me
RandomCharacters : Kang Ji Eun / Rachel Kim Tae Joon / Zyanne Park Soo Ra / Irene Goo Ha Min / Jane Jeon Jung Kook / JungKook / Kookie Kim Tae Hyung / V Kim Nam Joon / Rapmonster Jimin / Jimin Jhope / Jhope Jin / Jin Suga / Suga Hyuna / Kieraa Namjoo...