CHAPTER 4

112 7 0
                                    

"Urm....saya terima!" balas TaeJoon dengan gembira. "Yess!" Bisik Taehyung.

Lelaki itu kemudian menyarungkan cincin yang dibelinya dari LA. Mata TaeJoon membulat apabila melihat cincin itu. Rachel dan Irene hampir panik apabila ternampak sedikit warna kuning pada anak mata Zyanne. Nasib baik perempuan itu memakai contact lens, jadi warna matanya tidak jelas kelihatan berubah warna.

Mata Namjoon tiba2 menjadi warna merah kerana geram. Jin memegang bahu Namjoon supaya berhenti, "Hajima, nanti ada yang perasan" bisik Jin. Mata Namjoon terus berubah kepada warna hitam kecoklatan. Nasib baik dua lelaki itu berdiri kebelakang sedikit.

Pada masa yang sama, mata Irene yang sebenar (disebalik contact Lens) bertukar menjadi warna biru gelap kerana dia merasakan ada vampire lain berdekatan dengannya. Dia menoleh dan melihat Namjoon sedang tunduk. Mata sebenar Irene bertukar warna kuning kehijauan, dia melihat kebenaran, tapi dia tak mampu, kini apa yang dia boleh katakan, Namjoon menangis kerana teruja akan TaeHyung dan TaeJoon.

"Congrats Z--" pujian SooRa dicubit oleh Ji Eun, dia hampir menyebut nama english atau lebih sesuai, her vampire's name. TaeJoon menjeling tajam pada SooRa, geram. "Oops..Congrats TaeJoon ya.." dia berkata selepas menerkup mulutnya.

BTS merasakan sesuatu yang pelik.

Z--? soal Jungkook dalam hatinya.

"Sayang, jom ikut saya sekejap.." ajak V apabila Namjoon, Jin, Jimin, JHope, Suga, Rachel, dan Irene berbual di ruang tamu.

V memimpin tangan Taejoon. Dia berjalan agak laju. Dia melihat Taejoon yang terkial kial berlari dengan dressnya, untuk mengejar TaeHyung. Kemudian TaeHyung mengangkat TaeJoon dengan bridal style.

Mereka masuk kedalam bilik Taejoon dan kembarnya. Taehyung menutup dan mengunci pintu.

"Awak baru lamar saya tadi?" tanya Zyanne yang duduk di kerusi di meja soleknya.

"Aishh..otak kuning! saya nak berbincang dengan awak --

>>Tokk Tokk<<

TaeHyung membuka pintu dan ternampak HaMin dan SooJoon mahu masuk kedalam bilik kakak nya. Oleh kerana mereka terlalu kecil, TaeHyung tidak sempat hendak memberhentikan dua budak itu.

Zyanne menggeleng kepalanya. Dua budak tadi membawa mainan mereka dan bermain di atas katil Zyanne, katil itu besar kerana akan ada dua manusia akan tidur diatasnya.

Taehyung duduk di kerusi yang terdapat di meja solek Irene.

"Jangan sepahkan katil unnie haa~!" Taejoon memberi amaran pada adik dan anak angkatnya. Dua budak itu membuat signal 'good' menggunakan jari mereka.

"Okey macam ni...saya nak kita jadi ibubapa angkat pada SooJoon" cadang Taehyung. Tiba2 HaMin menyampuk, "Eii..apelah...baru couple dah nak ada anak angkat..." . "Ish, jangan menyampuk bila orang--, Taejoon terberhenti seketika. "Apa? Orang tua?" Ejek budak perempuan itu.

"Yaa! keluar sekarang!" Marah Taejoon. Dua budak itu gerun lalu mengemas mainan mereka dan keluar dari bilik itu.

"Amboi..garangnya.." kata Taehyung sambil mencuit hidung Taejoon. TaeJoon tersengih.

"Saya nak panggil bakal anak angkat kita tu....KIM TAE MIN." Kata Taehyung. "Urm...okey jugak..KIM TAE HYUNG...KIM TAE JOON...KIM TAE MIN..."kata Taejoon yang setuju.

Mereka berdua saling tersenyum. Taehyung semakin merapatkan mukanya pada muka Taejoon.

Then...

Hana...

Dul...

Set!

~~Chu~~

Bibir Taehyung menyentuh bibir TaeJoon. Ommo....sweetnya...

Setelah 'selesai', mereka berdua turun kebawah. Sementara itu, sebelum membuka pintu bilik tadi, Taehyung sempat memeluk kekasihnya, Taejoon.

"Urmm....hyung, noona, dongsaeng..semua tolong dengar apa yang kami nak beritahu ni." Kata TaeHyung. Semua orang terus memberi perhatian pada pasangan Alien itu.

"Kami nak ambil SOO JOON sebagai anak angkat.." kata TaeJoon.

Jungkook, Rapmon, JHope, Jimin, Jin, Suga dan Rachel terkejut kecuali Irene, dia leka meneliti hati kedua dua manusia yang berdiri di depan ruang tamu dengan mata kuning kehijauan nya. DIA NAMPAK KEJUJURAN DAN KEINGINAN PASANGAN ITU.

*to be continued
#*Jjang! Annyeong! sampai pun chapter 4... apa reaksi dan balasan yang diberikan daripada ahli yang lain pada pasangan ini? Apa yang akan dikatakan oleh Soo Joon dalam hal ini? Adakah dia mahu? nantikan chapter seterusnya
.

[FINISHED]My Sweetheart Is A Vampire Like MeWhere stories live. Discover now