==Zyanne's POV==
Ak-aku kat mne ni?? ~~...~~
Seorang wanita sedang membebel kepada budak lelaki yang aku nmpk tadi. Lalu wanita tadi memukul budak lelaki itu dengan kuat. Budak lelaki itu meraung kesakitan. Aku seperti terpaku disitu melihat kejadian itu, seperti aku disuruh untuk menontonnya. Ingin saje aku pergi memarahi wanita itu tapi aku x mampu bergerak.
==Yours POV==
Budak lelaki tadi melepaskan tangannya dari kepala Zyanne. Zyanne terus memeluk budak lelaki itu. Rupanya budak itu lari dari ibu tirinya kerana ketakutan, dia mahu diselamatkan oleh Zyanne. Zyanne bercadang untuk membawa budak itu pulang ke rumahnya.
*Di rumah Zyanne
Dia melangkah masuk kedalam rumah lalu menghidupkan suis lampu. Kelihatan kakaknya, Rachel sedang tidur di atas sofa dengan TV masih lagi belum dimatikan.
Zyanne menggeleng kepalanya lalu menyuruh budak lelaki itu duduk di sofa. Lalu dia mengejut kakaknya itu.
Rachel bangun dari tidurnya dan menggosok matanya.Dia terkejut apabila melihat seorang budak lelaki sedang duduk dengan sopan di atas sofa disebelah Zyanne."Anak siapa ni?!" Tanya Rachel.
Zyanne tidak menjawab malah menyuruh budak lelaki itu 'memberitahu' kakak nya itu. Budak lelaki itu menyentuh kepala Rachel. Dia turut melihat apa yang Zyanne nampak tadi. Rachel mengangguk faham.
"Nama dia Kang Soo Joon" terang Zyanne. Kakak kembar Zyanne yang baru turun dari tingkat atas turut terkejut melihat seorang yg misteri duduk di sebelah Zyanne. Mata Irene berubah menjadi berwarna ungu kebiruan, ini adalah salah satu keistimewaan kembar ini. Cuma Zyanne sebagai adik, dia tidak seberapa mahir, tapi dia masih boleh belajar sendiri.
Dia jujur, tiada niat jahat.. Nampaknya dia memerlukan bantuan kami.
Irene membaca apa yang dilihatnya dalam hati Soo Joon. Jane baru keluar dari dapur dengan secawan hot chocolate. Turut terkejut melihat kehadiran seseorang. Dia terus berjalan kearah ruang tamu.
Dia meletakkan minuman itu di atas meja, lalu dia melihat kedalam mata budak lelaki itu, dengan cara itu, dia dapat mengetahui identiti orang itu.Huh, Kang Soo Joon? Macam nama kakak kakak aku je? KANG jieun+ park SOO ra + kimtae JOON. Dia sebaya dengan aku??? Ketiadaan ibubapa....tinggal dengan ibu tiri yang jahat...apa? Dia nak beritahu sesuatu?
Jane terberhenti apabila budak lelaki itu menyentuh kepalanya. Kini dia tahu dia dan kakak kakaknya ada tugas. Rachel, Irene dan Jane telah mendapat tahu bahawa Soo Joon adalah Vampire seperti mereka.
"Jadi....apa yang kami boleh bantu kamu?" Tanya Rachel pada Soo Joon. "Bunuh dia....Bunuh dia...BUNUH DIA!" balas Soo Joon dengan geram. Zyanne mengusap belakangnya untuk meredakan kemarahannya. Zyanne memang seorang yang penyayang. Rachel seorang yang tegas tetapi memahami orang. Irene sama seperti adik kembarnya, Zyanne , cuma Irene seorang yang sangat teliti. Jane seorang yang tegas. Nampak sahaja garang dan bengis tapi sebenarnya she's friendly.
"Ouch!!" Soo Joon terjerit kecil. "Waeyo??" tanya Zyanne, cemas. Soo Joon tidak menjawab, Zyanne cuba menyelak bajunya dari belakang, kelihatan beberapa kesan pukulan yang teruk. Muncul rasa perit dalam hati lembut Zyanne. Dia lantas mengambil first aid yang ada di dapur.Lalu dia merawat Soo Joon dengan penuh rasa kasihan.
"Kakak ni macam arwah Mommy saye la.." kata Soo Joon, hampir menitiskan airmata. Irene terus duduk disebelah Soo Joon dan mengusap kepala budak lelaki itu, matanya berubah menjadi warna hitam keperangan, dia pula yang merasakan kesedihan apabila dia benar2 melihat kesakitan dan keperitan yang dialami oleh Soo Joon.
"Hurmm....macam ni je la...adik tinggal di rumah kami ni dulu ye.." kata Rachel.
-Ting tong-
Loceng berbunyi, Jane membuka pintu dengan berani, tiada apa yang menakutkan dia. Kelihatan dua orang jejaka yang dikenalinya berdiri di depan pintu.
"Annyeong~ kakak kamu ada di rumah?" Tanya Suga dan JHope. Jane mengangguk kepala lalu membenarkan mereka berdua masuk. Jane menutup pintu.
"Aigoo...comelnya budak ni..."puji Suga pada budak lelaki yang duduk diantara Zyanne dan Irene. Semasa dua jejaka itu masuk, warna mata Zyanne, Irene dan Rachel serta merta berubah. Menjadi warna keperangan seperti mata manusia.
"Anak siapa ni?" Tanya JHope. "An-Anak angkat kami" balas Zyanne sambil tergagap sedikit. Suga dan JHope kelihatan pelik. Tapi akhirnya mereka mengendahkannya.
"Sebenarnya kami datang nak beritahu...Namjoon , TaeHyung, Jimin dan JungKook akan balik ke sini esok...apa kata kita pergi jemput mereka bersama? Jin Hyung dan Suga akan ikut juga..."terang JHope. Gadis2 itu mengangguk faham.
"Mereka akan tinggal dimana?" Tanya Rachel. [Berlagak seperti manusia biasa]." Mereka tinggal bersama kami~" balas Suga, teruja. BTS tidak pernah memanggil mereka berempat (girls) dengan nama inggeris mereka. Kerana mereka tidak tahu bahawa empat beradik ini adalah vampire. Maka BTS memanggil mereka dengan nama korea mereka....Ji Eun....Soo Ra....Tae Joon...Ha Min..
Sejujurnya..gadis2 ini juga tidak tahu bahawa BTS sama seperti mereka. Mereka berempat juga memanggil BTS dengan nama korea mereka, NAMJOON.....TAEHYUNG....SEOKJIN....JIMIN...YOON-GI....JUNGKOOK.......HOSEOK.....
Dua jejaka itu terus pulang setelah memberitahu perkara yang mereka mahu sampaikan.
*Di rumah Jin,Suga dan JHope..
"Macam mane?" Tanya Jin pada Suga dan JHope lalu meneguk segelas darah. "Settle" balas mereka berdua serentak. After they do their OWN BUSSINESS, they go sleep....
--The Next Day
"Semua dah siap?" Tanya Rachel pada adik2 nya. Termasuk Soo Joon, budak lelaki itu memakai pakaian yang baru dibeli oleh Zyanne dan Irene. Setelah menghidupkan enjin kereta, Rachel memandu kereta dengan cermat sambil menyusuli kereta SeokJin (Jin).
*At the airport..
>>~~Ni ni ni ni!~~
>> Manchester Airlines from UNITED STATES just arrives, please wait for passenger at the passing station
>>~~Ni ni ni ni!~~"Hah, tepat2 kite masuk airport, diorang da sampai." kata Suga sambil tangannya yang disimpan dalam poket. SO SWAG~~
Kelihatan empat jejaka sedang melambaikan tangan kearah mereka berlapan. Taehyung berlari kearah 'kembar alien' nya dan memeluk gadis itu "makin cantik kau sekarang" bisik TaeHyung pada TaeJoon(Zyanne). Namjoon hanya melihat 'sweet momento' TaeHyung dan TaeJoon dengan senyuman palsu. Setelah pasangan Alien TaeTaeeleraikan pelukan mereka, TaeJoon mendapatkan bekas kekasihnya, Namjoon. Lalu dia mencubit pipi Namjoon. Lelaki itu tersenyum pada TaeJoon. That dimples!! Namjoon mencubit pipi TaeJoon balik.Gadis itu senyum gembira, selepas mereka memutuskan hubungan sebagai pasangan kekasih, kini mereka seperti abang dan adik. Jimin menarik beg bagasinya yang berat terus berjalan kearah Jin. Dia menyarung sesuatu di leher Jin selepas dia menyuruh lelaki itu menutup mata. Jin membuka matanya dan..."Aah!!! Ommo!! A pink scarf!!" Menjerit dengan teruja. Jungkook bersalaman dengan Ji Eun dan Soo Ra. Kemudian dia memeluk Ha Min. Dia berdiri semula dan mengucup pipi TaeJoon. Semua terkejut dengan kelakuan Jungkook.
"WHUT? -,-" kata Jungkook apabila dia ternampak ahli BTS yang lain pelik dengannya, begitu juga Rachel dan Irene. "Wuu....JungKook oppa 'bobo' Taejoon unnie~" Sakat Ha Min. Keempat empat lelaki yg baru sampai tadi terkejut apabila melihat seorang budak lelaki dari tadi berdiri di sebelah Ha Min dan Tae Joon.
"Siapa tu?" Tanya Namjoon
*To be continued..
#* Ha....annyeong! best x chapter2 ni? Agak2 apa jawapan empat gadis itu pada namjoon? adakah mereka akan mengaku perkara sebenar atau..tgklah nanti...lagi satu, kenapa Jungkook tiba tiba kiss pipi TaeJoon? Kenapa TaeJoon buat tak tahu je? apa rahsia disebalik bobo itu???
YOU ARE READING
[FINISHED]My Sweetheart Is A Vampire Like Me
RandomCharacters : Kang Ji Eun / Rachel Kim Tae Joon / Zyanne Park Soo Ra / Irene Goo Ha Min / Jane Jeon Jung Kook / JungKook / Kookie Kim Tae Hyung / V Kim Nam Joon / Rapmonster Jimin / Jimin Jhope / Jhope Jin / Jin Suga / Suga Hyuna / Kieraa Namjoo...