"Annyeong....nama saya Kang Soo Joon..." kata budak lelaki itu pada jejaka2 BTS yg masih blur. TaeHyung, Namjoon, Jimin, JungKook dan Jin mengangguk faham. "Zyanne, plopplapplipllpoipllajass?? [siapa budak ini? Anak kamu ke?]"V bertanya pada Zyanne dengan bahasa Aliennya. "Dae, pplaplapaapalipss...[Ya....dia anak angkat kami..]" balas Zyanne pada V juga dengan bahasa Alien.
"Dasar Alien Couple betullah!" kata Namjoon dengan geram kerana tidak faham apa yang dikatakan oleh Zyanne dan V. Pasangan itu hanya ketawa seperti Alien, "KihKihKih".
"Eh, jomlah balik...kita dinner sama2 di rumah kami," ajak Rachel. BTS bersetuju. Mereka semua pun balik....
*Mother Evil's Creepy Castle
"Ceh, tak balik lagi budak ni! Ah, kesah ape aku! Baik aku tido, lagi bagus." Kata wanita itu. Matanya kelihatan besar dan seram kerana overdose eyeliner. Stupid Evil!
*Di rumah R,I,Z,J
"Unnie, kita masak apa untuk dinner nanti?" Tanya Irene dengan malas, dia tak suka memasak, tidak seperti adik kembarnya, Zyanne, pantang dengar pasal masakan, laju aje...-,-
"Kita akan masak spagetti bolognese..."balas Rachel dengan lembut. "Spagetti?!!! Siap!" Kata Zyanne, teruja. Rachel menggeleng kepala melihat celoteh Zyanne. "Hurm..."kata Irene dengan lembap. Eih...malasnya....nanti mesti aku yang kene potong daging ayam! huh! , dia mengomel dalam hati.
"Irene!! awk tolong potong daging ayam tu..." kata Zyanne. Mata Irene serta merta berubah menjadi warna ungu gelap kerana geram. Kan dah agak...., sekali lagi dia berkata dalam hati. "Oi, makcik, kau tengok apa lagi tu?! Cepatlah!" Marah Rachel. "Aissh!! kejaplah...nak bangunlah ni!!" Kata Irene lalu merengus kasar. "Irene unnie, macam nenek tua la..nak bangun pun lambat" ejek adiknya, Jane. Irene hanya menjelirkan lidahnya.
Zyanne sedang merebus spagetti. Rachel sedang memotong bawang dan sayur untuk dicampur dalam kuah bolognese. Irene? hurmm....potong daging ayam....-,-
"Muka awak tu dah macam jeruk la....x cantik....cube senyum" sindir Zyanne. Irene yang geram terus membuat senyuman palsu depan muka Zyanne."puas?!" Kata Irene. Rachel dan Zyanne tertawa melihat muka Irene.
*Di rumah BTS,
"Wow...V...daebak la!! Betul ke kau nak pakaikan dia cincin dari LA ni?" Tanya JHope pada V. Alien itu mengangguk kepala. Jin tiba2 menyampuk, " apa kata kalau hyung tolong sarungkan cincin tu pada Zyanne? ". "Eh, tak boleh...nanti hyung yang jadi pasangan Zyanne!" Kata JungKook. Ji menaikkan sebelah keningnya sambil melihat Jungkook.
Lelaki muda itu membuat mata bulat. Namjoon yang baru keluar dari bilik setelah siap memakai baju terdengar perbualan Jimin, Jungkook, Jin dan V.
"Take care of her" kata Namjoon dengan suara yang perlahan. V melihat Namjoon dengan penuh perasaan faham.
*Malam itu..
Lelaki2 itu siap memakai baju tuxedo. "Hyung, kenapa kita pakai tuxedo bagai ni?" tanya Jungkook pada Namjoon. " kita kan nak pergi dinner.." celah JHope. "Takkanlah kau nak bogel je pergi dinner?" Sindir Suga yang membetulkan tie nya. "Kita nak sambut pasangan baru malam ni.." kata Namjoon dengan muka -,-
V memakai tuxedo berwarna kelabu bersama kemeja putih dan tie ungu. Segaknya!!
*di rumah Rachel..
"Aigoo....handsomenya dia..." puji Zyanne pada Soo Joon yang memakai mini tuxedo berwarna hitam. Adiknya, Jane memakai dress putih. Rachel memilih dress berwarna biru lembut, Irene memilih dress berwarna pink. Zyanne pula memilih dress berwarna ungu lembut. "Apa lagi yang awak tak pakai Zyanne? " tanya Rachel pada Zyanne dengan mata tajam. "Err..ehehe..lupa.." kata Zyanne yang terus mengambil bekas contact lens di atas meja soleknya. Dia memakai contact lens berwarna ungu. Irene kelihatan seperti anime dengan contact lens berwarna hitam, dia tidak dibenarkan oleh Rachel untuk memakai contact lens berwarna lain kerana takut ketara sangat warna matanya berubah, mata Irene sangat kerap bertukar warna setiap kali apa2 yang dia rasai atau lakukan.
>>Ting Tong<<
Jane membuka pintu. "Waa...neomu kyeopta!" Puji 'abang' Suga pada Jane. Budak perempuan itu tersenyum malu. Mereka bertujuh pun masuk. Masing masing duduk di kerusi yang mengelilingi meja makan yang besar itu. Kelihatan dua orang gadis bersama seorang kanak kanak lelaki menuruni tangga. Jungkook terkejut melihat Rachel yang jelita pada malam itu. Rachel berjalan perlahan dan duduk di antara Jungkook dan Suga. "Cantik awak malam ni, Ji Eun" puji Suga. Irene yang duduk di antara Jimin dan Jin ditegur oleh Jin, "Awak pakai dress ni untuk saya?". "Eh, taklah oppa....saya suka dress ni..jadi saya pakailah...
V dari tadi mencari cari kelibat Zyanne. "Cari siapa?" tanya Namjoon. "Siapa lagi hyung..." kata V sambil menjengah ke tangga.
Seseorang sedang turun tangga dengan dress ungu lembutnya, ditambah lagi dengan senyuman manisnya. V sudah teruja. Dia pergi kearah anak tangga dan menjemput Zyanne dengan tangannya, ala ala puteri raja yang mahu turun...
Taehyung memimpin tangan Taejoon ke tempat duduk disebelahnya dan Namjoon.
Mereka semua terus memulakan acara makan malam itu. "Woa...sedapnya spagetti ni!" Puji Jin. " Yelah! Sedap!" Kata Jungkook. "Mesti TaeJoon yang masak ni.." kata Namjoon. Zyanne yang duduk di sebelah Taehyung dan Namjoon tersenyum simpul. "Pandai dia masak.." puji V sambil mengusap kepala kembar aliennya. Selepas ini mereka tidak akan digelar kembar alien lagi.. tapi Alien Couple. Tapi Zyanne sorang sahaja yang tidak tahu tentang itu, kakak kakak dan adiknya sudah tahu..
"Aigoo..kamu berdua ni sepadanlah...tgklah tie yang dipakai oleh TaeHyung, sama warna dengan dress TaeJoon." sakat Irene yang dari tadi melihat kearah TaeJoon dan Taehyung. "Awk tu, dress awak sama dengan warna tie Jin oppa!" kata Zyanne pada Irene. Irene terus melihat kearah tie yang dipakai oleh Jin. "Owh..patutlah tadi oppa kata saya pakai dress ni untuk oppa..." kata Irene, malu. Jin tersenyum manis. Comelnya!
Setelah habis makan...
Mereka semua berkumpul di ruang tamu yang dihiasi dengan lampu berlian gergasi. Masing2 berdiri. Kecuali Zyanne yang masih bingung dengan kelakuan mereka, dia duduk di dapur. " Taejoon! sinilah..." panggil Rachel. Zyanne berjalan perlahan ke ruang tamu.
V sudah berdiri di depan. Zyanne memandang semua orang dengan pelik.
"Will you be my girlfriend?" tanya V sambil melutut dan menghulurkan sekotak cincin berlian yang cantik dari LA. Zyanne terkedu dan....
*To be continued
#* Annyeong!! best tak ff ni? Sorry lambat update.. nantikan chapter seterusnya kalau nak tahu apa jawapan dari Zyanne? Apa reaksi Namjoon? Apa yang akan berlaku pada Soo Joon lepas ni? Bila BTS nak tahu yang Empat gadis itu adalah vampire??
YOU ARE READING
[FINISHED]My Sweetheart Is A Vampire Like Me
RandomCharacters : Kang Ji Eun / Rachel Kim Tae Joon / Zyanne Park Soo Ra / Irene Goo Ha Min / Jane Jeon Jung Kook / JungKook / Kookie Kim Tae Hyung / V Kim Nam Joon / Rapmonster Jimin / Jimin Jhope / Jhope Jin / Jin Suga / Suga Hyuna / Kieraa Namjoo...